SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tirs 23. apr 2024 16:19

Hvad knapper bruger i til jeres maskiner?!!

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

lillelars

  • Indlæg: 90
  • Tilmeldt: lør 28. dec 2013 13:14
  • Geografisk sted: Aalborg/Aars
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hvad knapper bruger i til jeres maskiner?!!

Indlægons 10. dec 2014 23:45

Hejsa

Jeg har nu fået en rigtig god kammerat med på arcade-vognen :D , og vi kom til og snakke om forskellige tryk knapper med klik-lyd og uden osv, så blev lidt nysgerrig, hvad bruger i til jeres projekter?!!!, både på godt og ondt!
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad knapper bruger i til jeres maskiner?!!

Indlægtors 11. dec 2014 00:04

Sanwa knapper og Seimitsu joysticks...
Jeg er mest til shmups };-P

lillelars

  • Indlæg: 90
  • Tilmeldt: lør 28. dec 2013 13:14
  • Geografisk sted: Aalborg/Aars
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad knapper bruger i til jeres maskiner?!!

Indlægtors 11. dec 2014 00:13

Bruger i knapper med lys i?!!, og skal man have en PacDrive USB Driver ID1 for at kunne "styre" knapper med lys i?!!
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvad knapper bruger i til jeres maskiner?!!

Indlægtors 11. dec 2014 07:25

Jeg bruger ikke knapper med lys, men hvis du vil have andet end statisk lys, så skal du have et print der kan styre det. Der findes et program der hedder LEDblinky hvor man kan programmere lysene til at gøre alt muligt forskelligt i forskellige situationer.

Selv er jeg mest til de japanske mærker. Sanwa JLF stick til fighting games, da det ikke er så stramt, så det er godt til når man skal lave hurtige inputs. Det er også det stick jeg bruger mest til alle andre former for arcade spil som platformers, beat em ups osv. Seimitsu LS32 stick til shoot em ups, da det er "strammere" og har en kortere vandring. Det er godt til når man skal undvige store skydmønstre, små ryk af gangen.
Af knapper, så har jeg en seriøs kontor arm, så jeg kan bedst lide knapper uden microswitch (klik lyd). De mest gængse med klik er Happ knapper, der har sådan et retro look med concave overflade. Jeg har dog fundet nogen jeg brugte på min JK kabinet der hedder Goldleaf Switches, de ligner Happ med opfører sig som Seimitsu knapper (uden klik).
I de fleste af mine sticks/projekter bruger jeg Seimitsu knapper. De opfører sig som Sanwa OBSF, idet at man ikke behøver at trykke dem i bund for at de aktiverer, men Seimitsu er en smule hårdere, så der kan man hvile fingrene overnpå uden at man kommer til at trykke dem ned, som man nogen gange kommer til på Sanwa knapper.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster