SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 19:28

Snyd til turneringer!?

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Snyd til turneringer!?

Indlægtors 13. jan 2022 01:21

Der er blevet opdaget snyd ved sidste turneringsserie i Borås og der er ild i Svenska flippersällskapet!
Læs evt. hele tråden her:
https://www.svenskaflippersallskapet.co ... tavlingar/

Som landedirektør, turneringsspiller og arrangør håber jeg inderligt, at vi alle er enige om at,
INGEN FORMER FOR SNYD PÅ INGEN MÅDE ER ACCEPTABELT,
hverken i ind- eller udland, til større eller mindre turneringer!

Tilfældet i Borås udløste, så vidt jeg forstår, en sidsteplads til den påtalte spiller i den ene turnering, hvor tiltalte efter sigende på sit scorecard havde tilføjet et 1-tal foran sin score i kvalifikationen efterfølgende med en anden kuglepen.

I sidste ende er det op til de enkelte turneringsarrangører at vurdere den pågældende sag og eventuelle straf.
Men jeg ville nok selv overveje og evt. foreslå følgende for lignende forseelser:
    ·Sidsteplads eller helt udeblivelse i pågældende turneringsresultat og evt. øvrige turneringer ved samme begivenhed.
    ·Karantæne fra arrangørens og/eller lokationens fremtidige turneringer i et passende omfang.
    ·Skal skyldige offentliggøres, så andre arrangører kan være varsomme med denne spiller?
|×[ED ]×|
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægtors 13. jan 2022 01:40

Vildt! Og dumt af så erfaren en spiller som Tormod, fra de norske fjelde, øv!
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægtors 13. jan 2022 01:59

Ja, ligesom med Billy Mitchell og andre Twin Galaxies snyde sager, sår det straks tvivl ved disse personers andre resultater.
Forstår simpelthen ikke at nogen kan få sig til det, leve med det og synes det er mistilliden værd.
Og slet ikke når det er folk der tydeligvis har evnerne.
|×[ED ]×|

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægsøn 16. jan 2022 17:38

Den bedste måde at sikre ingen snyd er at gå rundt sammen med Bo BOM Mertins. Den mand er simpelthen så retskaffen og er aldrig med på det mindste snyd…
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægons 19. jan 2022 19:57

Godt han ikke var med i vores gruppe til DM, hvad ELK? ;)
Billede
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægsøn 23. jan 2022 17:27

Og hvad gør man så når det er arrangøren der snyder?

PS. Jeg har kun snydt tre gange. Death save pr. refleks. Lod kuglen løbe ud og gjorde ikke mere ved det. En enkelt gang fik jeg sendt et flip af sted.
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægsøn 23. jan 2022 17:43

Tages en arrangør i at snyde, gælder samme regler velsagtens?
Men ja, i sådanne situationer kan det være svært at finde ud af hvem og hvordan der træffes en afgørelse.

Her er der dog tale om at fifle med turneringsresultater og ikke death saves, som der også er klare DQ regler om.
|×[ED ]×|
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægsøn 23. jan 2022 18:44

Det opleves, om ikke tit, så jævnligt, at spillere modtager hjælp ureglementeret. Enten beder om det. Eller hjælp givet proaktivt.

Men oplever også reglementeret hjælp givet i hvad jeg vil kalde en gråzone. En spiller der går til maskinen ved sin tur og inden plunge får meget og detaljeret og længevarende vejledning af en buddy. Noget der stinker langt væk af en agenda om pres på modstanderne. I ligeså høj grad som hvad der ellers kunne være formålet.
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægsøn 23. jan 2022 18:59

I nogle internationale debatter har jeg forsøgt at argumentere for et principielt problem i den officielle regelbog. Også med Josh. Men det er jo at tale for døven ører. Jeg ved ikke om du som landechef har bedre held med at trænge igennem. Så...

Der er et grundlæggende problem ifm. den straf/konsekvens der hedder "game voided". Det skal ifølge regelbogen håndteres ved at notere en score på 0. Hvis man tænker det igennem synes jeg der fremstår nogle potentielt uheldige scenarier ved den regel. Mit forslag: At man får noteret den score man reglementeret havde opnået da straffen falder. Så en spiller ikke har mulighed for aktivt kan slå sin score tilbage til 0.
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægsøn 23. jan 2022 19:04

Ja, coaching er ofte en svær ting at håndtere, for som du siger, er der en del gråzoner.
Er det en ny eller erfaren spiller, foregår det på et sprog de andre spillere ikke forstår, er spilleren begyndt at spille endnu eller bliver der "talt om spillet" bag spillerens ryg.

Jeg ved udemærket hvilken situation du tænker på her, og der greb jeg som arrangør ind, da jeg syntes det var blevet for meget.

Angående dit spørgsmål om at beholde den score, man har opnået, indtil det punkt man bliver diskvalificeret.
Her kan der også opstår problemer ved at en spiller bevidst kan gå forbi en anden spiller og derefter diskvalificere sig selv, ved f.eks. tilt through eller plunge af anden spillers kugle og derved tage progress fra den efterfølgende spiller, som bliver påvirket af overtrædelsen.
|×[ED ]×|
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægsøn 23. jan 2022 19:48

Det behøver ikke være så advanceret. Hvis jeg har forstået reglerne korrekt, er det nok at komme 3 minutter for sent til sin tur. Eller blot at meddele turneringslederen at man ønsker at udtræde under et igangværende spil. Og vupti har man sørget for at der bliver noteret 0 point for det spil. Hvilket kan udnyttes til at douchbag move. Og eksempelvis afgøre hvem der går videre fra en 4-spiller runde.
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægsøn 23. jan 2022 22:34

Så vidt jeg har forstået, så er det op til turneringsledelsen at vurdere, hvad der er passede tid at dukke op- eller vende tilbage til sit spil.
Og i begge de scenarier du sætter op, ville jeg ikke umiddelbart mene, at en spillers score for igangværende spil skulle sættes tilbage til 0, da det ikke ville blive set som en diskvalifikation at gå midt i et spil. Her ville jeg lade spillerens score stå, som den er på daværende tidspunkt.

Og igen, så mener jeg stadig ikke, at vi snakker om decideret snyd, som der lægges op til med mit oprindelige oplæg, men rettere dårlig stil/douchebag move/dårlig sportsmansship. Hvilket nu også kan være interessant nok at diskutere og få italesat.
|×[ED ]×|

ril

  • Indlæg: 282
  • Tilmeldt: tirs 3. dec 2013 09:02
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægtors 27. jan 2022 23:36

Reglerne siger:

"Any collaborative effort between players in an attempt to unfairly affect the outcome of the competition, or to “lock
out” a third player, or to otherwise refrain from making the best possible competitive effort on each and every game
played, will be looked upon very poorly by Tournament Officials, and may result in disciplinary action, including
disqualification and/or ejection from the tournament."

ril

  • Indlæg: 282
  • Tilmeldt: tirs 3. dec 2013 09:02
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægtors 17. mar 2022 08:55

Bare lige for en god ordens skyld, så vil jeg gerne præcisere, at det ikke er en dansk spiller, eller en spiller der normalt kommer i det danske pinball miljø, der snød.

Marceloff

  • Indlæg: 1
  • Tilmeldt: tors 16. mar 2023 15:28
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Snyd til turneringer!?

Indlægfre 17. mar 2023 09:41

Bare lige for en god ordens skyld, så vil jeg gerne præcisere, at det ikke er en dansk spiller, eller en spiller der normalt kommer i det danske pinball miljø, der snød.
Blev han taget i at snyde?
Næste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 24 gæster