SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 20. apr 2024 09:25

Adapter billed problem

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

agermose

  • Indlæg: 22
  • Tilmeldt: tors 14. feb 2008 14:51
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Adapter billed problem

Indlægtors 29. jan 2015 22:11

Hej.

Jeg har fået fremstillet en Hyper sports til JAMMA adapter.
Men der er noget galt med billedet. Der er en del støj, og det er alt for lyst. Farverne er OK, bortset fra lys styrken.
Jeg har en anden adapter hvor knapperne er sat forkert op (Konami Classic adapter), hvor billedet er fint, så jeg ved at boardet, og skærmen er OK.

image (5).jpeg


Nogen ideer til årsagen til problemet?

Mvh Thomas
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Adapter billed problem

Indlægtors 29. jan 2015 22:40

Din maskine sikkert en CG, og så bruger du også en cg til jamma-adapter, er det rigtigt antaget?
Senest rettet af Bosse fre 30. jan 2015 03:11, rettet i alt 1 gang.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

agermose

  • Indlæg: 22
  • Tilmeldt: tors 14. feb 2008 14:51
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Adapter billed problem

Indlægtors 29. jan 2015 22:58

Det er korrekt. Jeg har en CG maskine. Jamma enden af adapteren er sat til en Jamma-CG connector.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Adapter billed problem

Indlægtors 29. jan 2015 23:12

Tænkte det nok :) ..... Det er nemlig fordi der ikke er Video-ground.

Videoground er ben 9 på et CG-stik og ben 14 (partsside) på Jammastikket.
--------------
På din CG til Jamma-adapter går der en brun/sort ledning fra ben 9 (videoground) på CG-stikket og en rød/sort ledning fra ben 14 på CG-stikket (controlpanel-ground) til dit jamma-stiks ben 27 & 28 på både part- og solderside.

Men på din Hyper Sports-adapter fra spil til jamma adapteren er der garanteret ingen ground på benene 27 & 28.

Så det eneste du behøver er at lodde endnu en ledning på mellem ground på jammastikkets ben 1 & 2 til jammastikkets ben 27 & 28.... Så burde det køre
Se billedet:
Vedhæftede filer
cg til jamma.JPG
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

agermose

  • Indlæg: 22
  • Tilmeldt: tors 14. feb 2008 14:51
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Adapter billed problem

Indlægtors 29. jan 2015 23:30

På den adapter der virker, er der Ground på Jamma pin 27 (comp side), og 28 (solder side)
På den adapter der ikke virker, er der ingen ground på hverken 27 eller 28 på nogen af siderne.

Mange tak for hjælpen. Jeg kigger på det.

eumpd

  • Indlæg: 238
  • Tilmeldt: ons 8. feb 2012 23:02
  • Geografisk sted: Udkants København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Adapter billed problem

Indlæglør 31. jan 2015 15:51

Ved du hvad det er for en skærm? Alternativt kan du lige tage et billede af skærm og skærmprint? :)
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Adapter billed problem

Indlæglør 31. jan 2015 20:34

eumpd skrev:Ved du hvad det er for en skærm? Alternativt kan du lige tage et billede af skærm og skærmprint? :)


Hehe, det er da vist osse hvad man kalder alternativ behandling.....at tage billede af hans skærm og chassis lodder altså ikke den manglende video ground på hans nye adapter :)

agermose skrev:Jeg har en anden adapter hvor knapperne er sat forkert op (Konami Classic adapter), hvor billedet er fint, så jeg ved at boardet, og skærmen er OK.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

eumpd

  • Indlæg: 238
  • Tilmeldt: ons 8. feb 2012 23:02
  • Geografisk sted: Udkants København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Adapter billed problem

Indlæglør 31. jan 2015 20:42

Sorry....ja det lyder vist ved nærmere eftertanke som et adapter problem hvis altså skærmen virker fint med en anden adapter. Så bare billedet hvor skærmen var meget lys og synes det lignede en skærmprint-fejl.

agermose

  • Indlæg: 22
  • Tilmeldt: tors 14. feb 2008 14:51
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Adapter billed problem

Indlæglør 7. feb 2015 21:37

Så lykkedes det endelig at få tid til at lodde det.
Nu spiller boardet!!!
Tak til Bosse.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster