SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 21:53

DM 2015 i Pinball.

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

DM 2015 i Pinball.

Indlægsøn 25. maj 2014 09:27

Hey Alle

Jeg ville gerne melde mig på banen som mulig arrengør af DM i pinball 2015 i Roskilde?

Prisen ville blive 100 kr incl. Mange maskiner, kærlighed og plads til forandring.

Jeg tænker 3 Dm i 1. Classic, 80'er og main.

Det ville skulle løbe af stablen over en hel weekend med udgangs punkt den første weekend i maj.

Der ville være mulighed for at kunne spille på maskinerne i en weekend inden. Så vidt mulig weekenden før.

ALLE skal være hjertelige velkommen og kunne se bort fra vores forskelligeheder og huske vi kun har hinanden.

Der ville være overnatnings muligheder under hele Dm.

Mad ville der også være mulighed for til priser som dækker udgifterne i dette.

Hvis jeg skulle være så heldig at få denne ære igen ville jeg ligge endnu mere sjæl og omtanke i end før.

Lad mig høre jeres tanker? Dog gider jeg ikke høre frustreret, egoistiske, tankeløse holderninger som kommer til udtryk bag en skærm.

Glenn og Sandra

HEN

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: man 14. apr 2014 21:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægsøn 25. maj 2014 12:47

Kommer gerne et smut til Roskilde igen... Henrik og Dennis
Ejer: TZ ep, PZ
Brugeravatar

Lilian

  • Indlæg: 46
  • Tilmeldt: søn 19. aug 2012 20:09
  • Geografisk sted: Mern V. Præstø. Sydsjælland.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægsøn 25. maj 2014 23:07

Hey. ;)
Det lyder spændene. Det bliver sørme et stort arbejde, pyha..., smiler. Det vil jeg da helt klart glæde mig til. Godt initiativ. ;)
:)
Pins: Stellar Wars. PARAGON. wh2o, Party Zone. Pinbot :0)
Brugeravatar

Rune R

  • Indlæg: 240
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 21:24
  • Geografisk sted: Sjælland - Stevns
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 26. maj 2014 06:47

Super ide, er helt sikkert klar
Maskiner i min samling : TAF WH2O RS STTNG TZ GOTG-LE IronM-LE GoT WoZ
Maskiner under renovation : HGOT Pinbot Diner

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 26. maj 2014 09:22

"Løbe af stablen over en hel weekend", betyder det at man skal være til stede fredag-søndag, lørdag-søndag eller hvorledes for at være med?

Hvad er tanken bag at kunne spille på maskinerne en weekend inden? Giver det ikke bare risiko for mere rep. arbejde.

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 26. maj 2014 15:16

Tak for den fine feedback. Det varmer.

Hskov - der skal nok komme et oplæg om dette hvis det bliver aktuelt.

Med hensyn til rep./arbejde. Er småting i forhold til min normarle arbejdsdag og jeg ved der er kæmpe opbakning hvis dette skulle blive nødvendigt.

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 26. maj 2014 16:13

Mr. Multiball skrev:Hskov - der skal nok komme et oplæg om dette hvis det bliver aktuelt.


Jeg vil da mene det er aktuel information allerede nu hvis man skal have mulighed for at komme med feedback. Du må jo have gjort dig nogle tanker allerede siden det kræver en hel weekend for afvikling?

Mr. Multiball skrev:Med hensyn til rep./arbejde. Er småting i forhold til min normarle arbejdsdag og jeg ved der er kæmpe opbakning hvis dette skulle blive nødvendigt.


Det besvarer jo ikke spørgsmålet - hvad er tanken bag at kunne spille på maskinerne en weekend inden?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 21. jul 2014 08:37

Hey Alle

maskiner til Dm 2015 bliver bedre og bedre.

Der er blevet arbejdet hårdt på at kunne gøre samlingen komplet og "perfekt" til det måske bedste DM.

Lillian har og Maler stadig playfields som en anden picaso, Rune køre, skruer,samler og kærlighedsere 25 timer i døgnet som var det for første gang, Finn åhhh Finn hjælper med alt hvad der hedder sprog,tekniske finurlighedder og input. Niels Henrik for alt elektronik til at hænge sammen som lyden fra en corvette. Formanden Dennis(elsket og savnet uden at være død) svejser,banker,tænker og ridder beslag sammen så maskinerne ikke falder fra hinanden. Jesper og Nanna fra Retro arkaden sørge for nye glas så ingen spiller i blinde. Michael fra Bakken har fortalt jeg kan komme og pege i hans slik butik med frit valg på alle hylder hvis dette skulle blive nødvendigt(hvad det selvfølgelig bliver). Mads kronvildt kristensen ville om enten det bliver i Roskilde eller ej både sørge for at turneringen ville blive meldt ind til ifpa, passe børn, rede afrika og teste formandens beslag.

Skulle nogle her været blevet glemt er det af hjertet en fejl.

Jeg kan løfte et lille slør og fortælle at axl rose, lars ulrik og Dolly parton har sagt de kommer.

Glenn

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

DM 2015 i Pinball.

Indlægman 21. jul 2014 20:08

Mr. Multiball skrev:maskiner til Dm 2015 bliver bedre og bedre.

Der er blevet arbejdet hårdt på at kunne gøre samlingen komplet og "perfekt" til det måske bedste DM.


Øhm. Hvor og hvornår er der blevet taget beslutning om hvor DM 2015 skal være?

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 21. jul 2014 20:24

Hej Hans

Ingen ide.

Glenn
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægman 21. jul 2014 22:48

Hey

Jeg vil gerne melde ud at jeg støtter en DM 2015 i Jylland... Selvom der er et stk vej derover...
Det kunne være rart ud få de jyder ud af busken, som vi ikke ser så tit på djævleøen :)
Det er god stil at det går på omgang?.. Glenn havde det sidste år i Roskilde, FPL på Fyn i år så det er vel jydernes tur hvis de kan og vil stable det på benene....
Nu da vi ikk er særligt "organiserede" i en forening osv, har jeg ikke den gyldne løsning på hvordan det skal "afgøres" eksempelvis med stemme valg etc. ?
Men hvad siger i andre derude ?

Mvh Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtirs 22. jul 2014 07:40

Jeg støtter DM hvorsomhelst, hvis jeg kan betale ublu summer for at flyve til Belgien og få øretæver, kan jeg nok også finde vej til Jylland, hvis det skulle ende derovre :)

Men som Roald skriver, hvorledes afgøres det hvor og hvordan man afholder et DM, når vi er så lille og løst organiseret en gruppe mennesker som vi er?

Det tror jeg ikke der er en entydig løsning på, men, hvis sol og vind skal fordeles lige så burde det jo afholdes i Jylland, men da der ikke er et centralt organ til at håndtere en evt. indmeldingsdeadline, samt afgøre mulige tvister omkring dette, så er det jo nærmest umuligt at sætte dette i system.

Ja, endsige manglen på et de-fakto sted at kommunikere om dette er vel også en kæmpe mangel, for kan det antages at alle aktive, konkurrence-mindede pinballere kender til og besøger dette forum jævnligt?
Billede
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtirs 22. jul 2014 08:56

Hvis bare vi kan holde en tradition om at DM afholdes hvert år i maj måned på dansk jord og for danske deltagere, så er det for mig uden betydning hvor det afholdes. Jeg synes det er vigtigt, at der er et vist format over det. Og at en titel holdes i et år og ikke fx. halvtandet år en gang og et halvt år næste gang.

Al ære og værdighed til dem der melder sig til at stå for det praktiske. Og havde jeg selv forholdene til det, ville jeg med glæde melde mig på banen. I tilfælde af flere interesserede arrangører er det fair at skele til fordelinger dels geografisk og dels arrangørmæssigt.

Jeg vil dog gerne fremføre et synspunkt jeg tidligere af præsenteret her på forum. Hvis en turnering skal have status af et officielt "DM", må den nødvendigvis være arrangeret på en måde så det favner alles interesser på fair vis. Ideelt set af et nationalt forbund hvor alle kan søge indflydelse og som foretager alt i åbenhed. Der er nok et stykke vej endnu. Og mindre kan også gøre det. Jeg synes dog det er vigtigt, at emner som dato, maskiner, spilformater og tidsplan bliver besluttet i god tid i en åben debat. Omvendt kan man jo også som arrangør se det som en mulighed for brede opgaverne lidt ud. Både i det forberedende og for det praktiske på dagen for DM-slaget.

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtirs 22. jul 2014 12:30

soren skrev:Ideelt set af et nationalt forbund hvor alle kan søge indflydelse og som foretager alt i åbenhed. Der er nok et stykke vej endnu. Og mindre kan også gøre det.


Det var der jo sådan set intiativ til (ihvertfald i den retning). Men det blev jo skudt grundigt ned af andre.

soren skrev:Jeg synes dog det er vigtigt, at emner som dato, maskiner, spilformater og tidsplan bliver besluttet i god tid i en åben debat. Omvendt kan man jo også som arrangør se det som en mulighed for brede opgaverne lidt ud. Både i det forberedende og for det praktiske på dagen for DM-slaget.


Maskiner vil vel oftest være meget afhængigt af hvad arrangør har tilgængelig. Udmeldinger i god tid kan jeg kun bifalde. Jeg mener dog ikke der kommer noget godt ud af at planlægge alting i åben forum

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DM 2015 i Pinball.

Indlægtirs 22. jul 2014 12:54

Det vigtigste er vel at få samlet det bredeste felt, så en sand Danmarks Mester kan findes.

Blev der aldrig lavet en Pinball Forening??
Hvem er de som beslutter hvor og hvem der skal afholde DM?

Bare lige et par spørgsmål, er selv ret ny i Pinball miljøet.

Mvh
Michael
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX
Næste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 173 gæster