SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 08:42

Spilmuseet truet af lukning

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægsøn 25. mar 2012 23:27

MK83 skrev:Det kunne da ikke være nogle af os. Mon ikk det var spil museet ? Eller hvad koluda ?


Nej, det var ikke kun Rune, det var også en par brugere og bla. Muerto der syntes der var røget helt af sporet, nu har Muerto selv tilkendegivet at han var en af dem, så er jo ingen hemmelighed.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægsøn 25. mar 2012 23:29

Muerto skrev:
PIN-BOT skrev:Du har måske også følt at du beskyttede Muerto, men han behøver det vist ikke. Jeg tror egentlig godt han kunne lide diskussionen


Er altid parat til at forsvare mine interesser/venner når der bliver skudt med usagligt skøts...
Men kan bedre li tonen nu hvor der er blevet ryddet op.


Nemlig, nu er tonen dæmpet lidt ned, så kan diskussionen sikkert foretages mere seriøst... :wink:
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægsøn 25. mar 2012 23:35

PIN-BOT skrev:Muerto, det var jo DIG der havde den dårlige tone!!!!!!!

Nu må det STOPPE!!!!!!!!!!


Dårlig tone, undskyld mig, men hvor har du læst med henne??
Så vidt jeg ved skød jeg igen til en hvis grad, men da kommentarene gik hen og blev så usaglige fordi de samme to gejlede hinanden op, trak jeg mig.

Og bare fordi man skriver med caps, er det ikke ensbetydende med man har ret.....
Need - More space!
Brugeravatar

LJK.

  • Indlæg: 293
  • Tilmeldt: lør 27. okt 2007 23:02
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægsøn 25. mar 2012 23:48

Men når nu Rune fra spilmuseet har brokket sig over tonen så var det måske ikke helt tilfældigt at det kun var de negavive ting om spilmuseet der blev slettet. Eller var det.
Hilsen LJK.
Mine pins: Terminator 2. Dialed in le.
Pins på vej:
Maskiner tilsalg:
Maskiner ønskes: RCT.
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægsøn 25. mar 2012 23:52

De ting der blev slettet var af så usaglig grad at det ikke bare skadede Spil Museet men også SpilleMakiner.dk
Need - More space!
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægsøn 25. mar 2012 23:59

Mht. støtten:
Hvad skulle den bruges til? Altså var det som betaling til lokaler eller ville Spil:Museet simpelthen overdrage indkøb/salg og ejerskab af maskinerne til staten? Selv har jeg det lidt svært ved at arcade allerede er museumsgenstande, men kan egentlig godt se ideen i det - selvfølgelig synes jeg også det er trist hvis det er en af grundende til at det er så svært at opdrive arcade/pinball maskiner.
Anyway, min opfattelse af museet samt deres store lyst til at samle og opbevare er helt klart afhængig af deres fremtidsplaner og mål i følgeskab af støtten/manglende støtte.

Nu viser det sig at Rune har læst denne tråd og snakket med admin/mod. Kan vi ikke få ham på banen? Hvis der ønskes en saglig og informativ debat, så er det da uomgåeligt at Rune skal melde ind her. Men det har han måske med et nick jeg ikke kender?


- Desværre skal jeg på lejrskole den næste uge med min klasse (som underviser) og kan ikke følger op med svar. Derfor lægger jeg heller ikke op til debat, ønsker blot noget info at læse når jeg kommer hjem. Det her er en interessant sag.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

LJK.

  • Indlæg: 293
  • Tilmeldt: lør 27. okt 2007 23:02
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægman 26. mar 2012 00:06

Jeg nåede at læse tråden inden der blev slettet i den og jeg syntes ikke der var noget i tråden der skadede Spille-Maskiner.dk.
At tråden satte spilmuseet i et dårligt lys det ved jeg godt. Men det der undre mig er jo faktisk at man har en tråd der hedder (Spilmuseet truet af lukning) Men når så folk begynder at give deres mening tilkende om dette, så viser det sig at det må folk ikke med mindre de taler godt om spilmuseet.
Det er det jeg ikke helt forstår.
LJK.
Mine pins: Terminator 2. Dialed in le.
Pins på vej:
Maskiner tilsalg:
Maskiner ønskes: RCT.
Brugeravatar

PIN-BOT

  • Indlæg: 56
  • Tilmeldt: fre 10. jun 2011 15:31
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægman 26. mar 2012 00:07

Det her er simpelthen for meget, jeg er ude af det her forum. Nu siger I gudhjælpemig at tråden kun VAR til positiv omtale af spilmuseet!

Hvad er der galt med jer??

Fortæl nu om jeres forhold til det museum en gang for alle!!!
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægman 26. mar 2012 00:16

LJK. skrev:Men når nu Rune fra spilmuseet har brokket sig over tonen så var det måske ikke helt tilfældigt at det kun var de negavive ting om spilmuseet der blev slettet. Eller var det.
Hilsen LJK.


Det var netop ikke kun negative ting der blev slettet, men så godt som alle trådene, hvor der bla. også var quoted fra tråde som blev slettet... som sagt var det bare nemmere sådan.

Men ja, som Muerto også skriver, så var de ikke en tone som er til gavn for nogen.

Rune har mig bekendt ingen profil herinde, og ønsker heller ikke at deltage i en diskution, hvorfor skulle han også det... ?

De har brugt flere år arbejde af deres fritid i at holde liv i disse gamle maskiner, og uanset hvad så fortjener de lidt respekt for dette, og det fik de ikke ligefrem med det der blev skrevet herinde, nogle har måske kontaktet Rune og Eddie, og ikke fået det de ville have, er jo ingen grund til at svine disse personer til, de driver dette i deres fritid, også er det vel også okay, at de selv vælger hvordan denne tid bruges eller... ?

Hvis nogen spørger om min hjælp til et eller andet, og jeg takker nej tak, gør vel ikke mig til en person der fortjener at blive svinet til på den måde.

Jeg mener overhovedet ikke der er grund til at omtale personerne bag Sporup Arcademuseum med denne hade stemning, som der var over tråden, så lad os holde det i en tone vi alle kan være bekendt, også gerne uden at bruge caps og masser af !!!!!
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægman 26. mar 2012 00:23

LJK. skrev: Men når så folk begynder at give deres mening tilkende om dette, så viser det sig at det må folk ikke med mindre de taler godt om spilmuseet.

LJK.


Det er da også okay at give deres mening til kende, det kan man sagtens gøre uden at blive personlig, og svine folkene som står for museumet.

Tråden havde udviklet sig til noget der hørte hjemme på Arto, og ikke her på forummet, her kan vi godt finde ud af snakke med respekt til hinanden, hvilken folk vist lige glemte et kort øjeblik.

Hvis du selv har læst tråden inden der blev ryddet op, så burde du da heller ikke være i tvivl om, at den tråd aldrig ville have ændret tone, hvis alle indlæggene fik lov at stå som de gjorde, den var simpelthen kørt alt for langt ud.
Brugeravatar

Stefan Grønnebæk

  • Indlæg: 22
  • Tilmeldt: ons 29. jul 2009 14:56
  • Geografisk sted: Birkerød
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægman 26. mar 2012 00:56

Helt ærligt, træk dig nu i god ro orden. Det er kommet alt for langt ud og er alt for tydeligt for alle, undtagen de tungeste.

Denne tråd er kun designet til fordel for spilmuseet
Brugeravatar

Stefan Grønnebæk

  • Indlæg: 22
  • Tilmeldt: ons 29. jul 2009 14:56
  • Geografisk sted: Birkerød
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægman 26. mar 2012 01:20

Fra bosse:
"Synes tværtimod den var holdt i en alt for bitter tone. Brød mig specielt ikke om bemærkningen med "at brænde det". Måske der ligger private uoverensstemmelser bag som jeg på ingen måde kan, eller vil være en del af, men synes den var langt fra saglig."

Brænde det? check lige op på HVAD han siger der skal brændes, yes? Eller prøver du at give indtrykket til andre at han siger noget andet end hvad han siger?

Desuden siges det udtrykkeligt at han IKKE går ind for nogen form for statsstøtte til projektet. Det bliver sagt så klart at jeg slet ikke kan forstå hvordan du kan opleve noget andet..

