SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 05:10

Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

Muggi

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: tors 11. apr 2013 19:46
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægtors 11. apr 2013 20:12

Hejsa alle sammen!
Jeg er ny på dette forum, og jeg må sige at jeg er meget glad for at jeg endelig har fundet et sted der forhåbentligt kan hjælpe mig med at opfylde en barndoms drøm.
Da jeg var en lille knægt tog min far mig og mine søskende ud og sejle hver sommer, og hver gang tog vi til en havn hvor der var en snusket grillbar... Her ville vi en gang i mellem spise og hygge os, som enhver dansk familie nu gjorde i midt halvfemserne.
En da lagde jeg mærke til en mystisk maskine der stod i hjørnet af baren, bag det bagerste bord. Jeg gik over for at undersøge det, og jeg blev overvældet af hvor sejt det var... Det var en Neo Geo MVS med Metal Slug X på! Et spil der var i fuldt farve og med super meget action! På dette tidspunkt var jeg kun vant til Game Boy spil, så i kan nok forstå at jeg blev noget overrumplet.
Nå, men efter lidt plageri fik jeg en tyve og spillede på den smukke maskine... Jeg døde hurtigt, men jeg havde det fantastisk!
Uheldigvis var maskinen væk ugen efter hvor vi kom tilbage til bare, selvom jeg havde sparet op til at kunne spille en masse spil (ved at lave arbejde en syv årige nu kunne gøre, lufte hund etc.). Jeg troede aldrig jeg skulle få muligheden for at se sådan en maskine igen... Indtil jeg blev introduceret til internettet hvor jeg siden har spenderet meget tid med at kigge på disse fantastiske maskiner og drømme om den dag hvor jeg kunne få en selv.
Den dag er lige rundt om hjørnet! Til sommer flytter jeg på kolegie, og jeg har en del penge fra en opsparing til at bruge på en indflytnings gave til mig selv.
Det var så der jeg håbede i flinke entusiaster kunne hjælpe mig. Har i nogle tips til en som er på udkig efter sådan en maskine?

TL;DR Hvis i kunne hjælpe en newbie ved at give mig nogle tips til hvordan man bære sig ad med at finde en arkade maskine (helst en Neo Geo MVS) ville det være fantastisk!

Tusind tak for hjælpen!

MVH

-Muggi
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægfre 12. apr 2013 09:19

Hvis du finder et kabinet, har jeg en 4-slot MVS jeg gerne sælger...

Det er iøvrigt en god ide at udfylde hvor du er fra i din profil...

Muggi

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: tors 11. apr 2013 19:46
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægfre 12. apr 2013 10:15

Ok tak for tilbuddet og tippet!
Så, hvor ville man normalt kigge efter et kabinet? Jeg har været på udkig på DBA og andre brugte vare sider, men har ikke rigtigt fundet noget.
Kan man få nogen til at bygge et kabinet? I det tilfælde, hvor dyrt ville det så blive?

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægfre 12. apr 2013 10:32

du skal bare have fat i et cg kabinet eller lin med jamma stik og så sætte et mvs bord i og så putte spil i der er masser på dba her er en men i den dyre ende http://www.dba.dk/cg-video-arkademaskin ... 000455018/ og ellers kig her på siden under arcade
Hilsen Johnny

Muggi

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: tors 11. apr 2013 19:46
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægfre 12. apr 2013 10:34

Tak for tippet Johnny!
Hvad er det der lin med jamma stik? Har aldrig hørt om det, og kan ikke finde noget om det på google.

Muggi

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: tors 11. apr 2013 19:46
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægfre 12. apr 2013 11:15

Ok har kigget lidt rundt omkring, og fundet disse tilbud:

http://www.dba.dk/16x9-arcade-maskine-s ... -90347223/
http://www.dba.dk/arkademaskine-arkadem ... -90036143/

Hvad vil i sige til dem?

Også, hvad er jeres erfaringer med http://arcademaskiner.dk/ ? Ser ud til at de sælger kabinetter, så, ville det være godt at købe der?
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægfre 12. apr 2013 11:29

Den første maskine (den med 16:9-skærm), der kender jeg gutten (Lars) der sælger den. Den er nyistandsat og i tip-top stand...den bliver du ikke ked af. Men den er jo ret stor.

Muggi

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: tors 11. apr 2013 19:46
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægfre 12. apr 2013 11:42

Ja, det er jo det... Havde helt glemt at tænke på plads, så den er nok ikke god. Men den anden der er meget interessant. Men jeg har ingen ide om det en computer med MAME der følger med, for i det tilfælde, ville jeg nok bare købe kabinettet og lade indmaden være og så købe en Neo Geo MVS 4-slot board.

Muggi

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: tors 11. apr 2013 19:46
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægfre 12. apr 2013 15:41

Er blevet lidt i tvivl... Hvad ville egentligt være bedst? En MAME eller "klassisks" maskine? Altså, jeg er nybegynder, så jeg kan nok ikke vedligeholde noget der hele tiden går i stykker.

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægfre 12. apr 2013 19:12

hvis du er ligeglad med det retro ved en org maskine så vælg mame så kan du have flere tusinde spil i 1 maskine og evt byg den selv
Hilsen Johnny

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægfre 12. apr 2013 22:56

Less is more
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlæglør 13. apr 2013 16:29

Som Johnny rigtigt nok skriver - hvis du er ligeglad med hvordan indmaden er, og du bare vil genopleve stemningen og spillene fra grillen, så er Billede den nemmeste vej... det kræver ikke så meget.
Men vil du derimod ha alt originalt, så skal du helt sikkert vælge en maskine ala NEO GEO 16x9
Har selv en original NEO GEO 2 slot, og den er altid pålidelig! - og så hvis du vil spille andre JAMMA spil, så skifter du bare SLOT pcbet ud med et hvilkent somhelst andet JAMMA pcb...
Need - More space!

Muggi

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: tors 11. apr 2013 19:46
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvordan får jeg fat i en Neo Geo MVS maskine?

Indlægons 22. maj 2013 17:38

Hejsa allesammen! Jeg har endelig fået tid til at kigge på arkademaskiner igen, og jeg må endnu engang side mange tak for alt hjælpen i har givet. Hvis alt går efter planen kan jeg købe en maskine i august måned, så det glæder jeg mig til :)

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron