SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 14:50

Godt råd søges - køb af maskine i udlandet?

Køb og salg af flippermaskiner
  • Forfatter
  • besked

pinman

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: lør 6. feb 2016 15:52
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Godt råd søges - køb af maskine i udlandet?

Indlægtirs 15. aug 2017 09:50

Hej,

Er der nogen her, som har erfaringer med køb af en pinball i udlandet? Jeg mener - hvis man ikke lige selv kan hente maskinen, hvordan kan man så sikre sig bedst muligt mod at blive snydt?

En oplagt mulighed er, at finde en fragtmand, som kan tage pengene med til sælger, og så lave udbetalingen når maskinen er leveret til ham. Er der nogen som ved, om sådan en service findes?

Eller måske nogen der har et andet forslag baseret på egne erfaringer?

Mvh
Henrik

kreann

  • Indlæg: 29
  • Tilmeldt: man 24. aug 2009 09:48
  • Geografisk sted: Taastrup nær København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Godt råd søges - køb af maskine i udlandet?

Indlægtirs 15. aug 2017 14:03

Hej Henrik,

Jeg ”lytter” lige med på dit indlæg, da jeg har de samme udfordringer vedrørende køb af flipper i udlandet.

Jeg har selv købt en flipper i Göteborg for nylig og det endte med, at jeg selv hentede den - Både for at klare betaling ved modtagelse at ”varen” og fordi jeg gerne ville besigtige flipperen inden købet.

Jeg tror, at det i høj grad er en tillidssag at købe en flipper i udlandet og få den ”tilsendt” både vedrørende betaling og med hensyn til sælgers beskrivelse / billeder af flipperen.

Jeg har talt en smule med andre udlandsflipper-købere og måske er der mulighed for at lave en aftale om fælles afhentning, besigtigelse af flipperen, betaling ved afhentning, osv.

Jeg ser frem til at læse om andres erfaringer på området.

Hilsen
Krestian

pinman

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: lør 6. feb 2016 15:52
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Godt råd søges - køb af maskine i udlandet?

Indlægtirs 15. aug 2017 15:03

I samme omgang kan jeg måske spørge til erfaringer med shipping firma.

Dem jeg har fundet indtil nu, henter ikke hos privat personer. Så maskinen skal leveres til en speditør. Men findes der ikke firmaer som henter hos sælger, og hvor prisen ikke bliver helt urimelig af den grund?

Mvh
Henrik
Brugeravatar

Gamst

  • Indlæg: 5
  • Tilmeldt: tirs 11. okt 2016 10:13
  • Geografisk sted: Aarhus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Godt råd søges - køb af maskine i udlandet?

Indlægtirs 15. aug 2017 15:08

Hej Henrik

Jeg lytter også med.
Jeg har selv hentet en pin. I Tyskland.
Tror ikke jeg ville købe uden at se hvad jeg købte.
Hvor har du overvejet at købe?

Hilsen Thomas

pinman

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: lør 6. feb 2016 15:52
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Godt råd søges - køb af maskine i udlandet?

Indlægtirs 15. aug 2017 15:34

Det er en projektmaskine, så jeg ved, at den ikke fungerer og at den skal under kærlig behandling. Derfor er jeg ikke så nervøs for hvilken stand den er i. Det er mere sikkerheden for, at det ikke er en som siger, han har en maskine, og så hører man ikke mere hertil når først man har overført pengene, som er min bekymring.

Det er en maskine der skal sendes fra Frankrig.
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Godt råd søges - køb af maskine i udlandet?

Indlægtirs 15. aug 2017 19:14

Jeg har købt flere gange. Det er en tillidssag, men i alle tilfælde skal man bruge nettet og checke vedkommende ud. Hvis der er flere på samme site der har handlet med den pågældende, så er det som regel risikofrit.

Søg altid efter vedkommendes navn på nettet og undersøg om nogen har skrevet om ham ifbm. scams. Brug rigtig god tid på det.

Jeg tænker at hvis det er én der poster regelmæssigt i det samme forum og taler meget med forskellige, så er det tæt på sikkert.

- Ellers er man nødt til at hente, men der kan være langt til München... Alternativt køb på ebay med kauferschütz eller hos én af de sindssygt dyre netbutikker :)
<3 Pinball...

Tilbage til Flippermaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster