SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 25. apr 2024 22:57

ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC!

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægsøn 20. jul 2014 14:49

Jeg får kigget på det asap.

Hilsen
Michael
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1131
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægsøn 20. jul 2014 15:25

Gælder denne? Hehe...

Selvfølgelig ikke, men det er sgu en flot vognpark han har ude i retroarkaden :D
Fede maskiner, og rigtig lækker stand på de fleste...

Og hold nu kæft 3.0 milliarder på dracula, det er jo for sindsygt Mads, det er der jo ingen andre end dig der kan lave... Vi var dernede i 6 timer i fredags, og det var bare lort på lort, selvom jeg fik 4-5 end-credits i træk på maskinen :P
Jeg kan IKKE slå den maskine! Må på jagt efter en anden ELK ;)
Vedhæftede filer
image.jpg
GT
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægman 21. jul 2014 07:07

Hvordan får du lige sneget dig i retroarkaden? Det virker totalt unfair! ;)

Og ja, den Dracula, den gjorde mig så gal jeg trak i nødbremsen og stak af. (Og det er ikke fordi den ikke spiller godt, for det gør den, men damn, de outlanes er bare SULTNE!)
Billede

KristianMAD

  • Indlæg: 70
  • Tilmeldt: tors 30. jan 2014 14:08
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægman 21. jul 2014 07:49

FlyveHest skrev:Hvordan får du lige sneget dig i retroarkaden?

Vi var til min polterabend :) 2 timer ude i retroarkaden, super lækkert:)

Forinden var vi ude og spille paintball, hvor de sluttede af med bunny Hunt, gæt hvem der var bunny :shock:
Tror sgu det gør lige så ondt som alle de ELK der bliver skudt i øjeblikket :)
Brugeravatar

KimG

  • Indlæg: 629
  • Tilmeldt: tors 18. jul 2013 23:32
  • Geografisk sted: Kbh V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægman 21. jul 2014 13:26

FT hos Mr. Muscle er tilsyneladende blevet resettet - den ELK er væk.
Jeg var lige forbi i går og plaffe løs, sammen m LAU, (Og THE WOLF !!)
men det blev ikke til mere end 220 mil på AC/DC...
Jeg må vende tilbage når forholdene er bedre - det var ikke så meget temperaturen på +35
der distraherede, men mere det WEIRDNESS der foregik lige udenfor:

image.jpg
KIM

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægman 21. jul 2014 18:32

Listen over levende ELKs opdateret efter de vedholdende meldinger om at Fish Tales i Mr. Muscle har fået nulstillet sine high scores. (I må lidt op på lakridserne folkens - inden flere løber væk...)

Two down. One gone. Six to go.
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægman 21. jul 2014 18:56

Hvad skulle der være galt med køre videre på Fish Tales med samme score der skal slåes?

Bemærk, at andre maskiner også kan tænkes at nulstille. For Williams WPC maskiner sker det default pr. 1000 spil*. Stern SAM ligeså så vidt jeg ved. Jeg slår det fra på mine maskiner, men for de andre - hvem ved. Måske nulstiller de næste gang der trykkes på startknappen.

* = Big mistake.
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægtirs 22. jul 2014 07:37

Update fra jagtmarkerne i Pinlab....

Indtil Roald har fikset INDY500 og DM findes der kun én ELK at skyde i PL.

NBA er med i aftenens turnering, og mon ikke en ELK mere falder i aften.
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægtors 24. jul 2014 15:49

Så har Roald - PL's top mekaniker - været igang.
Det er nu igen muligt at skyde 3 ELKe da både Indy, NBA og DM spiller :)
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægtors 24. jul 2014 18:37

Svar til Søren, der spørger: Hvad skulle der være galt med køre videre på Fish Tales med samme score der skal slåes?

Det er et fornuftigt spørgsmål, for man kunne også have valgt at fortsætte dysten selvom GC -scoren er væk og E L K initialerne slettet. Det har jeg imidlertid valgt ikke at gøre i denne omgang af ELK Hunters Challenge. Begrundelsen får du her:

I første omgang ville det være imod de retningslinjer, der blev sat op ved turneringens begyndelse. (Læs Q & A i den oprindelige post:
”Hvad nu hvis en maskine forsvinder, bliver defekt eller Grand Champ scoren bliver nulstillet?
Sådan er det som jæger. Pludselig er ELK’en væk. Det gælder om at komme ud og skyde mens man ved hvor de er.”)

Det er med andre ord en del af gamet at ELK’s kan forsvinde igen i skoven (ligesom hvis man er på jagt ;-) ). Dermed altså incitament til at tage ud og skyde – og ikke sidde hjemme og varme bøssen.

Derudover mener jeg faktisk også, at der er en god portion fornuft i det. Tre ting, der taler for:

1) Det er i tråd med konkurrencens ånd. Maskiner ændrer sig over tid – særligt når de bliver spillet meget. Nogen gange bliver de lettere, nogen gange bliver de sværere. Det er en del af pinball og det er også (i nogen grad) baggrunden for at nogen maskiner i deres fabriksopstilling – som du påpeger – nulstiller high scores efter X antal spil. Det er fx en form for garanti for at scoren ikke er sat for mange år siden, da maskinen var frisk og nem. Og så er det selvfølgelig også en sikring af, at der er en hvis dynamik i listerne – tanken har formentlig været at det er godt for indtjeningen – og jeg mener altså også, det er i tråd med konkurrencen, at de scores, der er sat (inkl. ELKs) heller ikke har stået i der i mange måneder.

2) Det er det sikreste, hvis man ønsker en fair konkurrence. Et reset er ofte begrundet med at opstilleren har været forbi og pille ved maskinen. Nogen gange har der været tale om ting, som ikke betyder noget for maskinens spilbarhed og sværhedsgrad. Men andre gange kan selv mindre reparationer eller justeringer betyde en del for muligheden for at lave den helt store score. Det ved de dygtige opstillere (som dig selv Søren). Derfor nulstiller de maskinerne i de tilfælde. Et glimrende og aktuelt eksempel er din egen Dracula maskine, som er med i konkurrencen. Før E L K scoren blev sat, blev en pop-bumber blev fikset – en umiddelbart mindre ting – men du nulstillede efterfølgende High Scores (inkl. din egen GC-score) fordi du viste, det kunne betyde noget for sværhedsgraden. Ved altså at stoppe jagten på en ELK efter et reset elimineres i nogen grad risikoen for at en maskine bliver tunet fuldstændig anderledes – og nogen dermed har meget lettere end andre ved at skyde en ELK. Hvis retningslinjerne var, at man kunne spille videre efter en reset (og gå efter den gamle ELK-score) – ville det for at være fair kræve, at man kendte baggrunden for hvert enkelt reset. Og det er netop det fine ved konkurrencen syntes jeg – det behøver man ikke. Derfor begrænser det heller ikke opstillerne. De kan nulstille, eller lade være som de vil (uden at skulle redegøre for dit eller dat). Og konkurrencen kører bare. ELKs forsvinder og nye kommer til.

3) Det er bare meget nemmere at holde styr på, når man står foran maskinen. Er Grand Champ scoren stadig E L K, så skal den bare slås/pløkkes – og så har man fået et kill og er kvalificeret til finalespillet. Hvis man spillede videre efter en nulstilling, ville det kræve, at man kunne huske en target score, der har stået på et eller andet tvivlsomt webforum osv. ;-)

:-) Det er ikke sikkert Søren, at du – eller alle andre – nødvendigvis 100% kan bruge ovenstående betragtninger. Men nu spurgte du – og det lange skriv var et forsøg, efter bedste evne, på at forklare de overvejelserne jeg gjorde mig, inden retningslinjerne blev lagt fast.

Og så lige lidt kærlighed tilbage til dig P A. Tak for de fine ord i din post. Jeg er også glad for den ELK på Dracula. Det er en flot og stor ELK og det vil give et lille drøn i skoven når den falder til jorden (men tro mig, det kommer den til. Hvis ikke en af jer unge snart rammer den, så ved jeg at Sømanden kommer og afliver den inden det bliver pinligt ;-) ).
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægtors 24. jul 2014 20:26

Nogle muldyr forsvinder - mens andre kommer til. Har jeg hørt.
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægfre 25. jul 2014 14:55

Åhhhh.... Tror der kommer en jægers bekendtgørelse her i tråden senere.
Der har været gæster i Pinlab til formiddag med skud i bøssen
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1131
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægfre 25. jul 2014 15:28

Er det tilladt at komme of the books i pinlab? Såfremt man kontakter en PL brødrene? ;)
Ellers er der nogen der snyder!!
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932

flipperlaj

  • Indlæg: 110
  • Tilmeldt: man 12. okt 2009 20:05
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlægfre 25. jul 2014 21:57

Melodi: Jeg er LAJEN

Jeg var ELK'en jeg had' bjælder på
Derfor en skam det var at jeg livet lade mååå
LAJ en bid farsbrød på centergrillen sååå
nu er der færre ELK'E to gooo

Trivia: Fastbreak lagde sig fladt ned i dag og friede til mig - jeg tog imod ringen efter at have dunket 183 kasser

Jeg takker i særdeleshed for Pinlabs gæstfrihed og glæder mig til at støde horn i 2015 :-)

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en pinball Grand Champion?

Indlæglør 26. jul 2014 07:19

Pinlab???

Folk kan spille på maskiner hvis nogen kender nogen der har nøgle?hvilke giver forskels behandling? Jeg mener maskiner i pinlab øjeblikkeligt skal trækkes ud af turneringen da de impliceret tilsynladende ikke har fattet en skid af hvad det går ud på?

Det vil glæde mig at høre Roald, Thomas, Mikkel, Martin. Mads og Bo's mening i dette?

Forstår godt dit initiativ Mads og værdsætter det meget højt Mads.

Glenn

26839977
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 35 gæster

cron