SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 17:51

ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC!

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 17. dec 2014 11:14

Tak for en dejlig aften - det var en fin oplevelse.

Jeg håber du gentager successen næste år, - men her er lidt forslag som bestemt kun skal tages som konstruktiv kritik;

Overordnet, fortsæt i samme stil, men;

Walking dead køres som sideturneringen - dvs efter de første er fundet, der går videre, får ALLE ét spil på walking dead ( eller hvilken maskine man nu vælger ) - og vinderen af den træder ind i turneringen. Det er nemmere og hurtigere og personen kan så nå at deltage uden for meget polemik - plus, alle får lige chancer for et sidste skud.

Sideløbende, sørger alle for at levere deres ene skud på side turneringen samtidigt.

Derefter kunne man - og det her er bare et forslag - lave et nyt sideformat der hedder at ALLE resterende spillere nu ryger i B.

Dvs på det her tidspunkt har man den "rigtige" turnering, der nu fortsætter hvor alle er med - denne runde er der så nogen der har bye og går og venter.

Mens de spiller deres, som jo givet vis tager en halvanden time, så spiller dem der nu er i B også et mere simpelt format - eks gruppe spil - alle bliver delt op i 2-3 grupper, og spiller en tilfældig maskine. Taberen i det første 4 mands spil ryger ud, så er man 3 der fortsætter på en maskine vinderen vælger, der bliver sorteret en til ud, og de to spiller en finale, og så er der én tilbage.

Til sidst har man så eks. 3 spillere i B - de tre spillere, spiller ét spil - vinderen.. ja han får lov at træde ind som om han fik et BYE, og går dermed ret langt ind i turneringen.

Hvorfor alt det postyr ?

Min tanke er at det faktisk vil være i ånd med turneringen og give alle noget at spille for helt til det sidste.

Samtidigt må man sige at ham der vinder B - har udkonkurreret alle andre, og dermed måske fortjener kunne man sige, at hoppe direkte videre i turneringen på det punkt.

Så .. det er bare et forslag - men overvej hvor spændende det ville være ? Der ville jo ikke være et øje tørt, og rent tidsmæssigt tror jeg faktisk det hele ville passe ret fint sammen.

Men - bare et forslag - og igen, tak for et super arrangement.
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff

COX

  • Indlæg: 3
  • Tilmeldt: tors 7. aug 2014 09:41
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 17. dec 2014 11:55

Jeg vil også gerne rose denne turnering til skyerne! Suverænt godt kørt, Mads! Det er også et rigtigt spændende format, der måske (som REX også er inde på) kunne gøres endnu bedre:

11 maskiner var for lidt til 22 spillere. Der var lidt for meget ventetid. Ideelt set bør der vel max. være 50% flere spillere end der er maskiner?

Last Chance-maskinen bør der være bedre styr på. Vi taler jo om en direkte vej til finalen, så måske ville en lille turnering (f.eks. a la aftenens sideturnering, hvor feltet halveres hele tiden) være en god idé. På den måde sikres lige chancer for alle, og der er ikke så meget stress på for at komme til at lægge sit tag på maskinen...
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 17. dec 2014 17:51

Tak for et fedt nyt setup for en turnering.

Den sidste-chance runde var lidt kaotisk, ja. Måske var det bedre med kort tid, ex. 5 minutter, med fri genstart. Og efter de 5 minutter må der spilles færdig. Kun en enkelt noteret score. En chance til hver spiller. Det vil også være i den samme ånd som den øvrige turnering.

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 17. dec 2014 18:48

Hep REX, COX og ZTT!

Selv tak for i går og de mange fine ord. Stærkt også med engagementet og forslag til forbedringer.

Helt kort - jeg prøve at skille input lidt ad:
1) Det største kompliment er selvfølgelig at I giver feed back som om det her var en turnering I forventer vi gentager. Hmm. Lad os nu se.
2) Men HVIS man gjorde det igen, så er jeg enig: god ide at lave strammere rammer for LAST CHANCE maskinen. (I er jo simpelthen ikke i stand til at håndtere selv den mindste grad af frihed i formatet ;-) )
3) Jeg er ikke sikker på jeg helt har gennemskuet dit format REX - men det er fin ide med at gentænke 'Fast Track to The Final'-delen. Sørens ude er måske også god. Risikoen er selvfølgelig at pludselig har man stillet alle players noget i udsigt som kan være svært at skalere hvis der så kommer mange.
4) Og blot for the record. Det her med så omfangsrige B-sider i turneringer er en rigtig god Pinlab tradition som jeg selv værdsætter. Men langt de fleste andre steder er det bare sådan at når man er ude af turneringen - så er man ude. Jeg syntes det er top nice at alle spiller med så længe som muligt. Bare I ikke tager for givet at alle formater - eller andre turneringer - skal levere på det.
5) Fra årskiftet bliver alle turneringer bedømt individuelt. Så det incitament, der tidligere har været for at lave sideturneringen for at optimere WPPR-points bortfaldet. Det taler så selvfølgelig i endnu højere grad for en form for integration af B siden - så der er en vej derfra tilbage i A (som var tanken med Last Chance-maskinen - som REX så foreslår forbedret)
6) Jeg er ikke enig i at vi var for mange (22 til 11 maskiner). Det bliver svært at lave turneringer med denne type 'åbent spil'-format - hvis man skal være sikker på at have en lavere ratio. Jeg syntes faktisk også, at det er et rigtig fint element at man skal forholde sig strategisk til hvor man stiller sig i kø. Det giver en masse overvejelser af helt klassisk og autentisk 70'er-Arcade karakter. :-)

Glad for at I havde en god aften. Jeg syntes selv det var max cool! :-)
Brugeravatar

KimG

  • Indlæg: 629
  • Tilmeldt: tors 18. jul 2013 23:32
  • Geografisk sted: Kbh V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 17. dec 2014 19:36

Det var en mega-cool aften ! Men det mest cool ved den her turnering har uden tvivl været den 5 måneder lange kvalifikation.
Lune sommeraftener på Bang & Jensen, svedige spil i Chassis og på Bakken under hedebølgen, indædte kampe i Pinlab,
og og og... masser af sjov, og supergod træning. Tak Mr. ELK :)
KIM
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 17. dec 2014 20:51

Tak herfra... superfedt arrangement.

Jeg vil nøjes med at sige tak til ELK for at være arrangør på en pinball turnering. Jeg ved hvor mange faktorer der kan spille ind, og jeg synes at alle der forsøger sig med arrangørrollen er helte.

Faktisk er min feedback mere enkel - jeg synes det var som det skulle være. Jeg nåede faktisk kun køen på TWD og var ét sølle minut fra at få et spil. På en måde var det ærgerligt, på en anden måde noget som havde sin helt egen ånd. Jeg husker tilbage til arcaderne hvor man ikke nåede sit spil fordi man skulle hjem og spise - den gamle stressfølelse kom tilbage, og det var da lidt fantastisk.

ELK havde gjort meget ud af at fortælle det var en hård turnering, så selvom jeg forlod turneringen tidligt, synes jeg faktisk slet ikke der skulle ha været en B denne aften.

Heldigvis handlede det ikke om hvad nogen af os synes om reglerne, for som det er i dag kan arrangøren frit vælge sit format. Og Mads, jeg synes det var præcis som du havde forklaret - altså en turnering der var meget anderledes og handlede om champions.

Tak - tillykke KIM G og tillykke MP (med du igen erobrer din 4. plads i dk :-))

Bo
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 17. dec 2014 21:05

Her vil jeg gerne lige knytte en kommentar til;

Ja, det er rigtigt i det store udland, er der ikke noget der hedder B.

Men, i glemmer lidt nogengange i forbifarten at vi ikke er det store udland. Vi er en meget lillebitteteenyweeny pinball nation, og det gør at når vi holder arrangementer, bliver det kun sjovt når der er nok deltagere - det være sig i pinlab om tirsdagen eller i "rigtige" turneringer.

En af de ting, tror jeg, der gør at pinlab har så stor deltagelse, både hver tirsdag men også i turneringer, er netop at der bliver taget hensyn til at 80% af os stadig er i gang med at lære, og selvom vi bliver bedre så spiller vi - for at spille, og for at være med.

Så jeg tror ikke i skal undervurdere effekten af B; det er den - tror jeg - der gør at der er så stor deltagelse om tirsdagen, for ellers ville mange nok vælge at hoppe aftenen over hvis det reelt set betød de kunne spille i 1-1.5 time og så være ude og være overladt til free play - og det samme er gældende for turneringer med 40-80 deltagende; hvis man ved den aften man har planlagt, og betalt til, reelt set - og højst sandsynligt kommer til at vare 1-1.5 time, så er der igen nok også mange der hoppede lidt flere arrangementer over.

Så ja - B eksisterer ikke i udlandet; men der er heller ikke mangel på deltagere. I Danmark, mener jeg det ikke kun er en nødvendighed, men noget i bør holde fast i, og gøre noget ud af ; det er sådan man får en sport til at vokse; ved at vise alle - både begyndere, og øvede, at spillet er sjovt - at spillet er farligt og fængslende; og det kan nu engang ikke læres ved at blive slået ud hver tirsdag og stå og øve sig på freeplay maskinerne, hvis det er præcist den "udslåning" der får folk til at droppe at spille pinball.

Bare en tanke.
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 17. dec 2014 22:42

B er fedt - bare spørg RIL.

Og så vidt vides findes C-division også i US.

Men denne ene gang synes jeg faktisk ikke at formatet talte til B, og der skal jo være plads til en arrangør gør noget anderledes.
Vi er mange REX, der ser frem til din første officielle turnering ;-)
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 17. dec 2014 23:03

I dag fandt jeg en lotus blomst med så skønne psylideliske farver og efter jeg havde spist den blev verden helt blå og fyldt med lyserøde elefanter.

Så gik jeg i Netto og de havde fandme psylisybin svampe på tilbud.. Hurra råbte jeg, købte dem og åd dem.. Netto blev til det rene Irma.

Så gik jeg ud til et have land og købte en meskalin kaktus og halløjsa for et trip..

Så tog jeg til zoo og drak bjørnebryg, giraføl, sort krudt ugle, elefant øl... Så så jeg en ELK og tænkte tak fordi du beriger mit liv med dine kundskaber og entuisiasme.

Hilsen Drikke Rikke.

P.s. Kim g hvad skal den snaps koste du vandt?
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 17. dec 2014 23:55

Til Mads

Super fedt setup... Skide skægt...stress og glæde :)
Gør det endelig igen... Hvis du orker...

Jeg glæder mig til at andre tager arrangør hatten på... stiller maskiner op og laver det perfekte turneringssetup !
Det findes jo åbentbart derude ! Det er bare at gå i gang...
Kom nu... I dare you !

/Roald
Senest rettet af Poseidon tors 18. dec 2014 00:22, rettet i alt 1 gang.
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

KimG

  • Indlæg: 629
  • Tilmeldt: tors 18. jul 2013 23:32
  • Geografisk sted: Kbh V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægtors 18. dec 2014 00:07

Mr. Multiball skrev:
P.s. Kim g hvad skal den snaps koste du vandt?



Åh - den kan jeg ikke give dig Glenn -
Det er et dyrebart minde, ikke mindst fordi det er den første turnering jeg har vundet..
Men her er en link til dem der fremstiller den, så du kan finde ud af hvor den kan købes:

http://www.elkschnaps.com/sv/drinkrecept.html

kh Kim
KIM
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægtors 18. dec 2014 00:26

Ha ha Kim G

Jeg mener jeg købte den i Tyskland... Med det samme jeg så den vidste jeg at den skulle købes ;)
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægtors 18. dec 2014 08:21

Hey Kim"the deer hunter"g.

Jeg forstår, men husk det blir' kun 1 af mange.

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 24. dec 2014 00:40

TOURNAMENT RESULTS (SUBMITTED TO IFPA)

Pos Player Player #
1 Kim G. Hansen 21430
2 Morten Petersen 11411
3 Peter Andersen 21932
4 Søren Worre 8810
6 Mads Kristensen 4378
6 Martin Mortensen 16524
6 Peter Reinhold 21937
6 Hans Brian Christensen 9113
9 Mikkel Sjølin 1885
11 Roald Nielsen 8808
11 Jonas Heide 21936
11 Lars Ørskov Jensen 137
11 Bo Mertins 13846
14 Mik Dahl-Nielsen 21435
15 Glenn Bech 15589
16 Morten Egholm Nielsen 22911
17 Henrik Abraham 28998
18 Anja Lindgaard 16516
19 Jakob Bonne W New Player
19 Kristian Veiss Madsen 24646
21 Søren Leig Olsen 28069
21 Robert Lau 16694
23 Claes Norreen 18111
23 Emil Abraham Hammer New Player


SIDE TOURNAMENT RESULTS
Pos Player Player #
1 Roald Nielsen 8808
2 Glenn Bech 15589
3 Henrik Abraham 28998
5 Morten Petersen 11411
5 Peter Andersen 21932
5 Søren Worre 8810
9 Claes Norreen 18111
9 Anja Lindgaard 16516
9 Robert Lau 16694
9 Jakob Bonne W 30172
9 Jonas Heide 21936
9 Mads Kristensen 4378
18 Søren Leig Olsen 28069
18 Kristian Veiss Madsen 24646
18 Emil Abraham Hammer New Player
18 Morten Egholm Nielsen 22911
18 Mik Dahl-Nielsen 21435
18 Lars Ørskov Jensen 137
18 Bo Mertins 13846
18 Martin Mortensen 16524
18 Peter Reinhold 21937
18 Hans Brian Christensen 9113
18 Kim G. Hansen 21430
Senest rettet af ELK fre 26. dec 2014 17:28, rettet i alt 1 gang.

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: ELK Hunters Challenge - Er du en GC? TURNERING D. 16 DEC

Indlægons 24. dec 2014 00:42

Som den opmærksomme player vil have set - så mangler jeg navn og IFPA nummer for de to topspillere FAR og SON.

Er der nogen der kan hjælpe her?
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 155 gæster