SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 13:57

UK (PAL) spil til Sega Master System

Om andre maskiner eller om helt andre emner
  • Forfatter
  • besked

Kourinsu

  • Indlæg: 58
  • Tilmeldt: tors 23. mar 2006 20:46
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

UK (PAL) spil til Sega Master System

Indlægons 13. dec 2006 16:25

Er her nogen der ved, om der er problemer med at bruge engelske PAL Master System spil i danske maskiner?
Brugeravatar

Teddyboyblue

  • Indlæg: 239
  • Tilmeldt: tors 3. nov 2005 19:18
  • Geografisk sted: Ikast
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: UK (PAL) spil til Sega Master System

Indlægons 13. dec 2006 19:44

Kourinsu skrev:Er her nogen der ved, om der er problemer med at bruge engelske PAL Master System spil i danske maskiner?


Jeg har købt en del master spil i england og jeg har aldrig haft problemer
Hilsen

JPP AKA TeddyBoyBlue
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: UK (PAL) spil til Sega Master System

Indlægons 13. dec 2006 20:29

Så vidt jeg ved er SMS ikke et regionslåst system, der kan kan dog være forskel på spillene alt efter om de kører på en US, EURO eller JNP model.
(Primært in-game tekster osv).

PS. Alle SMS'ere kan relativt simpelt moddes til være en anden region end de oprindeligt er, så vidt jeg husker.
Brugeravatar

Duke

  • Indlæg: 165
  • Tilmeldt: tors 8. jun 2006 09:24
  • Geografisk sted: København N (2200)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 14. dec 2006 04:19

Jeg tilslutter mig koret, UK spil kører fint i DK maskiner.
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 14. dec 2006 07:11

(Hov, havde slet ikke set at du havde skrevet 'engelsk'.
Selv på regionslåste systemer har jeg aldrig hørt om at UK og DK skulle ligge i forskellige regioner. };-), så all in all no problemo, dude! )
Brugeravatar

Killer Bean 2

  • Indlæg: 84
  • Tilmeldt: tors 10. nov 2005 16:56
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 14. dec 2006 18:27

Den japanske Master System er "regionslåst" på den måde, at de har et andet pinout på cartridge'ne, så det ikke er fysisk muligt at bruge spil fra andre regioner på japanske maskiner. Når det gælder alle andre regioner hinanden imellem, er Master System'et 100% regionsfrit. Der er dog ganske få PAL spil, som kun er udgivet i europa, der ikke kører særlig godt i 60 Hz.

Jeg elsker den maskine!! :D
Congratulation. This story is happy end.

Kourinsu

  • Indlæg: 58
  • Tilmeldt: tors 23. mar 2006 20:46
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 14. dec 2006 19:50

Det vil sige, at der heller ikke er et problem at bruge amerikanske carts i europæiske maskiner?
Brugeravatar

Killer Bean 2

  • Indlæg: 84
  • Tilmeldt: tors 10. nov 2005 16:56
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 14. dec 2006 20:38

Jeps, ingen problemer der heller 8)

Men systemet floppede kolosalt i USA, så de amerikanske versioner af spillene er generelt dyrere at erhverve sig end de europæiske pga. den større sjældenhed. Desuden findes der kun ganske få US-only titler, mens der findes et hav af EU-only titler... temmelig atypisk.
Congratulation. This story is happy end.
Brugeravatar

ten-four

  • Indlæg: 26
  • Tilmeldt: ons 8. nov 2006 20:53
  • Geografisk sted: Aalborg, Denmark.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 14. dec 2006 23:17

Ja og jeg kan berette om at CBS ColecoVision var en kæmpe succes i USA.

Men floppede totalt i DK.

USA svømmer i ColecoVision spil, men i DK er det ikke til at opdrive hverken maskine eller spil.

På Z 80 maskinen fra Coleco i 1982 til 84, kører NTSC spil uden problemer på EU PAL system.

Nuancen er 50 og 60 Hz.
-og der kan næsten ikke anes den mindste hastigheds-forskel.

Jeg har selv importéret flere spil til min ColecoVision fra USA, og de kører den dag i dag.

:idea: I øvrigt har jeg læst at SMS og ColecoVision er nært beslægtede i deres systemopbygning.
I'm Denmark's biggest fan of CBS Colecovision.

Kourinsu

  • Indlæg: 58
  • Tilmeldt: tors 23. mar 2006 20:46
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 14. dec 2006 23:29

Killer Bean 2 skrev:Jeps, ingen problemer der heller 8)

Men systemet floppede kolosalt i USA, så de amerikanske versioner af spillene er generelt dyrere at erhverve sig end de europæiske pga. den større sjældenhed. Desuden findes der kun ganske få US-only titler, mens der findes et hav af EU-only titler... temmelig atypisk.


Ja, det har du vist ret i. NES var voldsom populær i USA, mens SMS var hittet i Europa. Jeg ved dog også, at man faktisk kunne købe SMS helt frem til omkring 1996 i Sydamerika. Ren teknisk er SMS også mere advanceret end NES. Jeg ved ikke, hvilken der er bedst, jeg ved bare, at jeg elsker mine master systemer :wink:
Brugeravatar

Duke

  • Indlæg: 165
  • Tilmeldt: tors 8. jun 2006 09:24
  • Geografisk sted: København N (2200)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 15. dec 2006 00:28

Jeg havde både NES og SMS dengang de var det vildeste, og selvom jeg hælder mest til NES'en, så havde SMS'en bestemt også sine fordele.

Bla. var spillene MEGET billigere til den og det er en trend der stadig holder den dag i dag. Det er et fedt system at samle på fordi spillene kan fås for en slik.

SEGA's hits fra arcadehallerne hjalp også godt til, og arcadeporteringerne til NES'en haltede langt bagefter. Desværre manglede systemet spil af samme kaliber som Super Mario og Zelda serierne.

Det der endelig tippede balancen i Nintendos favør var at de gjorde deres system synligt, jeg tror ikke SEGA importøren brugte så meget som en krone på marketing, det eneste jeg overhovedet har set fra dengang var et nyhedsbrev meget lig det Electronic Fun (den daværende Nintendoimportør i DK) havde i starten. Lige omkring da Gameboy'en kom til landet fik Bergsela og Electronic Fun øjnene op for at der var penge at tjene ved at gøre folk opmærksomme på at de fandtes, og det hjalp helt klart også at Teenage Mutant Ninja Turtles tog landet med storm, da spillene kun kom til Nintendos maskiner. Der var endda et dansk Super Mario TV program der kørte på TV2 dengang. SEGAs represæntation i DK og norden var slet ikke gearet til at stille noget op mod det og SEGA gik meget tilbage i den periode. Det var først da Sonic the Hedgehog udkom til Megadrive at det begyndte at gå den anden vej.


Ugh... det blev sgu en lang post, men sådan foregik det set fra min synsvinkel. Jeg har stadig et par af de gamle nyhedsbreve fra dengang, hvis jeg får fat i en ordentlig scanner må jeg se at få dem bevaret for eftertiden.
Brugeravatar

Killer Bean 2

  • Indlæg: 84
  • Tilmeldt: tors 10. nov 2005 16:56
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 15. dec 2006 07:00

Duke skrev:Jeg har stadig et par af de gamle nyhedsbreve fra dengang, hvis jeg får fat i en ordentlig scanner må jeg se at få dem bevaret for eftertiden.


Cool. Så er det lige før, du også skulle uploade dem til SMSpower's scans section :D

http://smspower.org/scans/sms/media
Congratulation. This story is happy end.

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster