SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er ons 24. apr 2024 21:26

Lidt billeder fra vores projekt

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Lidt billeder fra vores projekt

Indlægtors 31. aug 2006 14:35

De sidste par dage har vi lamineret og samlet bunddelen af vores kabinet, der er modelleret efter Mameroom's Ultimate Arcade II Cabinet. Men som det kan ses, er der et stykke vej før kabinettet er helt færdigt.

Årsagen til at det er så bredt (81cm + 55cm som kontrolpanelet rager udover) er, at vi skal have plads til et 29" Sony WEGA TV, som vi har anskaffet os til en yderst favorabel pris.

Når man tager i betragtning, at ingen af os er faglært i tømrerfaget, synes vi selv det er forløbet tilfredsstillende indtil videre. :)

Billede
Billede
Flere billeder kan ses her.
Senest rettet af Creek lør 2. sep 2006 10:39, rettet i alt 1 gang.

Dennisml

  • Indlæg: 219
  • Tilmeldt: tors 27. okt 2005 19:16
  • Geografisk sted: fredensborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 31. aug 2006 19:48

Glæder mig til at komme forbi og prøve den :D
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 2. sep 2006 10:18

Jeg skal nok sige til når du kan kigge forbi og få tæsk i samtlige spil Dennis. :)

Så fik vi også sat monitorhylden på, lamineret de to store sidepaneler og T-moldet hele bunddelen.

Billede
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 3. sep 2006 19:28

Lidt mere arbejde udført. Så mangler vi marquee, højttalere, akrylplade/bezel, samt ikke mindst kontrolpanelet. Vi venter dog på I-Pac'en, som DPD højst sandsynligt har leveret et forkert sted...

Billede

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 3. sep 2006 21:23

Det ser alt for nice ud, glæder mig til at se billeder af slut resultatet :)
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 4. sep 2006 03:48

Vi venter dog på I-Pac'en, som DPD højst sandsynligt har leveret et forkert sted...


Nå, I har samme problem som mig lyder det som om.
Jeg har ventet på en pakke siden 4. august, hver gang jeg ringer til dem påstår de at jeg har modtaget den og når jeg beder dem om at fortælle mig hvem der har skrevet under så skal jeg ringe tilbage dagen efter for at få endnu én historie. Resultatet er at pakken hver gang bliver sendt tilbage til afsender, som så må sende den afsted igen.

Ikke videre godt klaret af et kurer-firma, de har haft en måned nu til at levere til mig. Selv en rundtosset kunne have klaret det bedre.

:(
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 4. sep 2006 07:25

KFJ skrev:Jeg har ventet på en pakke siden 4. august, hver gang jeg ringer til dem påstår de at jeg har modtaget den og når jeg beder dem om at fortælle mig hvem der har skrevet under så skal jeg ringe tilbage dagen efter for at få endnu én historie. Resultatet er at pakken hver gang bliver sendt tilbage til afsender, som så må sende den afsted igen.

Det lyder betryggende. :/

Jeg ringede i fredags og fik at vide jeg skulle ringe igen idag, fordi de ikke havde lagt kvitteringen ind i deres system endnu. Jeg fik da også at vide jeg "bare" skulle få afsender til at sende en ny pakke, mens de finder ud af, hvor pakken er blevet af. Det tror jeg sgu ikke lige de er så interesseret i. Men jeg håber da sandelig ikke at der går en måned før vi får vores I-Pac. Det er en ret essentiel komponent. :)
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 4. sep 2006 08:54

Ja, jeg har lige snakket med DPD igen (ligesom jeg gjorde torsdag og fredag også). De kan nu bekræfte (igen) at de ikke kan finde pakken og at jeg skal bede afsender om at efterlyse den.

De påstod ellers til at starte med at jeg havde skrevet under for pakken den 30. aug., og det har jeg så bedt dem om bevise da de så måtte have min underskrift. De har nu fundet papirerne frem hvorpå min underskrift skulle være at finde.... De måtte indrømme at de ikke kunne læse hvad der står på papiret og at der er en cirkel rundt om det skrevne - det samme er tilfældet udfor to andre levering på samme stykke papir. Leveringer som intet har med mig at gøre.

Chaufføren har de spurgt, hvilket jeg også foreslog dem, med han kan intet huske overhovedet......

Alt i alt så ligner "tilfældet" det jeg har oplevet tidligere med samme pakke.
Pakken indeholder et 15KHz grafikkort fra Jan (http://www.arcadeshop.de) i Tyskland, og jeg kan hellere ikke rigtigt komme videre i mit projekt uden det. I dag den 4. sept. er det præcis en måned siden Jan sendte min pakke første gang.

Så håber at Jan læsser grafikkortet på ryggen af en skildpadde næste gang for det er vist mange gange hurtigere end kurer-firmaet DPD.

I øvrigt held og lykke med jeres projekt, det ser sgu' godt ud :-)
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 4. sep 2006 09:51

Creek skrev:...og T-moldet hele bunddelen.

Du skulle vel ikke have mulighed for at checke om jeres t-modling/kantbånd også ville passe på det compugame cab der står ved siden af jeres MAME-projekt?

Ligner det i øvrigt compugames? (Har det samme profil?)

Fortsat good luck og go' vind med projektet.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 4. sep 2006 13:11

Jeg har lige modtaget et postkort fra DPD idag, hvori de hævder at have været forbi min adresse i torsdags. En dag hvor jeg befandt mig hjemme hele dagen. Men i det mindste burde min pakke så ikke være blevet væk for dem. Det er iøvrigt også fra Jan's arcadeshop vi har fået sendt vores I-Pac samt adskillige dele til kontrolpanelet og 20m T-molding.

flottenheimer skrev:Du skulle vel ikke have mulighed for at checke om jeres t-modling/kantbånd også ville passe på det compugame cab der står ved siden af jeres MAME-projekt?

Ligner det i øvrigt compugames? (Har det samme profil?)

Jeg tjekker det lige næste gang jeg kommer forbi lokalerne. Jeg mener CG'en bruger enten de 16 eller 18mm t-molding, som bl.a. kan købes hos arcadeshop. Faktisk går T-moldingen lidt udover kanterne på CG kabinettet, så det er lige før jeg ville tro det ser bedre ud med smallere T-molding.
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 4. sep 2006 20:15

Creek skrev:...Faktisk går T-moldingen lidt udover kanterne på CG kabinettet, så det er lige før jeg ville tro det ser bedre ud med smallere T-molding.

T-moldingen passer perfekt på mit CG Luxus II. Måske der er forskel på T-moldingen på hhv. CG Luxus II og jeres CG Upright 20". Jeg troede/håbede bare på, at CG altid havde benyttet samme type T-molding. :-)
Brugeravatar

mes83

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: tors 2. mar 2006 13:38
  • Geografisk sted: Vejen
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 13:13

Creek skrev:Jeg har lige modtaget et postkort fra DPD idag, hvori de hævder at have været forbi min adresse i torsdags. En dag hvor jeg befandt mig hjemme hele dagen. Men i det mindste burde min pakke så ikke være blevet væk for dem. Det er iøvrigt også fra Jan's arcadeshop vi har fået sendt vores I-Pac samt adskillige dele til kontrolpanelet og 20m T-molding.


DPD er bare ikke til at stole på, jeg oplevede det samme da jeg havde bestilt et digitalt kamera fra tyskland.
Jeg gik stille og roligt og ventede derhjemme på at de skulle komme, man kan jo pænt følge dem via trackingnummeret.

Ved et rent tilfælde forlod jeg computeren for en stund og da jeg gik gennem stuen kunne jeg se at der holdte en DPD bil ude foran huset, jeg tænkte at han nok bare lige skulle finde pakken, men da der var gået ca 15min, og det så ud til at bilen skulle til at køre sin vej, løb jeg ud og fik ham stoppet. Hans undskyldning var at der ikke så ud til at der var nogen hjemme!!! :shock:

Har de ikke hørt om ringeklokken!!!!! Det spurgte jeg ham også om men han grinede bare fjoget - tør ikke tænke på hvor længe jeg skulle have ventet på mit kamera hvis idioten bare var kørt.

Nå det var bare endnu en lille anekdote om det helt vanvittige kurrer firma DPD. Håber ikke i kommer til at vente for længe, kan dog klart anbefale at holde øje med vejen, da det lader til at de bare ikke gider lette deres røv og ringe på døren!"!!!!
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 13:20

Det forlyder også at de prioriterer firmakunder højere end privatkunder, sådan at hvis de har lidt travlt en dag, så hopper de privatkunderne over.. DPD må da være en oplagt sag for et af de klageprogrammer der kører på TV.

flottenheimer skrev:T-moldingen passer perfekt på mit CG Luxus II. Måske der er forskel på T-moldingen på hhv. CG Luxus II og jeres CG Upright 20". Jeg troede/håbede bare på, at CG altid havde benyttet samme type T-molding. :-)

Jeg skal ikke kunne sige om der er forskel på de to modeller, da jeg kun har et upright kabinet stående. Men jeg tager ned forbi lokalerne idag og ser om jeg kan se forskel på det vi har købt i Tyskland og det der sidder på CG'en.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 22:00

Efter nøje inspektion ligner T-moldingen på upright kabinettet det 18mm vi har købt hos arcadeshop.de. Det er dog svært at se om det stykke der skal gå ind i rillen også passer. Jeg havde nemlig ikke lige lyst til at brække noget af det op. :)

Jeg har også måttet konstatere, at det der sidder, passer meget godt til kabinettet. Men er lidt skævt på enkelte steder og derfor går udover, men til gengæld ikke dækker laminaten helt på den anden side.

Vi har iøvrigt også selv hentet I-Pac'en idag, da én af de gutter jeg bygger arkademaskinen med, ikke længere gad vente på DPD. For hvis de får travlt igen i denne uge, havde vi sikkert måtte vente til næste uge, før de gad køre rundt med pakken igen, og så måske have for travlt til at levere den igen. Og sådan kunne det blive ved.

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 6. sep 2006 12:21

Hvad består det tekniske udstyr af ? Computer specs og hvordan kører I billede og lyd over på 28" fjernsyn ? TV-Out, S-Video ?
Næste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron