SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 17:01

Compugame - et par spørgsmål

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

Trosborg

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: søn 7. apr 2013 22:10
  • Geografisk sted: Engesvang
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Compugame - et par spørgsmål

Indlægman 26. sep 2016 08:18

Jeg har erhvervet mig et compugame kabinet med et 4 slot neo geo board og har et par spørgsmål.
Så håber der er nogle kloge hoveder som har tid og lyst til at hjælpe en nybegynder. .

Hvis jeg f.eks. gerne vil have et pandoras box eller et andet pcb board i, skal jeg så have et cg til jamma konverter eller skal jeg bruge det stik som sidder i neo geo boardet?

Møntindkastet som er et nri g13 registreres ikke inde i hardware test og reagerer heller ikke på diverse mønter. Har prøvet at rykke på de små switches på Møntindkastet. Defekt møntindkast eller mangler det kodning eller en ekstra ledning måske??? Ligger lige et billede op af det .

Og til sidst☺
Når jeg skuer op på halv styrke for højtaler på neo geo boardet flimrer det på skærmen. Kan skrue justere lyden op til ok volumen, men kan ikke særlig højt.
Kan man gøre noget der?

Mange tak for evt. Hjælp☺
Vedhæftede filer
1474899010194941685235.jpg
1474898870413-530776829.jpg
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Compugame - et par spørgsmål

Indlægtirs 27. sep 2016 13:21

Trosborg skrev:Hvis jeg f.eks. gerne vil have et pandoras box eller et andet pcb board i, skal jeg så have et cg til jamma konverter eller skal jeg bruge det stik som sidder i neo geo boardet?


Hej Troesborg. Nu kender jeg intet til Neo-Geo da det er lidt for nyt for mig (1990 er min grænse). Men hvis dit CG-kabinet er med originalt ledningsnet, så ja, så skal du bruge en CG til JAMMA-konverter for at bruge et multi-print.

Prøv at tage et billede hvor man kan se ledningsnettet, så kan jeg fortælle dig det helt sikkert.

Trosborg skrev:Møntindkastet som er et nri g13 registreres ikke inde i hardware test og reagerer heller ikke på diverse mønter. Har prøvet at rykke på de små switches på Møntindkastet. Defekt møntindkast eller mangler det kodning eller en ekstra ledning måske??? Ligger lige et billede op af det .


Pas herfra. Bruger kun selv mekaniske møntindkast, og igen, kender intet til neo-geo.

Trosborg skrev:Og til sidst☺
Når jeg skuer op på halv styrke for højtaler på neo geo boardet flimrer det på skærmen. Kan skrue justere lyden op til ok volumen, men kan ikke særlig højt.
Kan man gøre noget der?


Du kan prøve at skrue op for lyden i kabinettet. Det gør du på den runde knap med et potmeter bag ved som ses på dit første billede:
Vedhæftede filer
1474899010194941685235.jpg
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Trosborg

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: søn 7. apr 2013 22:10
  • Geografisk sted: Engesvang
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Compugame - et par spørgsmål

Indlægtirs 27. sep 2016 16:33

Tak for svar bosse. Der sidder et jamma stik i neo geo boardet men ved ikke om det kan bruges til andre pcb'er og til sådan en pandoras box ,så måske på den sikre side og købe en konverter.
( loader lige et billede op i aften)

Når jeg skruer op for lyden i kabinettet påvirker det ikke skærmbilledet, men så snart jeg skruer op på neo geo boardet så beynder der at flimre på skærmen.

Trosborg

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: søn 7. apr 2013 22:10
  • Geografisk sted: Engesvang
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Compugame - et par spørgsmål

Indlægtirs 27. sep 2016 20:13

Billeder af cg stik og jamma stik, men ved ikke om janma stikket kun duer til neo geo.
Samt billede af "speaker" regulering som sidder på boardet.
Vedhæftede filer
1475003432698-1038074538.jpg
1475003380730-719631527.jpg
1475003296455312449762.jpg
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Compugame - et par spørgsmål

Indlægtirs 27. sep 2016 20:25

Trosborg skrev:Billeder af cg stik og jamma stik, men ved ikke om janma stikket kun duer til neo geo.
Samt billede af "speaker" regulering som sidder på boardet.


Jamma er jamma. Jamma er en defineret standard . Så du har allerede en CG til Jamma konverter :) . Du hiver bare jamma-stikket ud af din neo-geo og plugger den i et hvilket som helst jamma-multiboard, og så er du kørende.

Mht. lyd, så tænker jeg at problemet må være i forhold til dit neo-geo. Der burde ikke være nogen problemer når du smider et multi-board i kabinettet.

Iøvrigt er der bedre mulighed for hjælp hvis du i din profil skriver hvor du er fra. Det kan jo være at der er en lokal der gerne kigger på det irl :)
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Trosborg

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: søn 7. apr 2013 22:10
  • Geografisk sted: Engesvang
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Compugame - et par spørgsmål

Indlægtors 29. sep 2016 08:17

Tak for svarene bosse. Har rettet min profil☺
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Compugame - et par spørgsmål

Indlægtors 29. sep 2016 15:47

og husk at vende JAMMA stikket rigtig....ellers bliver det dyrt....tjek også at spændingen er korrekt (5 Volt)
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster