SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 13:57

Hjælp til reperation efter flytning

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

HighFlyer15

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: tirs 15. jun 2010 08:58
  • Geografisk sted: Karlstad, Sverige
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hjælp til reperation efter flytning

Indlæglør 4. okt 2014 11:20

Hej gutter

Jeg har netop fået min arkademaskine transporteret til Sverige, men det var min mor og stedfar som transporterede den, så jeg var ikke selv med til at være ultra nænsom, så selve "spil boksen" blev slynget ud af maskinen og har tilsyneladende flået et kabel af et sted, men hvor ved jeg ikke.

Jeg har tilføjet billeder, hvis nogen skulle være skarp og kunne hjælpe. Har også tilføjet et billede, som jeg måske mener kunne være stedet hvor denne skulle sidde.

http://imgur.com/okwLFDD,sigeRto,WueVkOF#0 (der kan trykkes på First image, Second image, Third image for at se dem alle)

På samme tid lyder det som om at "lampen"(hvis der er sådan én) flikre helt vildt, som om at der ikke er helt kontakt.

Når det hele er sat til med boks osv. så kommer der kun flimmer frem på skærmen, men der kommer i det mindste et billede.

Nogen som kan give råd her eller endnu bedre, kender nogen muligvis et Svensk community, hvor jeg muligvis kunne få en ekspert ud og kigge på den, da jeg virkelig ikke bryder mig om at skulle rode med små ledninger :/
Brugeravatar

hotton

  • Indlæg: 204
  • Tilmeldt: lør 7. mar 2009 20:53
  • Geografisk sted: Helsingør
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til reperation efter flytning

Indlæglør 4. okt 2014 12:12

Synes det ligner tilslutningen på din højttaler..

HighFlyer15

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: tirs 15. jun 2010 08:58
  • Geografisk sted: Karlstad, Sverige
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til reperation efter flytning

Indlæglør 4. okt 2014 15:16

Hmm.. Muligvis?
Har ingen forstand på maskinen, den er købt i fungerende stand, men en rough ride herop har sat den i lidt ufin stand.
Det vil måske være meget nemmere at finde en ny, da selve "450in1" boksen er mere værd end selve kabinettet.

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til reperation efter flytning

Indlæglør 4. okt 2014 20:38

prøv lige og smide et billed op af skærmen.. så vi kan se hvad der sker når der er bilede på..

mvh
Brugeravatar

hotton

  • Indlæg: 204
  • Tilmeldt: lør 7. mar 2009 20:53
  • Geografisk sted: Helsingør
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til reperation efter flytning

Indlægsøn 5. okt 2014 10:09

Her har du et billede af, hvordan højttaler loddefligene på en højttaler ser ud.
mls4.jpg
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til reperation efter flytning

Indlægsøn 5. okt 2014 12:00

Billed 2 og 3 er helt sikkert højtaleren, og med stor sandsynlighed skal du bare have ny. Når connectoren er flået af på den måde, er membranen helt sikkert fucked (heldigvis er de billige).
Det første billede er iøvrigt af neck board på monitoren (rart at se, at det er en rigtig Hantatex og ikke noget Kina-skrammel };-P) og det ser umiddelbart fint ud.
Til gengæld er det at boardet ikke booter da noget mere alarmerende. Kunne lyde som om det har taget alvorlig skade, især når du skriver at det er "blevet slynget ud af maskinen" }:-O. Hvad er det for et spil?

EDIT: Åh ser lige nu at det er et mange-i-een, så skal jeg ikke gøre mig klog på det; rører dem ikke selv med en ildtang };-P

Held og lykke med det };-D

HighFlyer15

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: tirs 15. jun 2010 08:58
  • Geografisk sted: Karlstad, Sverige
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til reperation efter flytning

Indlægons 8. okt 2014 14:49

Hej igen
Så har jeg været igennem det hele og dobbelttjekket på forskellige ting og sider og ja, som I hurtigt konkluderede så er det højtaleren som er blevet rykket fra.
Larmen fra pæren under opstart er forsvundet, ved ikke hvorfor, og boarded booter helt normalt igen. Har absolut ingen idé om hvorfor et par dages "stå stille og lav ingenting" har hjulpet.

Men skal have bestilt sådan en connector. Kan man få smidt et link i hovedet på en side til det korrekte, så jeg ikke løber hen og bestiller noget helt andet >_<

Og tusind tak for så hurtig respons. Det er min nostalgi skat og var helt knust, da jeg hørte om episoden.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til reperation efter flytning

Indlægons 8. okt 2014 15:28

Det er ikke en connector du skal have, men en ny højttaler.

Det nemmeste, og hurtigste, vil være bare at snuppe højttaleren fra et gammelt billedrørs tv. De er typisk firkantede eller ovale i stedet for runde, men det er jo lige meget.


Og hvis du tager højttaleren fra et gammelt tv, så lad 10 cm ledning sidde på, for så behøver du ikke til at lodde ledningerne på den nye højttaler, men kan bare bruge en samlemuffe.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron