SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 17:50

DM 2015 i Pinball.

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlæglør 26. jul 2014 09:29

Mr. Multiball skrev:Hej Hans

Jeg melder bare ud hvis det nu sku gå hen og blive sådan. Jeg har jo sagt jeg gerne ville holde det og så længe der intet andet bliver meldt ud så må jeg jo foresætte hvir jeg slap.?


Glenn


Du må skrive lige hvad du har lyst. Det er et frit land.

Jeg synes bare det svare lidt til at diskutere kamptidspunkter før man har fundet ud af hvilket land VM skal spilles i. Lidt spild af tid
Brugeravatar

Rune R

  • Indlæg: 240
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 21:24
  • Geografisk sted: Sjælland - Stevns
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlæglør 26. jul 2014 11:07

Istedet for at diskutere hvor henne det kan/skal, er det så ikke smartere at finde ud af hvem der rent faktisk kan afholde et DM.

Det må jo kræve en del at afholde det, både pladsmæssigt og maskinmæssigt

Eller sagt på en anden måde, hvem har lyst til at afholde DM og hvad kan i tilbyde.

Det nytter vel ikke at sige det er Jyllands tur hvis ingen gider at afholde det.

Så længe at jeg får pokalen er det ligegyldigt hvorhenne det er

Rune
Maskiner i min samling : TAF WH2O RS STTNG TZ GOTG-LE IronM-LE GoT WoZ
Maskiner under renovation : HGOT Pinbot Diner
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1131
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlæglør 26. jul 2014 11:25

Rune du er jo helt ude af træning, er jo måneder siden man sidst har set dig :P

Men ja, det virker underligt med en halvmopset/sur diskussion, når der ikke bliver frembragt nogen alternativer...

Gerne noget location, maskiner, dato osv. :)

For stor respekt til dem der tager det på deres skuldre, for det er noget af et projekt! En ting man specielt skal have styr på før dagen, erfarrede vi i hvert fald til sidste års DM, er noget excel til at udregne placeringer og lign. for det tog aaaalt for lang tid på fyns land :P
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlæglør 26. jul 2014 21:40

Rune R skrev:Eller sagt på en anden måde, hvem har lyst til at afholde DM og hvad kan i tilbyde.


Det er bare ikke særligt produktivt hvis vi ikke først finder ud af hvordan det besluttes hvor/hvem/(hvordan) DM afholdes. IMHO

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

DM 2015 i Pinball.

Indlæglør 26. jul 2014 21:51

junkwavepete skrev:Men ja, det virker underligt med en halvmopset/sur diskussion, når der ikke bliver frembragt nogen alternativer...


Synes nu ikke diskussionen er halvmopset/sur.

At der ingen alternativer er kan måske skyldes at det, som nævnt tidligere, først er blevet besluttet hvor DM holdes omkring juletid de seneste par år. Måske er der nogen som bare ikke har offentliggjort deres tanker her. Måske synes Glenn's foreslag bliver det vildeste og det bare skal være det (no pun intended). Jeg ved det ikke.

Men jeg tror meget af processen kunne gøres lettere hvis vi vidste hvordan beslutningerne omkring det skal tages. Det er jo den eneste turnering vi er tvunget til at dele mellem os og historien viser jo vi har svært ved at finde ud af det praktiske i det.
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 28. jul 2014 07:47

Jeg tror det vil være en god ide at at smide nogle dati på bordet, så der er noget at forholde sig til, og dette er mit forslag.

Dem der har engagementet til at afholde DM i 2015, melder ud inden 31/12/2014, skulle der herefter være flere arrangører i spil, tages januar i brug som "debat" måned, og der skal foreligge en endelig beslutning omkring afholdelsessted og dato d. 31/1/2015.

Det virker, for mig, som en rimelig indfaldsvinkel, der er stadig en del måneder til at finde ud af om man kan afholde det, og så er der en buffer på en måned til at få løst en fler-udbudssituation (som jo set udefra er det reneste luksus), og efterfølgende vil der stadig være en håndfuld måneder inden afholdelse, antaget at det bliver i maj igen.

Hvordan en evt. tvist skal løses synes jeg vi skal tage hvis vi når dertil, ingen grund til at kværulere om bjørnen før den er skudt, så at sige.

Som skrevet tidligere, manglen på et centralt organ der kan håndtere dette, kombineret med at vi er en broget flok mennesker som alle er meget viljefaste, gør det ikke nemmere at arrangere et DM for alle :)

Som ELK siger, husk at vi alle elsker pinball!
Billede

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 28. jul 2014 08:41

FlyveHest skrev:Dem der har engagementet til at afholde DM i 2015, melder ud inden 31/12/2014, skulle der herefter være flere arrangører i spil, tages januar i brug som "debat" måned, og der skal foreligge en endelig beslutning omkring afholdelsessted og dato d. 31/1/2015.


Det vil være super med nogle deadlines alle kan støtte op om.

Men hvem skal tage beslutningen om afholdelsessted/dato ved flere bud? Jeg kan se et par problemer i pøbelvælde/åben afstemning
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 28. jul 2014 09:06

hskov skrev:Men hvem skal tage beslutningen om afholdelsessted/dato ved flere bud? Jeg kan se et par problemer i pøbelvælde/åben afstemning


Der er bare ikke rigtigt mange andre måder, med den måde vi er organiseret på nu, som jeg ser det.

Var vi organiseret ville der være nogle vedtægter og/eller en forbundsledelse, der på en fornuftig måde definerede hvordan og hvorledes DM skulle afholdes, men det har vi ikke.

Så ender det med flere mulige arrangører, og kan disse ikke indbyrdes blive enige om en fordeling, er der jo ikke rigtigt nogen anden mulighed end en afstemning, selvom vi lynhurtigt kan blive enige om at det på ingen måde er den optimale løsning, og meget hurtigt kan ende i noget der potentielt bliver rigtigt grimt.

Men, som skrevet, lad os ikke tage sorgerne på forskud, lige nu er der kun én spiller på banen.
Billede

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 28. jul 2014 10:31

FlyveHest skrev:Der er bare ikke rigtigt mange andre måder, med den måde vi er organiseret på nu, som jeg ser det.


Hvis det er præmissen så tror jeg det bliver meget småt med bud Jylland/Fyn
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 28. jul 2014 10:57

Jeg ved ikke helt hvorfor det skulle afholde bud fra Jylland eller Fyn at gøre det på den måde, medmindre arrangørerne selvfølgeligt er overbevist om at en evt. afstemning altid vil falde ud til fordel for hvor der er flest spillere, hvilket jo nok er på Sjælland.

Det er da ærgeligt hvis det er således, men det er der ærligt talt ikke nogen der kan gøre noget ved udover en potentiel arrangør selv, hvis man ikke engang vil udtrykke en interesse for at afholde DM, så får man det i hvert fald ikke.

Udover det, så er min oplevelse at rigtigt mange spillere er utroligt interesserede i en fremmelse af pinball i Danmark som helhed, og derfor sagtens ville bakke op om et arrangement i Jylland eller på Fyn, jeg ved i hvert fald at jeg gerne vil bakke op om et DM afholdt udenfor Sjælland, uagtet at der vil være ekstra transport involveret for mig.

Som jeg har skrevet før, da vi ikke er organiserede i et forbund/forening så er der ikke nogen der kan træffe en endelig beslutning omkring det, og så bliver det bare nødt til at blive truffet igennem dialog måske med en form for afstemning i sidste ende, hvis nødvendig.
Billede
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 28. jul 2014 20:12

Jeg synes det samme som alle dem med JA-hatten på. Det er jo rene luksusproblemer det hele.
Tænk på dem i Gaza, det har sgu ikke meget pinball kørende, de risikerer at klubhuset bliver bombet.

Jeg håber at kunne komme med uanset geografisk placering (Gaza undtaget), få læsterlige klø, og forhåbentlig lære en masse.
Flot med alt det initiativ, lad det ikke drukne i praktik og hvis'er. Det er bare derudaf, og tage problemerne som de opstår.

Gør som Pharrel Williams, hop i den grimmeste ja-hat og vær happy over at der overhovedet findes et dm i pinball.
http://cdn.sheknows.com/articles/2014/0 ... um-hat.jpg
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran

COX

  • Indlæg: 3
  • Tilmeldt: tors 7. aug 2014 09:41
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 11. aug 2014 15:52

Hvis det skulle komme til "kampvalg" - er det så ikke bare at aftale, at de kandidater, der IKKE vinder får de(t) næste års arrangement(er)? På den måde kommer alle til fadet. Heldigvis er der da tydelige tegn på, at pinball kommer til at leve mange år endnu i DK :)

Hilsen,
Claes COX

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtirs 19. aug 2014 06:27

Hej Alle

Hvis der nogen andre der går og pønser på at ville holde DM 2015 ville de/du så ikke gerne melde ud?

Jeg vil gerne vide om jeg kan ligge mine kræfter på tegnebrættet eller skal igennem dialog først.

Håber ikke jeg har skrevet nået forkert i denne tråd og det virker negativt på nogen måde.

Hilsen

Glenn (03 i retskrivning på alle 7 folkeskoler)

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

DM 2015 i Pinball.

Indlægtirs 19. aug 2014 21:35

Jeg ved fra pålidelig kilde at der arbejdes på et bud fra det jyske :)
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtirs 26. aug 2014 00:05

Jeppedk skrev:Jeg synes det samme som alle dem med JA-hatten på. Det er jo rene luksusproblemer det hele.
Tænk på dem i Gaza, det har sgu ikke meget pinball kørende, de risikerer at klubhuset bliver bombet.

Jeg håber at kunne komme med uanset geografisk placering (Gaza undtaget), få læsterlige klø, og forhåbentlig lære en masse.
Flot med alt det initiativ, lad det ikke drukne i praktik og hvis'er. Det er bare derudaf, og tage problemerne som de opstår.

Gør som Pharrel Williams, hop i den grimmeste ja-hat og vær happy over at der overhovedet findes et dm i pinball.
http://cdn.sheknows.com/articles/2014/0 ... um-hat.jpg


Til gengæld oplever de meget tilt på Gaza.
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 196 gæster