SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 12:10

Elektronik kyndig, hjælp søges

Om andre maskiner eller om helt andre emner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

FedeAnderzen

  • Indlæg: 394
  • Tilmeldt: man 17. jul 2006 15:50
  • Geografisk sted: Lem ved Skive
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Elektronik kyndig, hjælp søges

Indlægman 13. okt 2014 13:09

Jeg skal afholde en julefrokost for dem jeg spiller Minecraft med her til December og i den forbindelse vil jeg afholde en lille konkurence i løbet af aftenen. Der skal naturligvis være præmier og gerne noget der er relateret til spillet.

I dag fik jeg så en (synes jeg selv) genial ide, men jeg har desværre ikke evnerne til at føre den ud i livet selv og det er derfor jeg lige vil høre jer herinde om i kan fikse det det for mig uden det kommer til at koste en bondegård.

Når vi spiller MC laver vi ofte en såkaldt "klapfanden" hvis nogen er gået AFK. Det er i bund og grund bare strøm der løber rundt i ring og så aktiverer det der er sat på ved hvert udslag. Sætter man en dør/låge/lem eller et stempel på en af de blokke som strømmen løber igennem åbner eller lukker de når strømmen passerer og det giver så en lyd som når man smækker en dør. Det er herligt til at drille folk med, såfremt de har tændt lyden imens de spiller.


Det jeg gerne vil have lavet er en virkelig klapfanden, dvs:

En dims der har en strømforsyning, et slags blink relæ der slår strøm til/fra og aktiverer et eller flere stempler og vippe kontakter.

Jeg tænker umiddelbart at en batteriholder til små batterier AA eller AAA og så et relæ som dem til blinklys på en bil kan gøre det. Derpå skal så monteres noget der kan åbne/lukke og lave larm imens. Gerne en on/off knap også.

Derudover ville det være perfekt hvis det var monteret på en plade eller i en kasse eller på anden vis så det så lidt pænt ud, gerne med teksten Klapfanden Mk. IV


Hvis nogen af jer har en ide om at i kan lave det og i så fald hvor stor en regning det vil give mig så giv lige lyd, jeg skal bruge det i starten af december.

Jeg kan evt. bytte med dem her: http://www.dba.dk/pcb-arkademaskine-jeg ... 009778818/

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron