SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 11:11

ny "gammel" Universal automat reperation hjælp søges

Om enarmede, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

iNiLLeR

  • Indlæg: 4
  • Tilmeldt: tirs 15. jun 2010 16:59
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

ny "gammel" Universal automat reperation hjælp søges

Indlægtirs 15. jun 2010 17:24

Hej…
For et par dage siden købte jeg en ”enarmet” i den blåavis, den skulle eftersigende have virket for 5 år siden men så besluttede den tidligere ejer at sætte maskinen i sin kælder i 5 år, og nu har jeg så købt den i den tro at jeg har en chance for at lave den, problemet er jo bare lige nu at den ikke virker.
Og det problem håber jeg at kunne få hjælp til at få løst herinde…
jeg vil her beskrive hvad der er sket og hvad jeg har gjort fra jeg har fået den til i dag.
Billede
Det er en Mountain of Money automat fra Universal. Jeg har søgt en masse både på udenlandske og danske hjemmeside for at se om jeg kunne finde en manual, dette har jeg ikke haft held med, og har faktisk ikke engang kunne finde et billede af den nogle steder? (men har fundet lidt skriver omkring på nettet om universal maskiner)
Da jeg fik maskinen kørte der 4 tal ved ”Winmeteret”: 21 22 13 & 50 efter noget læsning på nettet har jeg fundet frem til at dette kunne være fejlkoder? Inde i maskinen er der da også en lille seddel med en masse forskellige fejlkoder på men som i kan se er det ikke alle de tal som kører på winmeteret der er på denne errorseddel. Derfor er jeg i tvivl om det rent faktisk er error codes (eller tiltcodes som de vist også kaldes) derudover lyste den gule lampe mens den grønne blinkede
Billede
Billede
Billede
Efter lidt mere læsning på nettet fandt jeg ud af at man kunne prøve at lave et ”Ramreset” på en universal maskine ved at holde en lille knap på den store printplade nede (ved ikke lige hvad den hedder) og samtidigt trykke på poweroff kontakten og derefter sætte strøm til igen alt imens du holder den anden lille knap nede. Dette resulterede i at de 4 ovenstående tal blev afløst af et 12 tal. Og lamperne ovenpå maskinen blev alle sammen slukket.
Ifølge error sedlen kan jeg se at et 12 tal skulle betyde – Battery Polarity, og udfra hvad jeg har kunne læse mig frem til på nettet af tips og råd til gamle enarmede der ikke har været brugt i langtid, skulle en af de hypestige problemer være at batteriet på printpladen var gået ”Ud”
Er der nogen der har nogle kommentarer til ovenstående? Nogle tips/råd til hvad jeg kan prøve at gøre for at få ”skidtet” til at virke, og er der nogle i Jylland som kan reparere sådanne maskiner hvis jeg ikke selv kan få held med det
Printpladen med batteri og ”lille knap”
Billede
Andre knapper:Billede

iNiLLeR

  • Indlæg: 4
  • Tilmeldt: tirs 15. jun 2010 16:59
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ny "gammel" Universal automat reperation hjælp søges

Indlægtirs 15. jun 2010 19:34

kan se jeg har lagt den i en forkert kategori, er der en admin der kan hjælpe mig?
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: ny "gammel" Universal automat reperation hjælp søges

Indlægtirs 15. jun 2010 20:09

Hermed klaret

Mik

  • Indlæg: 133
  • Tilmeldt: tors 5. jan 2006 12:50
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ny "gammel" Universal automat reperation hjælp søges

Indlægons 16. jun 2010 17:02

Hej

Billede af maskinen er ikke så svært at finde :)
http://www.extraball.dk/enarmet/mountain_of_money/game.asp

Det første du skal gøre er at lade den stå med strøm på i et stykke tid så batteriet kan få lidt strøm igen.
så laver du den reset igen..
sluk maskinen - tryk knappen ind - tænd maskinen og slip knappen når du har hørt tilt lyden.

luk døren og drej nøglen og se hvad der er tilbage af fejl.

/Michael
Billede

Tilbage til Enarmede

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 29 gæster