SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 18:02

PC2JAMMA

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Graupner

  • Indlæg: 52
  • Tilmeldt: man 11. sep 2006 19:34
  • Geografisk sted: KBH V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

PC2JAMMA

Indlægman 2. okt 2006 12:03

Hej alle sammen

Så jeg købt min første arcade maskine, en Killer Instinct. Da spillet kører fra HD/Jamma, virker det sjældent i disse maskiner og min er ikke en undtagelse. Imidlertid køer jeg en Jamma Tekken 3 i stedet.

Spillet er svært at få fat i. Derfor vil jeg lave en Mame løsning. Jeg har været lidt rundt på nette og fundet en mulig løsning; PC2JAMMA som endda er ”plug ’n play”

Billede



Her er et par links.

http://www.hsinpao.com.tw/pc2jamma.htm

http://www.mameworld.net/pc2jamma/


Før jeg skriger ud i dette, vil jeg gerne hører om der er nogen der har erfaring med denne løsning.

På forhånd tak,

Kenneth Graupner

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 2. okt 2006 16:40

Det største problem vil nok være at få output i 15khz, hvis din grafkort kan tage imod det.

Derfor er der mange os, der vægler at bruge J-Pac, komponereret med ArcadeVGA grafikkortet. Dette kan købes fra ultimarc.com, og er basereret i England (dvs kun engelsk moms er påkrævet).

Hvis det kun er Killer Instinct, du skal have på maskinen, så skulle du måske kigge på U64Emu, der godt nok kræver en såkaldt wrapper for at kunne starte fra en frontend (mamewah, f.eks)

Denne emulator kræver mindre af maskinen forehold til mame (som slet ikke benytter 3d kortet end andet end at vise billedet).
Brugeravatar

Graupner

  • Indlæg: 52
  • Tilmeldt: man 11. sep 2006 19:34
  • Geografisk sted: KBH V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 4. okt 2006 11:36

Hey Spacefractal

Tak for dit svar. Jeg har været inde og kigge på siden og synes det ser meget fornuftig ud. Hvis jeg køber J-Pac og ArcadeVGA, er det næsten Plug & Play eller hvordan? Hvis jeg har forstået rigtig, så er ArcadeVGA uundværligt? Findes der guider, som er idiotsikker på nettet hvordan man kan komme smertefri igennem dette?

Hvis jeg investerer i ovennævnte regner jeg med at mide Mame på min maskine. Det ville næsten være dumt ikke at benytte denne mulighed, da Killer også er bland spillene i ”Mama-pakken”

Er der nogen her på forummet der her erfaring med det kort som vises på billedet herover?

Tusind tak for hjælpen

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 4. okt 2006 15:11

ArcadeVGA installér som en enhver andet skærmkort, og er født med at vise 15khz signal. Brug dog KUN de skærmdrivere, der følger med cd'eren, eller på siden, IKKE de officielle ATI driver.

Af hensyn til J-Pac, plugger du det bare ind i stikket, og sikre at den får strøm fra PS/2 kablet, og det har en fantaktisk samspil med ArcadeVGA.

Så skulle den sag være hjemme.

Det kan dog sagtes være visse skæve mame-opløsninger ikke kan vises på din skærm, men en tool fra minwah (http://mamewah.mameworld.net) kan klare dette.

Da Jamma kun bruger 3 (eller var det 4?) af knappene, så skal de sidste knapper lige wire seperat ind (nedest til venstre), hvilket dog er ret let.

Af hensyn til emulator, så kører U64Emu bare bedre end MAME til tunge spil som KI og KI2. Jeg har ikke testet, hvordan spillet faktisk kører på min maskine, men huskede at spillet kørtet perfekt under U64Emu (60fps), og hakkede en smule under MAME (mente at det var noget i stil med 15-16 stykker). Men jeg kan også tage fejl. Men desværre var spillet for mørkt på min skærm, hvilket kan være årsagen, jeg fjernede det igen.

Til dit sidste spørgmål. Nej jeg desværre ikke prøvet den adapter, som du har henvist til.
Brugeravatar

Graupner

  • Indlæg: 52
  • Tilmeldt: man 11. sep 2006 19:34
  • Geografisk sted: KBH V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 4. okt 2006 16:51

Super.. Det må jeg heller få lavet ved min maskine.



Jeg har 6 knapper som er standart på et KI kabbinet

Tak for hjælpen - super du gider

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 4. okt 2006 22:07

af hensyn til lyden, ved jeg ikke helt hvordan det virker.

Her skiftede jeg nemlig de originale højtalere ud med et pc sæt, og pluggede den til lydkortet. Det er dog sikkert ret nemt at hacke de højtalere, da der er konnektere til det.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 52 gæster