SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 14:53

DM 2015 i Pinball.

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtirs 22. jul 2014 17:54

hskov skrev:Maskiner vil vel oftest være meget afhængigt af hvad arrangør har tilgængelig. Udmeldinger i god tid kan jeg kun bifalde. Jeg mener dog ikke der kommer noget godt ud af at planlægge alting i åben forum


Jeg mener ikke, at arrangøren skal stille med de maskiner som andre finder passende til arrangementet. Beklager hvis det kunne opfattes sådan. Det ville ellers være lækker, ikk.

Nej, jeg mener, at man ud fra en bruttoliste af maskiner, som arrangøren har til rådighed, godt kan tage en debat om, hvilke der egner sig bedst og hvordan de skal bruges i henhold til det valgte spilsystem. Samt hvilke der evt. skal tages til side ved finalespillet og evt. yderligere til de sidste finalespil.
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægons 23. jul 2014 10:00

Disclaimer! Understående giver udtryk for min personlige holdning til tingene, og skal på ingen måde betragtes som autoritativt eller retningsgivende! (Hellere få det på plads så der ikke er nogen der tror man begynder at rage til sig ;))

--

En evt. udfordring omkring lokation af DM synes jeg vi bør tage hen af vejen, som det er lige nu er det jo kun Glenn der har udvist interesse for at afholde noget, så det er en lidt meningsløs diskussion som det står.

Men, skulle der være nogen andre der har lyst syntes jeg de bør tilkendegive det så hurtigt som muligt, så der kan findes en løsning omkring DM, og så arrangøren hvor skabet står. Det er en stor opgave at arrangere, så det er kun rimeligt at der gives så faste rammer som muligt.

Min egen erfaring fortæller mig at lave større arrangementer i plenum / komite sjældent ender særligt godt, der er brug for en god sjat topstyring så der rent faktisk kan blive truffet nogle beslutninger i god tid, og man kan få et ensrettet arrangement.

MEN, jeg vil dog også gerne slå på tromme for at der spilles med åbne kort omkring formatet, netop så der kan opstå en debat omkring dette.

Om arrangører så vælger at bruge evt. input fra føromtalte debat til noget skal jo være helt op til den enkelte (og der vil HELT sikkert komme divergerende holdninger til formatet, ligegyldigt hvad der fremlægges), men det vil være naivt at tro at man ikke kan bruge eksternt input til noget, der kan jo sagtens være en hage eller uhensigtsmæssighed ved et format man ikke selv lige har tænkt over, og som minimum er det nok en god ide at være klar over dette, så man ikke ender i en ophedet debat på afholdelsesdagen.

I den sidste ende vil det dog være arrangørens beslutning, men man kan jo appellere til at arrangøren gør sit bedste for træffe beslutningen på det bedst mulige grundlag.
Billede

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægons 23. jul 2014 13:36

FlyveHest skrev:Men, skulle der være nogen andre der har lyst syntes jeg de bør tilkendegive det så hurtigt som muligt, så der kan findes en løsning omkring DM, og så arrangøren hvor skabet står. Det er en stor opgave at arrangere, så det er kun rimeligt at der gives så faste rammer som muligt.


De seneste år er lokation for DM meldt ud/bestemt omkring december/januar. Så jeg vil mene der er god tid endnu.

Problemet er vel også mest at ingen rigtig kender processen for hvordan det besluttes? Sat lidt på spidsen kan Mads vel sådan set enevældigt bestemme dette da han er ifpa rep. og skal melde turneringen ind. Ikke at jeg tror Mads vil gå rogue enegang med det :)

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtors 24. jul 2014 18:58

Bare rolig!!

Jeg har i min egenskab af Country Director talt med det internationale pinball-forbund, IFPA og de har givet tilladelse til at der ikke afholdes DM i Danmark igen før 2017. Det giver os tre år til at finde ud af det.

De kunne godt acceptere forklaringen om at det hele var meget kompliceret. Og samtidig tyngede det naturligvis også lidt i vægtskålen, at Forbundet og jeg var enige om, at vi havde fundet en rigtig fornuftig og langtidsholbar Danmarksmester i 2014.

Ja ja piger! Det er gas. I kan tage det! :-D

Vi finder ud af det.

Lige nu er situationen er at intet er afgjort, men at det er et herligt luksusproblem, hvis vi har flere ivrige og kvalificerede arrangører til næste års DM. Vi må forsøge at snedkerere en fornuftig proces - inkl. mulighed for at få drøftet tingene på en god måde (hvis det ønskes, skal jeg gerne give et bud på baggrund af erfaringer fra andre lande). I første omgang er der vel intet til hinder for, at spillere og arrangører her i tråden lægger frem, hvad de gør sig af tanker - og hvad de kunne ønske sig. Så længe det hele foregår på en lyttende og respektfuld måde - i lyset af vores fælles kærlighed til sporten :-)
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtors 24. jul 2014 20:20

Et officielt DM i flipper har ikke en dyt med IFPA at gøre. Eller omvendt. Og IFPA's landechef for Danmark har ikke automatisk nogen særlig rolle ifm. arrangement af et DM.

At krones som danmarksmester giver heller ikke noget privilegium ift. IFPA's verdensmesterskab.

Og faktisk skulle et danmarksmesterskab ifølge IFPA's regler slet ikke medregnes på deres rangliste. Det, med mindre de har en undtagelse for nationale mesterskaber som jeg ikke er klar over.

Misforstå mig ikke. Jeg synes IFPA er genialt og noget der med rette kan hævde sig at være internationalt. Men et verdensforbund som vi kender det fra traditionel sport vil jeg ikke kalde det.

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtors 24. jul 2014 21:31

Søren for sulen! Det med at give et bud på en proces var ment som et tilbud! :-) Jeg har masser af andet at lave. Fx spille pinball! :-)

Og jo - IFPA har faktisk en undtagelse i deres regler. De tillader en årlig national turnering (hvor man kan udelukke spillere fra andre lande). Ellers har du nemlig ret - for at en turnering kan give point til verdensranglisten skal den pr definition være åben for alle.
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtors 24. jul 2014 21:36

Det var mest et svar til nogle tidligere indlæg. Det du skriver (sidste passus :-)) er selvfølgelig godt og naturligt.

Jeg sagde jo, at IFPA er cool og har tjek på tingene.

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtors 24. jul 2014 21:45

Og du har i øvrigt heller ikke ret i forhold til at Danmarksmestertitlen ikke giver særstatus i forhold til IFPA. Vi bliver jo bl.a. inviteret på det årlige Champions Cruise (en række mindre øer i Stillehavet). Og her har jeg tit brugt tiden på i behageligt selskab at fremføre synspunkter, der kan støtte op om de danske pinball-interesser (og mine egne). Her skulle vi nok kunne få sådan et DM på plads.

Og jeg siger dig - den DM-titel åbner døre. Det er gratis champagne og foxy ladies whereever you go! ;-)
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtors 24. jul 2014 23:35

Det var lige præcis derfor at jeg nøjes med 4 pladsen til DM !
Jeg er jo gift og drikker mælk øl og cider ;)
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægfre 25. jul 2014 06:54

Shit. Og mig som troede at Champions Cruise var hen over Storebælt klokken 4 om morgenen.

Jox

  • Indlæg: 405
  • Tilmeldt: tors 12. nov 2009 20:04
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægfre 25. jul 2014 16:49

Poseidon skrev:Det var lige præcis derfor at jeg nøjes med 4 pladsen til DM !
Jeg er jo gift og drikker mælk øl og cider ;)


Smager mælk øl godt? :lol:

/JOX
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægfre 25. jul 2014 18:02

Øl først og mælk dagen efter Torben :)
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlæglør 26. jul 2014 06:56

Hey Alle

Cftbl huo har også meldt sin ankomst... Hånd i hånd med space invaders.

Glenn

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlæglør 26. jul 2014 08:48

Mr. Multiball skrev:Hey Alle

Cftbl huo har også meldt sin ankomst... Hånd i hånd med space invaders.

Glenn


Var det ikke en ide at holde diskussionen på hvor og hvordan istedet for?

My 2 cent

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlæglør 26. jul 2014 08:52

Hej Hans

Jeg melder bare ud hvis det nu sku gå hen og blive sådan. Jeg har jo sagt jeg gerne ville holde det og så længe der intet andet bliver meldt ud så må jeg jo foresætte hvir jeg slap.?


Glenn
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 178 gæster