SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 21:03

Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Om andre maskiner eller om helt andre emner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægtors 1. sep 2011 18:52

Synes det er fedt, at vi har et aktivt forum med pins og arcade, og kan se at vi er ved at have nogle alternativer til Allan arcadeshoppen.dk idet at Dennis har fået skub i arcadeaction.dk og endnu én har meldt sin ankomst med arcademaskiner.dk.

Er der noget jeg har misforstået eller er det nu en god idé at invistere sin pension i arcade hardware? indenfor et år er prisen på maskiner 3-4 dobblet? 5000 for et compugame cabaret, 8000 + moms for et CG lux? Er der virkeligt så stor efterspørgsel, at man nu kan tage hvad som helst for et anstændigt kabinet? Cabaret kabinetter i ok stand har jeg tidligere set ryge for 1500-2000 og CG Lux lå på omkring 2500-3500.

Det er jo ikke ligefrem nye maskiner? Man kan jo få sprit nye maskiner hjem fra Kina til den pris?

Nogen der har noget at byde ind med for at kaste lys på denne eksplosion indenfor dansk arcade hobby?
Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægtors 1. sep 2011 19:11

Der er ikke så mange af de gamle CG/JK maskiner mere som for 5-10 år siden da fik du dem smidt i nakken hvis du ville have dem. Når jeg sælger et kabinet i gennem shoppen så skal jeg jo yde garanti ifølge køben loven da jeg har en virksomhed, jeg kan og vil ikke sælge noget brugt som jeg har sat i stand ny monitor/PSU/knapper/joystick/switche for mindre end 6-7+ moms delen koster jo lidt og tiden koster jo også :-) + jeg skal yde garanti og skat skal jeg jo også betale :-) så passer det også med de 3-3500 kr :-)

Du har ret man kan få maskiner hjem fra kina til den pris men hvem gider bøvle med det ?, da jeg fik pacman maskinerne hjem så var det selvfølgelig et par af dem hvor glasset var smadret og skærmen hvade taget skade, det er der jo kun en til at betale og det er mig :-(, sådan er det at handle med Kina måske jeg kan få lidt rabat næste gang :-)

Det næste er for at få en nogenlunde fragt omkostning så skal man altså købe 10 maskiner hjem så man har mange maskine at dele fragten ud på.
Brugeravatar

mogensen24

  • Indlæg: 237
  • Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 18:35
  • Geografisk sted: Vestjylland - Holstebro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægtors 1. sep 2011 19:58

det har jo også noget at gøre med udbud og efterspørgsel hvis der er flere og flere der godt vil have en hjem i huset så er der jo ikke nok til sidst og der er jo også kørt en masse på lossepladsen så der er jo ikke så mange til bage... :? :?
Billede

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægtors 1. sep 2011 20:33

Problemet ligger helt sikkert i udbud og efterspørgsel. Samtidig vil der helt sikkert også være flere og flere maskiner der bliver solgt fra samler til samler, som jo godt ved hvad de har givet og hvad folk vil betale for det.

Man kan jo bare håbe at tingene finder et naturligt leje med tiden, om man så vil være med i det prisleje må jo være op til den enkelte :)
Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægtors 1. sep 2011 20:37

tja det er jo manden med grisen som sætter prisen :-)

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægtors 1. sep 2011 20:41

Allan skrev:tja det er jo manden med grisen som sætter prisen :-)


Men hvis manden med grisen ikke kan få prisen, så må han jo sætte den ned eller beholde grisen :wink:
Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægtors 1. sep 2011 20:52

hehe sådan er det bare
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægtors 1. sep 2011 21:00

jeg synes bare det er absurd at se et almindeligt JK kabinet på DBA ryge til 5000 med et multiboard, et kabinet der "normalt" ligger på omkring 2500 og et multiboard til omkring 1000. Til de priser kan man jo få fragtet et anstændigt candy cab til døren.

Men folk ved jo nok ikke bedre, og jeg tror da også at der er kommet en efterspørgsel uden lige hvis folk giver de priser for et kabinet.
Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægtors 1. sep 2011 21:37

jeg har nu set op til flere CG lux som ikke engang kunne blive solgt for 2k på dba.

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægtors 1. sep 2011 21:39

Ja, der har da været indtil flere CG Lux på det seneste på DBA - som har stået længe til <3k.

Men ja, prisen bør ikke umiddelbart være på højde med hvad det koster at hive et lækkert candy cab hjem fra Holland eller lignende. Jeg forstår dog at tingene står anderledes til, hvis det sælges gennem virksomhed med moms, garanti m.m.. Der betaler folk jo også for at have en garanti for at maskinen fungerer.
Brugeravatar

mogensen24

  • Indlæg: 237
  • Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 18:35
  • Geografisk sted: Vestjylland - Holstebro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlæglør 3. sep 2011 20:02

det er jo heller ikke alle maskiner der ryger til de høje priser. Den sidste jeg fik fat i var en compu-game den kostede ca 200kr og han der solgte dem havde nok en 15 - 17 stk til salg. Men jag har det svære ikke plads til så mange hehe.
Der er jo langt i mellem dem til den pris nu til dags.
Senest rettet af mogensen24 søn 4. sep 2011 09:24, rettet i alt 2 gange.
Billede
Brugeravatar

mogensen24

  • Indlæg: 237
  • Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 18:35
  • Geografisk sted: Vestjylland - Holstebro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlæglør 3. sep 2011 20:04

og den var med møntlåge og det hele, nice...
Billede
Brugeravatar

Sumez

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: søn 9. jan 2011 22:42
  • Geografisk sted: København NV
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad sker der for arcade hobbien i Danmark?

Indlægons 7. sep 2011 13:08

1up skrev:Det er jo ikke ligefrem nye maskiner? Man kan jo få sprit nye maskiner hjem fra Kina til den pris?

What? Hvor??

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 32 gæster