SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 16:38

Hvad synes i?

Om andre maskiner eller om helt andre emner
  • Forfatter
  • besked

nic-93

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: lør 7. sep 2013 23:08
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hvad synes i?

Indlægman 4. aug 2014 14:31

Tror i mon på at der kunne være en god chance for at der kunne komme en retro arkade i åbenrå?
vi taler om spil fra de gamle kabinetter til donkey kong, pac-man, 1948, osv.

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægman 4. aug 2014 15:43

jeg vil gerne tro på det men er sku bange for det ikke kan gå.. og her tænker jeg på at det lige kan løbe rundt alså ingen løn til dem der driver det..

tror kun det er i kbh det kan lade sig gøre.. jeg har selv haft den tanke og har skam også maskiner nok til projektet men det skal jo kan hvile i sig selv.. tror ikke engang det kan gå i århus.. jeg ved der er en forening der heder http://www.tasf.dk/forum/ det er nok det tættes vi kommer på en arcade hal i århus..

mvh

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægman 4. aug 2014 16:23

Tja

Der er svært = det skal drives af frivillig og med meget lille eller ingen husleje. Vil tror det måske kan gå på forenings basis ?

Husk på i 80érne koste et spil måske 2 kroner, og med prisstigninger osv. skulle et tilsvarende spil jo i dag koste 1o kr. ?

Spil er måske ikke så dyre, men det koster også at holde dem kørende.

Der var et fint sted på Fanø tidligere, men det lukkede også, det kan bare ikke drives ved at der kommer 10- 20 personer og bruger 30 kr. på en aften.

Så I dag står de fleste maskiner i dvs. legeland og i private hjem, men der kan vi jo selvfølgelig bare holde åbent skur en gang i mellem :-)

Morten
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægman 4. aug 2014 17:50

jeg mener faktisk at hvis man er en forening så skal kommunen stille lokaler til rådighed gratis.. jeg ved dog ikke om man så må tage jeg kr for et spil..

måske vi kunne få chassis arcade på banen så de kunne fortælle hvordan de gør jeg tænker hvad med skat.dk vil de også have en bid af kagen..

jeg har lokalerne der hjemme men det koster lige 50 kg inden der er isoleret lagt støm. og sat loft op.. + div småting.
så det står lidt i vente..

nic-93

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: lør 7. sep 2013 23:08
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægman 4. aug 2014 19:08

manta400 skrev:jeg mener faktisk at hvis man er en forening så skal kommunen stille lokaler til rådighed gratis.. jeg ved dog ikke om man så må tage jeg kr for et spil..

måske vi kunne få chassis arcade på banen så de kunne fortælle hvordan de gør jeg tænker hvad med skat.dk vil de også have en bid af kagen..

jeg har lokalerne der hjemme men det koster lige 50 kg inden der er isoleret lagt støm. og sat loft op.. + div småting.
så det står lidt i vente..


Jeg har snakked lidt med chassis arcade om det, jeg skal bare finde et lokale der det rigtige forhold.

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægman 4. aug 2014 19:43

ja en god bred dør er altid et most.. ikke noget med kælder rum eller første sal..

mvh

nic-93

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: lør 7. sep 2013 23:08
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægman 4. aug 2014 19:55

manta400 skrev:ja en god bred dør er altid et most.. ikke noget med kælder rum eller første sal..

mvh

Problemet er vilket?

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægman 4. aug 2014 20:08

Bredde døre kan ikke understreges nok !!, ellers er det noget bøvl at få de store maskiner ind. De er tunge og vil nødigt slæbe op af for mange trapper. Jeg er heldig at min kælder har dør til det fri og jeg lavede døren 1 meter
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende

nic-93

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: lør 7. sep 2013 23:08
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægman 4. aug 2014 21:16

morten skrev:Bredde døre kan ikke understreges nok !!, ellers er det noget bøvl at få de store maskiner ind. De er tunge og vil nødigt slæbe op af for mange trapper. Jeg er heldig at min kælder har dør til det fri og jeg lavede døren 1 meter

heldig asen, og ja, store døre skal vere til de der maskiner, jeg har faktisk en skærm som eumpd har men han ligger i gentofte.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægtirs 5. aug 2014 06:23

Tror den bedste måde at få en retro arcade op at stå anno 2014 er at lave det i forbindelse med noget andet. Chassis Arcade er jo kombineret arcade og café/bar som jeg kan forstå det, altså at de har et salg ud over maskinerne. Så hjælper det også at de har en trofast gruppe af mennesker der bakker op om det. Ruben og Bobby er kombineret frisør og retrospils butik der også har lidt maskiner stående.

I USA er det blevet et kæmpe hit at lave barcades, altså kombineret bar og arcade hal. En slags bar med retrospils tema.

lillelars

  • Indlæg: 90
  • Tilmeldt: lør 28. dec 2013 13:14
  • Geografisk sted: Aalborg/Aars
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægtirs 5. aug 2014 11:35

Kombineret bar/cafe/arcade.... Det kunne værre så fedt

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægtirs 5. aug 2014 15:52

jov jov det kunne være lækkert.. men så er der bare noget der heder spiritus bevilling. og har man en cafe skal der være adgang til toiletter. også er vi over i noget med skat.dk jeg er sku bange for man løber inde i mange problemer inden man får noget op og stå..

det nemmest vil sku være hvis der er en privat mand der vil åbnet noget der hjemme der er ingen der kan se hvis han sælger øl til 5 kr stk..

mvh
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægtirs 5. aug 2014 17:26

Det har man også hørt om i udlandet med arcade i garagen (garage-cades), hvor de så holder åbent en gang i ugen eller sådan noget.
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægons 6. aug 2014 23:29

lillelars skrev:Kombineret bar/cafe/arcade.... Det kunne værre så fedt


Billede 8)
Need - More space!

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad synes i?

Indlægtors 7. aug 2014 08:51

Super lyskasse over baren :-)
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 26 gæster