SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 12:10

Gør dit gameroom perfekt

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Gør dit gameroom perfekt

Indlægfre 25. jun 2010 07:54

nogen gutter har gang i et interessant projekt der hedder Arcade Ambience Projekt. Det er lydfiler på over 1 times varighed med baggrundsstøj fra arcade maskiner. det er delt op i era'er, så der findes 4 filer:

Arcade Ambience 1981 (65 minutes) - 80 Meg
Arcade Ambience 1983 (66 minutes) - 91 Meg
Arcade Ambience 1986 (71 minutes) - 93 Meg
Arcade Ambience 1992 (65 minutes) - 89 Meg

hvis man havde dette til at blæse i et par højttalere i sit gameroom ville det være som at tage en tidsmaskine tilbage til den gyldne era 8)

Arcade Ambience Project
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gør dit gameroom perfekt

Indlægfre 25. jun 2010 09:36

Det sgu grineren. Utroligt den måde lyd kan hensætte en til en anden stemning. Samme med lugten af friture. Seriøst.

Nu har melodien fra Super Mario Bros. jo vist sig at være det største tema af dem alle. Ikke underligt. Jeg spillede aldrig SMB, på den grill jeg frekventerede mest dengang. Men det er suverænt den melodi jeg huskede tydeligst i årene efter, da spillene forsvandt og inden MAME/Emu.

DR har i øvrigt, i deres lydbibliotek, baggrundslyd fra en dansk spillehal inkl. folk der spiller og taler.

CuriousDan

  • Indlæg: 145
  • Tilmeldt: tirs 30. mar 2010 06:49
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gør dit gameroom perfekt

Indlæglør 26. jun 2010 09:28

Det var dog en vild larm, kører han 25 spil på en gang? Det er en god ide, men så mange maskiner i gang på samme sted kan kun være en kilde til tinnitus. Selv i Baboon City i Herning er der mere stille. Eller også er jeg ved at blive gammel. Tænk, jeg savner slet ikke cigaretrøgen...

Men til ethvert gameroom i DK med respekt for sig selv hører der vel en tændt friturekoger...?? Hvis man skal "emulere" de små grillbarer...Jeg var forleden forbi Metro hvor der er opstillet en stor pølsekiosk, og da jeg mærkede frituren blev jeg øjeblikkeligt transporteret tilbage til 1992.
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gør dit gameroom perfekt

Indlæglør 26. jun 2010 14:38

Hehe, tror sq det vil blive noget af en fedtet affære hvis der sq stå en tændt friture koger her... :| knap så fedt... men man kan vel få lugten på dåse nu om dage?? :mrgreen: :mrgreen:
Need - More space!
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gør dit gameroom perfekt


Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 39 gæster