SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 11:25

Arcade Hiscores

Redaktør: 1up

  • Forfatter
  • besked

raust

  • Indlæg: 612
  • Tilmeldt: man 24. mar 2008 19:57
  • Geografisk sted: Nuuk
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlægons 14. mar 2012 15:00

hmm..må vist se at komme tilbage i kampen....overvejer at købe et 60in1 pcb så man kan træne i arbejdstiden..
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlægsøn 11. nov 2012 17:38

ChampenFTW har med sin aktivitet på det sidste indtaget 9. pladsen fra Muerto. Bosse er også på vej i top 10, og er kun 34 point efter.
Donkey er også kommet lige i hælene på raust, og er kun 24 point fra at stjæle 4. pladsen fra vores kære grønlænding.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlæglør 1. dec 2012 19:16

Så nåede vi over de 300 high scores 8)

Der er også sket et par overhalinger i den samlede stilling. ChampenFTW havde taget 9. pladsen fra Muerto, men han svarede igen med et par scores og overhalede dermed både champ og KroeboCop. De tre ligger inden for kun 9 point.

Længere oppe kan Donkey høste 4. pladsen med den gode aktivitet han har haft på high score forum på det sidste. Han passerer dermed raust som nu rykker ned på 5. pladsen. Donkey er foran med +11 8)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlæglør 15. nov 2014 13:18

Hold da op, det kan være at jeg skal opdatere denne noget oftere! Det er jo næsten 2år siden :?

Der er sket en hel del på de 2år. Der er kommet nogle flere spillere til, mens nogle af de garvede, mig selv inklusiv, er faldet lidt i staver. Af nye deltagere kan jeg nævne et par stykker,
Donkey Kong Killscreen manden, Svavar
Ziggt som også er på Donkey Kong vognen
Bosse, der ramte jorden i fuld sprint, og nappede highscoren i den ene klassiker efter den anden
EXA og CKK, far og søn, der virkeligt giver den gas, og hamrer derud af og sætter nogle vilde highscores
og Allan der endeligt kom ind i kampen med en score i 1942

Hele 37 spillere er vi oppe på nu, og der findes 420 forskellige Arcade highscores man kan konkurere imod, hvor det er 1982 der er det mest populære årstal med hele 50 titler.

I den samlede stilling er det stadig DaLar75 der ligger i spidsen, men han er skarp forfulgt af fliplismc. Herefter hedder det 1up, Donkey og Raust, som ikke har været så aktive igen de sidste par år. Raust nok mindre end os andre... Herefter har vi EXA og CKK som kommer buldrende frem og rykkere tættere og tættere på toppen og den sidste i Top 10 er DKgiz.

Af nye tiltag har jeg lavet 2 nye highscore lister man kan konkurere i, hvis man synes at det var lidt for hidsigt at skulle spiller 300 titler for at kæmpe med i toppen af den samlede stilling. De 2 nye highscore lister hedder King of Companies og King of Genres.

I King of Companies kæmper man i 8 spil for hvert firma, og den med flest point for given firma er King of that Company. Fordelingen ser pt. således ud:
1up: Atari, Capcom, Data East, Neo Geo, Sega
CKK: Irem
DaLar75: Jaleco, Konami, Midway, Taito, Gottlieb/Sunsoft
Donkey: Stern/Williams
EXA: Namco
fliplismc: Ninendo, Universal

I King of Genres kæmper man i 8 spil der dækker de mest populære titler for hver af de 8 genrer vi har her på forum. Den med flest point for en given genre er King of that Genre. Fordelingen ser pt. således ud:
1up: Driving, Fighting, Sports
DaLar75: Misc, Platform
EXA: Shooter
Fliplismc: Maze, Puzzle
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Vedr. Arcade Hiscores på fælles site

Indlægman 20. mar 2017 14:41

Hejsa!

Vil ikke træde nogen over tæerne og vil ikke underkende det store arbejde der ligger, og har ligget, i indsamlingen af disse data. Faktisk, gør jeg det i respekt og beundring for resultaterne og den tid der er lagt i indsamlingen af data.

Men skriver, i håb om at andre kan se en ide i, at lave et officielt highscore board. Pt plotter vi ofte nye scores ind på vores eget Scoreboard i arkaden og kalder det
www.highscores.dk som redirection.

Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at sammenligne scores landet over. Fra Bobbys arcade, Glenn's, The Shed, Bip Bip Bar etc. og samle det på een dedikeret hjemmeside med henvisning til hvor scoren er sat, mulighed for link til optagelse/stream og dato for fremtidige rekord forsøg i Danmark (med tilhørende links).

Jeg vil gøre dette i forlængelse af arbejdet med Bip Bip Bar og har derfor tiden til det.

For at få scores/data nok til at det bliver et spændende projekt fra starten, så vil jeg ud over Bippens scores bede om tilladelse til at bruge data fra www.spille-maskiner.dk

Jeg respekterer et nej, det er klart, og er med på, at udtrykket på siden her har sin egen charme. Mit ønske er, at dedikere en side til scores, evt en app, og poste på Facebook når nye vilde præstationer er plottet ind. Skabe mere synlighed. Have en kalender med fremtidige attempts. Køre det som parallelside til den nye www.kesport.dk og hvad der nu ellers medfører at drive et "officielt" scoreboard.

Vi har haft held med at få Kim Kanonarm anerkendt og jeg tror på, at nysgerrigheden om andre af landets rekorder findes derude.
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 940
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlægman 20. mar 2017 17:18

Det var mig der i sin tid startede indsamlingen af scores her på siden, og er helt med på at de bliver eksporteret.
Tror heller ikke Koluda har noget i mod det, men han kan jo lige chime ind :)
Need - More space!
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlægman 20. mar 2017 19:14

Hvor er det godt at høre.
I er for seje.
Tak!
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

Didia

  • Indlæg: 264
  • Tilmeldt: tirs 12. feb 2008 17:36
  • Geografisk sted: Jylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlægman 20. mar 2017 19:29

Vi er her stadig... sådan da ! ;-)
Didia

Want: TAF, TZ, Bell Bingo, Pacman, Donkey kong
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlægman 20. mar 2017 20:36

Didia skrev:Vi er her stadig... sådan da ! ;-)

Rigtig godt at høre.
Tror også der er flere derude.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlægtirs 21. mar 2017 02:24

Jeg elsker spille-maskiner og dens highscore traad, det var her det hele startede for mig, saa jeg vil stadig poste mine scores her :)
Men super fedt med et udvidet scoreboard, hvor alt er samlet et sted saa man kan se hvem der virkelig er den all time bedste
BilledeBillede
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlægsøn 18. mar 2018 10:20

Undskyld hverdagen har taget over her, så er ikke særligt tit herinde.

Selvfølgelig må i bruge data herinde fra,
Brugeravatar

Didia

  • Indlæg: 264
  • Tilmeldt: tirs 12. feb 2008 17:36
  • Geografisk sted: Jylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Hiscores

Indlægtirs 19. mar 2019 20:54

Jep, er her.
Didia

Want: TAF, TZ, Bell Bingo, Pacman, Donkey kong
Foregående

Tilbage til Arcade High Scores

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron