SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 15:02

Hjælp til at skifte board

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

Pomfrit

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tors 22. jan 2015 13:02
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hjælp til at skifte board

Indlægtors 6. sep 2018 10:27

Jeg er ved at hjælpe en bekendt med at opgradere hans arkademaskine fra et 60-i-et board til et 412-i-et board (vertikalt)

Når vi har skiftet til det nye board er der dog kun linjer på skærmen, nogen der ved hvad man kan gøre for at få det til at virke?

Maskinen virker uden problemer med hans gamle board, og det nye er testet (og virker fint) med den VGA udgang der også er på.
Vedhæftede filer
image1.JPG
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til at skifte board

Indlægtors 6. sep 2018 14:39

Det ligner noget monitor sync issue. Jeg tror at du skal indstille vertical-hold eller horizontal hold på monitoren.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til at skifte board

Indlægtors 6. sep 2018 20:21

Hej der er to ting jeg kan komme i tanke om udover hvad Barry skiver. Tjek at DIP switches på det nye board matcher den (display mode) der var på det gamle. For 60in1 er det SW3/2 for OFF=CGA / ON=VGA. Og jeg mener man sætter det igennem et UI på 412 hvilket er lidt irriterende.
Sidste tanke er hvis skærmen er en Tatung / Merit 66 så får i den nok ikke til at sync til noget andet end Photoplay hardware og 60in1. Jeg har i hvert fald ikke fundet andet der virker med den skærm.

Håber det hjælper.
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til at skifte board

Indlægtors 6. sep 2018 20:27

Fandt manualen til 412. Har ikke selv en så har kun rodet med den på arbejdet ^^. Det er SW1 der sætter display mode. Prøv at lege med den. Håber i får det til at virke. Hyyyyyg
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.

Pomfrit

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tors 22. jan 2015 13:02
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til at skifte board

Indlægtors 6. sep 2018 21:06

Hej begge, tak for jeres indput.
Kan det være et monitor sync problem når nu det virker fint med det gamle board?

Jeg synes jeg har prøver alle kombinationer af dip switchene (der er kun 2 på boardet så vidt jeg kan se)
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til at skifte board

Indlægtors 6. sep 2018 23:05

"Kan det være et monitor sync problem når nu det virker fint med det gamle board?"

Som jeg forstår det ja. For PCB'er er ikke ens.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til at skifte board

Indlægman 10. sep 2018 10:20

Hvilken skærm er det der sidder i? Kender du navnet på det chassis den bruger eller kan du sende et billede?
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til at skifte board

Indlægman 10. sep 2018 16:20

Pomfrit skrev:Hej begge, tak for jeres indput.
Kan det være et monitor sync problem når nu det virker fint med det gamle board?

Jeg synes jeg har prøver alle kombinationer af dip switchene (der er kun 2 på boardet så vidt jeg kan se)


Det korte svar er ja!

Arcade-PCBer er ikke ligesom spillekonsoller der bare plug’n’play.
2 boards kan sagtens have forskellig sync-frekvenser. Og (langt de fleste) arcadeskærme retter ikke selv ind efter en ny sync-frekvens. Det styres derimod næsten altid af et potmeter på chassiset.
Så kig efter skrueknapper på chassiset og prøv dig frem... hedder typisk v-hold.

Pomfrit

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tors 22. jan 2015 13:02
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til at skifte board

Indlægtirs 11. sep 2018 18:01

okay, jeg må prøve at rode lidt med sync knappen (hvis vi kan finde den.

@ toonz - jeg kan prøve at se om vi kan finde navn eller model nummer på skærmen, jeg regner med at tager ud forbi ham igen på torsdag

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster