SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 11:50

Min MAME-maskine

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

Kourinsu

  • Indlæg: 58
  • Tilmeldt: tors 23. mar 2006 20:46
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Min MAME-maskine

Indlægtors 23. mar 2006 21:21

Som nyoprettet bruger på dette forum, tænke jeg, at jeg ville vise, hvad jeg har stående i hjemmet.

Det drejer som en en fuldstændig hjemmebygget arcademaskine. Kabinettet har jeg selv designet (selvfølgelig med inspiration hentet rundt på nettet). Indeni står en 800mhz pc og skærmen er et 21" TV. Controllerne er købt hos Koluda og sat til PCen via et keyboardhack.

For tiden er jeg ved at bygge den lidt om. Jeg er ved at ændre skærmen, så den bliver titlet tilbage, da jeg synes, det ser lang bedre og autentisk ud.

Engang i fremtiden håber jeg, at udvide samlingen med nogle originale maskiner, men da jeg er fattig universitetsstuderende, rækker pengene desværre ikke så lang pt.

Billede
(Undskyld billedkvaliteten)

DL_DK

  • Indlæg: 59
  • Tilmeldt: man 14. nov 2005 12:19
  • Geografisk sted: Hillerød
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 24. mar 2006 08:33

Sej maskine Kourinsu,

Der ser ud til at være mange fine detaljer.

Jeg undrer mig dog over en lille ting. Knapperne til player 2 sidder på venstre side? er der en grund til dit.

Men ellers tillykke med den.

God inspiration til os andre om at komme videre i vores halvfærdige projektet. Vi kan jo her se hvor lækker sådan en hjemmelavet kan blive.

Med venlig hilsen

Dennis
They live - Mame

Kourinsu

  • Indlæg: 58
  • Tilmeldt: tors 23. mar 2006 20:46
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 24. mar 2006 09:11

Det med controllerne til player 2, er lidt noget lort :wink: Af en mærkelig grund, må jeg have haft skyklapper på, da jeg skar panel ud, for det var ikke mening, de skulle have siddet sådan. Lå først mærke til det, da jeg var færdig og havde betrukket panelet med sådan noget "fake læder". Kan ikke huske hvad det rigtig hedder. Dog kan man sagtens spille med det, så jeg lader det blive. Jeg overvejer at tilføje 3 knapper til hver spiller, så der bliver 2x6... så ændre jeg det til den tid.

Tak for rosen ellers :D

Kourinsu

  • Indlæg: 58
  • Tilmeldt: tors 23. mar 2006 20:46
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 20. apr 2006 14:25

Så er jeg undervejs med ombygningen af maskinen. Jeg mangler dog stadig lidt sandpapirarbejde, nogle lister og en gang maling.

Billede

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron