SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 16:46

Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

KimG

  • Indlæg: 629
  • Tilmeldt: tors 18. jul 2013 23:32
  • Geografisk sted: Kbh V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Indlægman 6. okt 2014 08:20

her er der kval-scores: http://bop.azurewebsites.net
KIM
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1131
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Indlægman 6. okt 2014 11:23

Syntes ikke der bliver nævnt meget om min 100 plads? :P Altid noget man lå præcis i midten... hehe
Vil også lige nævne at jeg i Winner Takes It All kvalificerede mig DOBBELT! på en Guns 'n' Roses hvor der var hooked en guitar hero guitar op til, hvor der skulle "strummes"/slåes for at aktivere hver enkelt flipper med en af de farvede knapper på gribebrættet... At jeg så finder ud af at det giver de andre en fordel, at jeg har kvalificeret mig to gange, syntes jeg er lort... Vi blev delt op i tremands grupper, og jeg måtte kun spille i den ene, hvilket vil sige at en gruppe var en tomands... At den gruppe jeg så ryger i, er med Franck Bona (nr. 26 i verden) gør sgu tingene lidt svære :D
Classic var heller ikke noget at skrive hjem om, der endte jeg 72, men hvad faen, kendte ikke én eneste af de maskiner, så det er godkendt...

Men for pokker det var lækkert at prøve kræfter, med så mange gode spillere, og så mange flotte maskiner samlet på et sted... The Walking Dead er nok en maskine, der skal have en kærlig hånd på programmeringen, før den bliver rigtig sjov, tror ikke rigtigt der var nogen af os, der blev fanget af den gameplay, men vi må se når de begynder og lande i DK :)

Og til sidst en lille succes historie, jeg fik endelig taget en Demolition Man ved hornene, og revet 6 multiball sessions igennem, og med resultatet en GC på 3.426.527.760 :) Og den spillede egentligt dårligere end den i Pinlab og havde lidt smådefekter, men den fik nogen timer og et par timer før vi tog hjem, blev "ELK'en" skudt ;)

sssssss.JPG
Demo man!


Ser frem til turnering igen på lørdag, så må vi se hvad det bringer med sig af op og nedture...
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Indlægman 6. okt 2014 12:07

Pyyyha.. så bragte bumle endeligt Kim G og jeg hjem. Det var sgu en fin tur alt i alt - som både Kim og jeg er enige om så var det faktisk rigtigt behageligt ikke at skulle skynde sig på noget tidspunkt; vi havde fine oplevelser på hele rejsen!

Herunder er lidt om mine oplevelser på rejsen, ville gerne have skrevet mere undervejs, men der var meget lidt wifi meget få steder, så det blev ikke til noget!

Selve turneringen var sublimt arrangeret - sådan oplevede jeg det i hvertfald. Syntes der var meget små fejl og mangler, og rigtigt mange ting der bare kørte - deres live scoreboard var iøvrigt genialt, det burde i tage at se på - evt høre dem om det er noget de vil låne ud, for det var godt nok blæret og var i den grad noget der kunne bruges i forbindelse med DPO etc.

Min egen oplevelse af selve turneringen var godt nok vild - jeg havde som alle andre håbet på at gå videre til om søndagen, men med kun 56 der gik videre ud af 200 spillere, så virkede det lidt som en fjern drøm - især når man så at mange af maskinerne var nogen jeg ikke havde prøvet før.

Men, da team turneringen gik i gang og jeg tog tre førstepladser, tja.. så var det som om der var noget der løsnede sig, og så føltes det hele pludseligt meget overkommeligt!

I selve kvalificeringen var det dog en hård start. Jeg havde hjemmefra lovet mig selv at gennemgå maskinerne - se om de stod med åbne outlanes, lægge mærke til små detaljer.

Min første maskine var ACDC premium. Jeg kiggede på bagboksen, og så plungede jeg - for SÅ klog er jeg - og hold nu fast den var hurtig, og der var HELT åbent ved outlanes.

Så efter det spil (som endte på 11.5 mill - uden multiball) rystede jeg over hele kroppen.

Så gik jeg ud, pausede, fokuserede og tænkte NU.. NU gør jeg det, det er NU de lærer den sande REX at kende!

.. så jeg valgte Ironman VE.

6.9 millioner, OG det var MED TO FUCKING MULTIBALLS. Nårh ja, og så rage tiltede jeg 4 millioner væk.

Så var stilen lige som sat.. og jeg havde skudt en laaang hvid pind efter lørdagens program.

Men.. så begyndte jeg pludseligt at slappe lidt af og spille fint - det endte med da jeg var færdig at jeg var på en 25 plads, uden at have brugt min joker. Der manglede stadig en del spil, men da alle var stortset færdige og der var 30 minutter tilbage, var jeg rykket ned på en 37 plads, og .. tja.. jeg skulle fandme ikke røre den joker uanset hvad :)

Selve søndagen var også ret spændende, min første kamp var mod en gigant polak. Jeg var så heldig at trække NASCAR og Lost In YOURFACE (Space).

På Nascar lavede jeg trippel "sling-sling-drain" og endte med 1.5 million. Han råtæskede maskinen, og demonstrede tydeligt at jeg kunne have taget ham til enhver tid hvis jeg havde fået lov at flippe. Han vandt med sine overlegne 2.1 million.

Så gik turen til Lost in Space, hvor hans første bold var omkring 18 forsøg på en rampe, som så endte i et drain.

Det var så på det her meget kritiske tidspunkt at maskinen valgte at lave en reset, og det fik så dommeren til at starte maskinen forfra.

Tak.

Så kunne han pludseligt godt ramme rampen, og udløste et par multiballs som blev inderligt vildt og psykotisk kontrolleret af meget taktfaste og synkroniserede flip med begge flippere, konstant, og tja.. jeg har jo lært man kun flipper med en flipper af gangen, så den kamp tabte jeg også :)

Sudden Death table var det næste stop for mig - det foregik med 4 kugler (spøjst nok). Her spillede jeg min første kamp på Xmen Pro, hvor jeg rev ham rundt med 24 millioner i slutningen af min 3 kugle, mod hans 14 millioner på hans 4. Det var dejligt - især fordi jeg ikke bryder mig specielt om maskinen. Her hjalp det også at køre strategi mod ham - jeg kunne se han ikke var så tryg ved den heller, så jeg byggede op til magneto multiball fra starten - tænkte jeg jo havde 4 kugler at gøre godt med, så da jeg var på min 3 kugle, fik jeg udløst brotherhood multiball, magneto multiball og wolverine multiball, og weapon x multiball efter hinanden - så selvom jeg ikke fik SÅ meget ud af dem, så fik jeg dem stadigvæk, og han var dybt rystet på sin 4 kugle, da han troede han var langt foran.. yes sirs! Det virkede :)

Næste kamp var på creatures from the black lagoons, og da han startede lagde jeg mærke til at han faktisk ikke så særlig tryg ud ved den, så fra starten droppede jeg alle tanker om at lave jackpots etc, for jeg kunne godt se han ikke ville gå efter det. Istedet gik jeg efter stille og rolige point - havde et par rigtigt uheldige drains, men endte på 62.9 mill på den og han ragetiltede ved 32 mill. Så mission accomplished.

Så.. trak jeg Dr.Who - en maskine jeg i kvallen kvallede som nummer 8 på ( på det tidspunkt ) - og tænkte det her..det går godt.

Jeg endte på 11.4 millioner, efter 4 kugler, MED MULTIBALL.

Han var på 300 + da han havde vundet og skulle plunge sin 4 kugle. Istedet besluttede han sig for lige at spille den færdig, og lavede 1 milliard.

Så var main ovre!

I classic havde jeg faktisk en god chance for at komme i finalen, jeg lavede en ticket som på det tidspunkt var en nummer 1 score på grandprix, og en nummer 5 score på Skateball - kun top 16 gik videre - så det næste skridt var lave en bare nogenlunde ikke sucky score på sidste maskine.

Jeg lavede så 30.000 på saturn 2. Det er omtrent lige så mange point som du får af at slå hårdt på en lockdown bar.

Efterfølgende forsøgte jeg at forbedre det og lave en ny ticket, men jeg var lidt for bustet, uheldig og manglede koordination, så jeg endte vist på en 40 plads i alt.

Highscore konkurrencen som P A var inde på nåede jeg også at være med i. Jeg havde spillet Rolling Stones, hvor flipperne altid var oppe - og når du trykkede knapperne ind, lagde de sig ned, altså inverteret.

Jeg lavede highscoren om lørdagen, og den var stadig ikke slået om søndagen så pludseligt skulle jeg spille med i finalen.

Jeg trak The Shadow, en maskine som jeg godt kan lide at spille, og spiller udemærket - og der var ikke "pillet" ved den, så det var bare et spil.

Her valgte jeg så at gribe opgaven an sådan ca. som en 5 årig dreng der ALDRIG har set hverken fin motorik eller en flipper før ville gøre det, og endte sidst.

Af en eller anden grund havde jeg helt sindssygt mange nerver der - på trods af det var den eneste konkurrence over weekenden som INTET betød i forhold til point, placering, præmier mv.

Sådan!

Men en FED weekend, og et fedt arrangement. Jeg er ret sikker på jeg tager derned igen til EM næste år!

Pyh.. ikke mere skriverier! Ses tirsdag boys!
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Indlægman 6. okt 2014 18:02

Gode historier PA og REX...
Det er den slags oplevelser vi alle har med "spillet".

Vi ses - lørdag er den gal igen :)
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Indlægman 6. okt 2014 21:53

Jeg vil da også gerne dele min oplevelse af en helt igennem fantastisk tur til Belgien, hvor jeg dog ikke vil gå helt så meget i detaljen som REX, mest fordi jeg er så gammel at jeg allerede har glemt de fleste detaljer af de individuelle spil ;)

Men, fredag efter arbejde satte MEN, RIL, P A og undertegnede sig på et fly (efter et besøg på en MEGET aflang Burger King), med kurs mod Bruxelles, for derefter i opgraderet lejebil (Opel Something something som P 'BILNØRD' A helt sikkert kan fortælle en masse mere om), at vende næsen mod vores hjem de næste to dage, en kæmpe villa lidt udenfor Sint-Niklaas, hos vores to fantastiske AirBNB værter, Kitty og Peter.

En kort notits om dette, hvis man skal på sådan en tur til udlandet, så kan AirBNB konceptet varmt anbefales, det kostede det halve af hotel, og vi blev simpelthent forkælet i hoved og røv af de sødeste mennesker jeg længe har mødt. (Der er selvfølgeligt ingen garanti for samme niveau af luksus andetsteds, men prislejet er lavt)

Nå, nok om det, lørdag morgen kastede vi os i bilen og kørte til Grote Markt, centrum i Sint-Niklaas, og meget tæt ved det diskotek hvor BOP blev afholdt.

Efter checkin blev man mødt af et fantastisk syn, række på række af pinballmaskiner, alle steder var der maskiner, det kriblede i fingrene for at komme igang, og efter et par opvarmningsspil blev The Pinlab Hangarounds kastet i ilden, i første runde af hold turneringen.

Det startede fint med RIL og jeg slog Cayle George på Indy 500 (SHH, ikke noget med at nævne den super tighte tilt, og at han tiltede igennem til RILs bold og derfor fik et 0), og med endnu en sejr og tredieplads på MM derefter var de første nervøse trækninger rystet af.

Desværre leverede vi en mellemvare resten af tiden, holdet tog et par sejre, men desværre også nogle svigende nederlag, og jeg tror vi endte på en 4. plads i vores gruppe, hvor kun top 2 gik videre, men det var en god opvarmning, og man kunne ligesom spille begynder nerverne af, uden de store risici.

Dernæst var der et hul på et par timer inden mit timeslot i main, som gik med at finde noget frokost (cheeseburger med 4 forskellige slags ost i rigelige mængder, JA TAK!), og spille et par forsøg i Winner Takes It All turneringen, hvor jeg lagde det meste af min energi på Dirty Harry, hvor man istedet for flipperknapperne havde monteret et joystick, og venstre/højre svarede til de normale flippere, og op svarede til den øvre. Rigtigt sjovt, og pisse udfordrende.

Det gratis forsøg i Classic turneringen spillede jeg også der, hvilket resulterede i en spektakulær sidsteplads, med 1/3 af pointene som nummer næstsidst, så selvom jeg ikke er meget for buyin turneringsformatet, blev jeg nødt til at lave et rebuy, som endte en hel del bedre. (Slutteligt tror jeg det endte lige under 100. pladsen, hvilket var fint)

Klokken nærmede sig 17.30, mit timeslot, og jeg kunne mærke spændingen sitre i mellemgulvet. Målet hjemmefra var bare at ende i de øverste 50%, og tanken om at kvalificere sig var ca. lige så fjern som Voyager I, efter at have kigget på deltagerne og fundet dem på verdensranglisten.

Formatet var interessant, der var en pulje på 20 maskiner, man skulle vælge at spille på 8 af dem, hvor man så fik point efter placering, baseret på score. Maskinvalg var rimeligt nemt, ud af de 20 var der 7 som jeg følte mig tryg ved at spille på, så der var kun en enkelt tung beslutning der skulle træffes.

Alt i alt spillede jeg fornuftig pinball, tog den tid der skulle tages, chancede ikke noget, og fik en masse resultater der lå lige over midten i feltet. Kun en enkelt maskine, TAF, blev det til mere end 100 point på, og kun en enkelt maskine blev det til noget værre mås på, den 8. maskine, BDK.

For ikke at give mig selv unødvendige nerver og pres, checkede jeg ikke overall stillingen undervejs, så det var en meget behagelig overraskelse at erfare at det stille og rolige spil havde givet pote.

Efter afslutning af main timeslots, var der to timer til at afvikle sin joker, efter lidt hovedregnen besluttede jeg ikke at bruge min, da der skulle en kæmpe forbedring til for at rykke op i den gruppe der fik 1 bye, og der ikke var grund til at chance noget, når jeg nu allerede mere end rigeligt havde indfriet mit mål hjemmefra.

Søndag oprandt, og finalerunden gik igang, formatet var double elimination, hvor man i winners bracket spillede Bo3 på 3 maskiner (3 kugler) udtrukket tilfældigt, og når man røg ned i losers var det én match på én maskine udtrukket tilfældigt, vind eller forsvind, med 4 kugler.

Jeg kan ærligt talt ikke helt huske mod hvem og hvad der blev spillet på af maskiner, men jeg blev slået ud af winners bracket af Dirk Elzholz (finaledeltager fra sidste år), efter at have tabt på RFM og DW, nedslået røg jeg ned i losers bracket, hvor jeg åbenbart så lyset, og fandt min indre ELK frem, for hold kæft der blev spillet solid pinball, alting sad hvor det skulle, nudges holdt bolden i live uden warnings, og jeg var bare i ZONEN.

Dette fantastisk streak varede lige indtil jeg trak Paul Jongma på WH2O i næstsidste runde i losers bracket, her tror jeg sgu jeg blev lidt starstruck og selvbevidst, usikkerheden meldte sig, og mit spil faldt fra hinanden. (Ikke mindst hjulpet på vej af en fantastisk førstebold hvor Paul trak en 10-12 jackpots for en score på omkring de 365 millioner, det slog totalt luften ud af mig)

Men, da røgen havde lagt sig, stod jeg fanme med en delt 7. plads, flere parsec fra hvad jeg havde turdet håbe på i mine vildeste drømme inden afgang hjemmefra, så det var ærligt talt meget svært at være ked af resultatet.

En lille bonusinfo, REX har en video, optaget under de indledende fra min match mod Wayne Johns, hvor jeg på min sidstebold som spiller 2 er gået langt over hans score og har vundet, men blot ikke har set på displayet endnu fordi jeg var 110% koncenteret, det er god spas, hvis han smider den op :)

Her til sidste, efter denne væg af tekst, vil jeg lige sige lidt om selve arrangementet.

Hold da helt kalule hvor var det top profi arrangeret, der var en hær af medhjælpere til at sørge for ro og orden, scorekeeping, bar, rengøring, the works.

Der var check på tiden, der var ingen trængsel ved maskinerne grundet et simpelt men super velfungerende køsystem, og ja, det var bare en ekstremt lækker oplevelse at være med i som spiller, der er høstet gode erfaringer til turneringer i det danske, det er helt sikkert.

Og, også et kæmpe shoutout til både de medrejsende danskere og svenskerne, det var sgu fedt at vi var så mange som vi var, godt sammenhold, super support når der blev spillet, kampråb, klapsalver og hvad ved jeg, det giver sgu et solidt boost at der er moralsk backup med derude i det store udland, MEGET mere af det.

Så tror jeg der er blevet skrevet nok, nu er det sengetid, så jeg kan komme ud i PL i morgen og misse kval til B, her efter jeg har brændt al min pinballkarma af for de næste tusinde år ;)
Billede
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Indlægman 6. okt 2014 22:38

/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Indlægtirs 7. okt 2014 10:36

okay..

DET HER ER SÅ IRRITERENDE AT JEG BLIVER NØDT TIL AT DELE DET.

.. im gonna git you boy!

og ja scores er oppe på ifpa. .tillykke FLY :)
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2014-10-07 kl. 11.35.02.png
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Indlægtirs 7. okt 2014 11:48

Mere end en fordobling af min eksisterende pointmængde, gotta love that :D

Underligt det er markeret som en 8. plads, dog, 7. pladsen eksisterer tilsyneladende ikke.

EDIT: Det ser ud som om de tager gennemsnit af de delte placeringer og tildeler den, i stedet for den mere traditionelle hvor man tildeler den bedste til alle.
Senest rettet af FlyveHest tirs 7. okt 2014 12:00, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Indlægtirs 7. okt 2014 11:51

FlyveHest skrev:Mere end en fordobling af min eksisterende pointmængde, gotta love that :D

Underligt det er markeret som en 8. plads, dog, 7. pladsen eksisterer tilsyneladende ikke.


Du skal lukke røven.

Min 25 plads blev til en 30 plads. :)
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

KimG

  • Indlæg: 629
  • Tilmeldt: tors 18. jul 2013 23:32
  • Geografisk sted: Kbh V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Belgian Pinball Open 2014 - næsten live!

Indlægtirs 7. okt 2014 23:13

Jeg er glad for min 10 plads i classics ;)
Og det føles godt at det var præcis på årsdagen for min første turnering, - DPO13
Hvad der føles mindre godt, er at jeg lige inden main-kval lavede GC på free-play versionen af WH2O
med over 2 milliarder points, for lige efter at spille af røven til på
kval-versionen af samme.. 31 millioner og lige ned i helvede !
Men det var en fed tur, og en cool turnering.
Og jeg skal klart afsted til EM, og gerne med et forlænget ophold - der er MANGE smukke kvinder i
Sint-niklaas og mange cool barer med top-tunede pinballmaskiner.
KIM
Foregående

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 188 gæster