SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 07:19

Joystick til IREM cocktail table

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Joystick til IREM cocktail table

Indlægman 24. mar 2014 17:39

Jeg får brug for jeres hjælp.

Jeg har et IREM cocktail table, men de joysticks der sidder på er ved at være ovre det. Det er lige som om man bare roder rundet i en gryde. De "hak" der engang var til at man kunne mærker om man have ramt op,ned, højre og venstre, er fuldstændig slidt væk, så jeg vil gerne have dem opdateret, men kan man få reservedele til sådan en maskine?

Eller kan det tænkes at man kan købe nye joystick, eller brugte, som er samme model og derfor passer i maskinen???

Alt hjælp er velkommen.

Jeg ved godt at billederne ikke er de bedste, men der er ikke meget plads nede i sådan et bord...

IMG_0221.JPG


IMG_0221.JPG


IMG_0220.JPG


IMG_0222.JPG
Vedhæftede filer
IMG_0218.JPG
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Joystick til IREM cocktail table

Indlægman 24. mar 2014 20:19

Har ikke den store forstand på joysticks...
Men vi vil se MASSER af billeder af HELE maskinen };-P
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Joystick til IREM cocktail table

Indlægman 24. mar 2014 22:02

Det er svært at se hvordan joysticket er sammensat ud fra billederne synes jeg, men de "hak" du nævner sørger en plade med en "firkløver-agtig" udskæring for.

Prøv at skille joysticket ad og se hvor pladen sidder.... og om det er en udskiftelig plade eller en del af joystick-huset...for måske kan pladen skiftes, eller måske der kan nittes en ny plade oven på (eller under) den eksisterende.

På det sidste billede kan man se der er en plade under bunden på joystick-huset (toppen på billedet) tænker det må være den... hvis det er vil det være nemt at lave en ny at sætte på.

Dog kan det desværre også være selve joystick-pinden som er slidt... men det kan vi jo bare håbe det ikke er :) (det er det næsten aldrig)

Har du fået lavet en ny møntkasse til maskinen?
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Joystick til IREM cocktail table

Indlægsøn 30. mar 2014 22:11

Jeg har haft det skildt af. Jeg tog selvfølgelig ikke nogle billeder. Det er jo typisk, men jeg skal forsøge at forklare hvordan det er. Og det er på følgende måde:

Der er ikke nogen ekstra del der bestemmer hvad der er op, ned, højre, venstre. Det er ligesom en firkant på selve hovedpladen som holder det hele. Det er også denne plade der er skruet ind i kabinettet. Pladen, eller blikket, holder også switches, og på den er boltet en anden profil som tjener til formål at holde enden af joystiket, der går ud gennem kabinettet til spilleren, på plads.
Den lille bule man kan se på billederne passer med en kugle der er lavet på enden af joystickstangen. På den anden side sidder der to stykker blik, som også har denne bue, en halv bue på hvert blik, og dette slutter rundt om kuglen på enden af joystickpinden, så den kan bevæge sig frit, men ikke kan trækkes ud.

Jeg har desværre ikke fået gjort mere ved det med møntkassen, men kan jo være der er en der har en liggende...

Og her er der lige nogle flere billeder som der blev efterlyst. Skal i bruge flere billeder, eller vil I se noget specifikt, så lad mig vide.

DSCF1762.JPG
IREM bord


DSCF1764.JPG
Licens


DSCF1763.JPG
1 player side


DSCF1765.JPG
2 player side


DSCF1766.JPG
Indmad


DSCF1768.JPG
Indmad venstre


DSCF1769.JPG
Indmad højre
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron