SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 16:58

Nyt tv

Om andre maskiner eller om helt andre emner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Nyt tv

Indlægman 9. apr 2012 15:48

Efter vi er flyttet skal vi bruge et nyt tv, med dekoder til digitale kanaler, de få analog der er er så sløret det ikke er værd at kigge på, det er godt nok langt fra den digitale parabol kvalitet man er vant til.

Vi havde tidligere parabol, så vores 8 år gamle fladskærm har indtil nu været fin nok, men nu har jeg jo en undskyldning for at skifte det ud til nyere skærm, så skal det jo også være...:)

Hvad ville i købe...?

Der er godt nok efterhånden mange at vælge imellem.

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægman 9. apr 2012 20:49

Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægman 9. apr 2012 21:09

Hvis man alligevel overvejer tv i 7000,- prisklassen, hvorfor så ikke smide de sidste par tusinde til en god projektor og lærred?

Jeg ser ikke selv tv, så jeg har svært ved at sætte mig ind i hvilket behov I har Koluda, men jeg nyder de få gange jeg skal se en film, udsendelse eller videoclip via computeren at smide den op på lærredet (nedtrækslærred) og se et billede som fylder hele væggen (kan godt som minimum få skærmbilledet ned på godt 100" og et max på omkr. 150") og samtidig høre lyden igennem anlægget.

Hvis I ser tv hver dag så er det selvfølgelig en dyr løsning i projektor-pærer, men med et par timers kiggeri ugentligt, så holder en god pære fint 4-6 år, og så har man en fin hjemmebio når man skal se noget :)

PS. må dog lige pointere at jeg bestemt ikke har givet en mindre formue for min, efterhånden oldsag af en, projektor men fik den meget billigt da en arb. plads jeg havde for år tilbage skiftede projektorer.
Senest rettet af Bosse man 9. apr 2012 21:22, rettet i alt 2 gange.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægman 9. apr 2012 21:20

hskov skrev:Jeg købte sådan en sjover for et par måneder siden:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2722782/TV/Panasonic-Viera-TX-P50G30Y-Sammenlign-Priser

Det er faktisk dette og Samsung 8005 skærmen jeg bla. har kigget på.

Du er godt tilfreds med det kan jeg forstå...?
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægman 9. apr 2012 21:22

Bosse skrev:Hvis man alligevel overvejer tv i 7000,- prisklassen, hvorfor så ikke smide de sidste par tusinde til en god projektor og lærred?


Det har jeg faktisk allerede vi får det dog aldrig brugt.

Det er mest fjernsyn der kører på TVet, hovedsageligt Stella der ser tegnfilm og Heidi sine serier, når vi endelig ser film, streames de fra PCén over Xboxen, og ville jo være nemmere hvis fjernsynet evt. kunne dette direkte, hvilken også er muligt med de nye fladskærm TV...:)
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægman 9. apr 2012 22:49

Ambilight...Jeg er helt vild med det. Hvis jeg en dag får mig et TV, så skal det være med Ambilight. Det er en simpel opfindelse, men det virker fedt.

Smid eventuelt det hele i puljen og gå efter en Ambilight Aurea...

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægtirs 10. apr 2012 05:39

koluda skrev:
hskov skrev:Jeg købte sådan en sjover for et par måneder siden:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2722782/TV/Panasonic-Viera-TX-P50G30Y-Sammenlign-Priser

Det er faktisk dette og Samsung 8005 skærmen jeg bla. har kigget på.

Du er godt tilfreds med det kan jeg forstå...?


Jeps, jeg har ikke nået at lege så meget med alt det online halløj osv. som den også kan, men billedet er rigtig lækkert og så har den DVB-C tuner så jeg slipper for en boks mere, har signal fra Stofa :)

stabilgrus

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: søn 20. sep 2009 22:24
  • Geografisk sted: Skørping - Himmerland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægtirs 10. apr 2012 06:50

Panasonic!! Du må ikke lade dig styre af moden mht Samsung... De har et pænt design, synes nogen, men de kan slet slet ikke levere pæne billeder sammenlignet med Panasonics plasma...

Jeg ville aldrig gi' ekstra for Ambilight fra Philips... Helt ærligt - hvad er det for et flop ? Fint nok at farverne fra udsendelsen køres ud over skærmen på væggen, så TV'et virker større, men nu er det jo ikke alle der har helt hvide vægge, og hvad sker der så ??? Det ER og bliver et flop....

Jeg er selvstændig radio/TV mand og jeg er heldigvis ikke alene med ovenstående meninger.. Vi sniksnakker jo også blandt konkollegaer, når vi mødes... :wink:

Rudi
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægtirs 10. apr 2012 07:48

Ja, det er også hvad jeg har kunne læse mig frem til, på bla. http://www.flatpanels.dk/, på Plasma fronten, levere Panasonic det er bedste billede.

Og snakker vi LCD/LED er det vist Samsung og og evt. LG ( LW serien).

Hvordan med brugervenligheden, flere er ikke helt vilde med Samsung menuen og opsætning, men ser ikke ud til at Panasonic er plaget af samme problemer.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægtirs 10. apr 2012 10:44

Jeg hælder selv til Samsung når det kommer til LCD/LED. David Guldager har i øvrigt kigget lidt på smart tv'er i Go' Morgen Danmark. Link herunder.

http://www.youtube.com/watch?v=SNDxZojFx1c

Selv er jeg ikke overbevist om, at stemme- og bevægelsesstyring er fremtiden. Men interessant er klippet da.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægtirs 10. apr 2012 12:07

Ja, har set de nye Samsung ES modeller, det er dog godt nok en høj pris i forhold til den forrige model, som også er smart TV dog uden tale og bevægelses styring som jeg også godt kan undvære.

Det gode ved dette er dog at de tidligere modeller så bliver solgt billigt her hvor de nye dumper ind i løbet af april måned..:)

stabilgrus

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: søn 20. sep 2009 22:24
  • Geografisk sted: Skørping - Himmerland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægtirs 10. apr 2012 12:11

Samsung er dygtige til at putte alt muligt diller daller ind i tv'ene, men hvem bruger det ?? Der er ikke endnu kommet en ægte browser, der bare fungerer - mest Youtube, Facebook osv... Det er sjovt den første uge...

Køb hellere et TV hvor der er fokuseret på billedkvaliteten og billedbehandlingen... Pioneer laver desværre ikke TV længere, men det er stadig toppen selv med 4 år på bagen...Det kan ikke alt det moderne noget med internet osv, men det kan sgu vise TV billeder!

Hellere købe en Apple TV ved siden af eller boxeeeeee eller hvad de nu hedder... Så er man heller ikke så ked af det, når der kommer ny model... :wink:
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægtirs 10. apr 2012 12:40

stabilgrus
Jeg ville aldrig gi' ekstra for Ambilight fra Philips... Helt ærligt - hvad er det for et flop ? Fint nok at farverne fra udsendelsen køres ud over skærmen på væggen, så TV'et virker større, men nu er det jo ikke alle der har helt hvide vægge, og hvad sker der så ??? Det ER og bliver et flop....

Jeg er selvstændig radio/TV mand og jeg er heldigvis ikke alene med ovenstående meninger.. Vi sniksnakker jo også blandt konkollegaer, når vi mødes...

Rudi



Nu har vi jo heldigvis ikke samme smag alle sammen...


stabilgrus
...og jeg er heldigvis ikke alene med ovenstående meninger...

Og er jeg heldigvis ikke fagmand, så jeg tør godt være alene med min egen mening... :wink:

JB_dk

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: søn 8. apr 2012 20:47
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægtirs 10. apr 2012 12:50

Skulle jeg ud og købe tv lige nu.

Havde jeg helt sikkert valgt Samsung D8005 til spil på ps3, pc mm.
eller et Phillips PDL7906T

men til TV og film havde jeg klart valgt Panasonic VT30

http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Pa ... 27709.html

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nyt tv

Indlægtirs 10. apr 2012 12:56

Jeg har et Panasonic plasma af ældre dato og skal det engang skiftes ud er jeg ikke et sekund i tvivl om at det igen bliver plasma og højst sandsynlig Panasonic.

Super billedkvalitet og super value for money.
Næste

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 28 gæster