Er du blevet kontaktet af nogen?? *wink-wink*
Brugeravatar

Stefan Grønnebæk

  • Indlæg: 22
  • Tilmeldt: ons 29. jul 2009 14:56
  • Geografisk sted: Birkerød
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægman 26. mar 2012 01:36

Bare for øge chancer for ikke-sletning:

JEG ELSKER SPILMUSEET !!!

Men skulle du have lyst til høre noget fra den mørke side:

http://www.teamsega.dk/episode22final.mp3
http://www.teamsega.dk/episode23final.mp3
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægman 26. mar 2012 02:36

Muerto skrev:De ting der blev slettet var af så usaglig grad at det ikke bare skadede Spil Museet men også SpilleMakiner.dk


Det er jeg nu ikke enig i. Jeg synes det skader SpilleMakiner.dk mere, og i høj grad os alle, at der er brugere som føler sig nødsaget til at trække sig fra forummet.

Og jeg vil da personligt savne bla. MrOpposite og PIN-BOT hvis de vælger at trække sig fra forummet. For hver bruger som trækker sig synes jeg gør forummet et fattigere sted og en videnskilde mindre.

koluda skrev:......skulle lade forummet dø, men det vil jeg lade brugerne bestemme


Af samme grund som ovenstående synes jeg det vil være trist hvis forummet døde, for det rummer en del viden, og er fedt at kunne bruge som opslagsværk, til kontaktformidling, til hjælp og til meningsudvekslinger.

Det er ikke ensbetydende med at der ikke kan være problematikker forbundet med det, men er problemer ikke til for at løses?, eller i det mindste forsøge på det og derved skabe nye :)


Stefan Grønnebæk skrev:Brænde det? check lige op på HVAD han siger der skal brændes, yes? Eller prøver du at give indtrykket til andre at han siger noget andet end hvad han siger?


Ved godt hvad Nicholas sagde, og jeg havde heller ikke misforstået det.

Kan godt se at ordvalget i mit tidligere indlæg kan forståes som om at jeg havde fået det indtryk at det var museet der blev ment i sammenligningen/eksemplet og ikke indholdet af varelagerne.
Det var det ikke, men derfor behøver jeg ikke at bryde mig om sammenligningen/eksemplet selvom jeg både forstår den, og til dels er enig i den.

Og nej, jeg prøvede bestemt ikke på at give indtrykket af at han siger noget andet. Hvorfor pokker skulle jeg dog det?

Stefan Grønnebæk skrev:Desuden siges det udtrykkeligt at han IKKE går ind for nogen form for statsstøtte til projektet. Det bliver sagt så klart at jeg slet ikke kan forstå hvordan du kan opleve noget andet..


Øhhh, det synes jeg da heller ikke at jeg gør?

Stefan Grønnebæk skrev:Er du blevet kontaktet af nogen?? *wink-wink*


Ja,er blevet kontaktet af MIB og min afdøde farmor. Men du kommer ikke i problemer hvis du skynder dig at lave en sølvfoliehat, hehe.

Rolig nu med konspirationsteorierne, for jeg er altså ikke blevet kontaktet af nogen :)
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spilmuseet truet af lukning

Indlægman 26. mar 2012 11:02

Bosse skrev:
Muerto skrev:De ting der blev slettet var af så usaglig grad at det ikke bare skadede Spil Museet men også SpilleMakiner.dk


Det er jeg nu ikke enig i. Jeg synes det skader SpilleMakiner.dk mere, og i høj grad os alle, at der er brugere som føler sig nødsaget til at trække sig fra forummet.

Og jeg vil da personligt savne bla. MrOpposite og PIN-BOT hvis de vælger at trække sig fra forummet. For hver bruger som trækker sig synes jeg gør forummet et fattigere sted og en videnskilde mindre.


Jeg mener da bestemt det skader SpilleMaskiner.dk den måde stilitz og MrOpposite argumterede til sidst, det tjente ikke andet formål end at spolere en saglig diskution.
Vil personligt ikke savne nogle af dem, hvis man er af den holdning at man ikke ønsker noget godt for andre....
Need - More space!
ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 57 gæster

cron