SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 08:25

Flipper DM 2014

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægfre 23. maj 2014 16:20

Jeg håber nu også at HBC vil forbarme sig over os, og sige at man har eks 30 sekunders prøvetid som SKAL tages første gang man er på en maskine.

De samlede 30 sekunder vil ingen forskel gøre i den store tidsplan, men det vil givetvis gøre at vi som ikke er vant til de (efter hvad jeg har hørt) toptunede maskiner, får en jordisk chance for at mærke dem før vi så bliver revet rundt på dem.
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff

pompeq

  • Indlæg: 341
  • Tilmeldt: tirs 29. dec 2009 22:47
  • Geografisk sted: Malmö, Sverige
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægfre 23. maj 2014 18:54

Held og lykke i morgen, ønsker vi fra LPA!!

Jeg er helt sikker på det bliver en fantastisk begivenhed med spil i top klasse og overflod af hygge :-)



Vedrørende prøvetid er det ganske sjældent, men det er helt op til arrangøren.
Jeg synes, det er godt især hvis du kommer til at køre en national konkurrence. På svenske mesterskaber er der prøvetid, men størstedelen af turneringerna har det ikke.
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægfre 23. maj 2014 21:20

Så fik ELK'en og jeg spenderet en sidste times træning i eftermiddags. Det kostede naturligvis BOM 40,- :).
Glæden har meldt sig til en spændende turnering.
Sov godt - vi ses i morgen røvhuller :).
Til Sverige, vi er mange som glæder os til at se jer tirsdag. Tak for hilsnen PQ
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægfre 23. maj 2014 21:57

Så fik undertegnede, MAD, P A, MEN, og LAU fandme også revet lidt træning rundt - små 4.5 time blev det til så vi er klar til imorgen!
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff

flipperlaj

  • Indlæg: 110
  • Tilmeldt: man 12. okt 2009 20:05
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægfre 23. maj 2014 22:14

>i dag 14:54
>
>Dagen før Dagen
>
>"Let luck be of no influence "

Ovenstående er et scenarie i ikke ønsker!!

LAJ lader dem om at træne der har behov for det og går nu i seng og tæller multibolde til jeg falder i søvn ;)

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlæglør 24. maj 2014 04:16

Hvad er klokken? Jeg kan ikke sove! Hvornår må vi komme HBC? Hvor er det cool vi skal spille Startrek LE! Og Captain Fantastic! Og CAR Kommer! Der er i dag der er DM! Det er stort! :-D

PS. Det er faktisk også disse dage, at der er VM i Denver. Følg med her - og se blandt andet hvordan det går vores eneste Dansker Andreas Haugstrup som normalt spiller ud af San Francisco.

http://www.ifpapinball.com/wc/ifpa_wc_results.php

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlæglør 24. maj 2014 14:27

Hvordan er mellem tiderne?
Og billeder fra Fyn er fin.
Eller er der intet indernet :lol:
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX
Brugeravatar

Miniracing.dk

  • Indlæg: 668
  • Tilmeldt: søn 2. dec 2012 22:46
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlæglør 24. maj 2014 21:54

Jeg er helt enig med Michael, hvorfor er der ikke en reportage med billeder og stilling under vejs? Det er der faktisk aldrig og det er synd da der sikkert sidder mange som gerne vil følge med. Det ville være godt både for dem der ikke kunne være der i dag og dem som gerne ville se hvad det er for noget inden de kaster sig ud i en tilmelding. Jeg tror måske det kunne lokke nogle flere deltagere ud af busken til turneringerne. Hvis de kunne læse og se hvor sjovt i har det, ville de måske selv deltage næste gang. Lad det være en opfordring til at der fremover bliver skrevet mere og postet billeder fra disse turneringer så flere får lyst til at være med.

Jesper
Flippere: MM Gold, TOM, TOTAN, TZ, IJ, STTNG, CFTBL, RFM, SWE1, TFTC, CORVETTE, SS, BSD, SWDE, DM, HS2, Paragon, CP, Shrek, FH, RS, WH2O, BR, TS, TFLE, Congo, CC med CCEE, MB, GnR, Mustang LE, JD, ACDC Lucy, Metallica LE, Jokerz, SOF, RBION, HS, WW, CG, EATPM, ES, KISS, Fire, Playboy, Embryon, HH, Elektra, EB Deluxe, FG, IJ4, HG, CV
Arcade: 2XWar, 4XBG4, 4XSR2, 2XOR2, 2XD2, 2XBG3, MK4, T3, Spiderman, Space Gun, Gauntlet Dark Legacy, Revolution X, Crazy Taxi, Confidential Mission
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 11:35

Forståeligt men jeg tror det har noget at gøre med vi alle er så fokuserede på at spille fremfor at poste billeder etc, at det bare forsvinder i en stor blurr faktisk!

Personligt syntes jeg bare vi skal have gang i en livestream :)

Jeg vil lade nogle andre og mere kvalificerede om at uddybe stillingen og hvad der skete i går - én ting vil jeg dog sige, det var sjovt, og sejren var velfortjent i toppen til alle top 3!
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 12:45

Du mener top 4 ikk Mik ;)
Ham der sendte dig ud (U know who)
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

HEN

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: man 14. apr 2014 21:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 12:52

Tak for en super fed dag og aften... Glæder mig allerede til, at skulle til Fyn igen :)

REX: Kamp fed ide med live stream. Hvor svært kan det være, en bærbar, et webcam og lidt net...

Henrik - HEN
Ejer: TZ ep, PZ
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 13:04

Et tak herfra til turneringsudvalget for et godt DM.
Jeg var selv med sidste år, og det var fedt at se hvordan spillet er blevet meget bedre og mere stabilt.

Top3 var i den grad fortjent, og der blev kæmpet hele aftenen igennem. Jeg vil overlade turneringsledelsen til at melde detaljerne ud.
Jeg hyggede mig og glæder mig allerede til næste år :)

Men hov, allerede tirsdag ses vi 30 mand til DM Revenge i Hvidovre Pinball. Så må vi se om ham den ukendte Danmarksmester igen kan vise sit gevir som en anden ELG.
Snart gælder det LUCI og flere points til IFPAs rangliste

Bo
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 13:28

Poseidon skrev:Du mener top 4 ikk Mik ;)
Ham der sendte dig ud (U know who)


4 plads? Ah c'mon.. skal vi nævne 4 plads, kan vi lige så godt nævne alle spillere, alt under 3 er jo tabere, det ved du godt. :)
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

Donkey

  • Indlæg: 726
  • Tilmeldt: lør 19. jun 2010 01:03
  • Geografisk sted: København N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 14:38

Tak for i år, good times!

ThomasTHC
Vedhæftede filer
foto(1).JPG
http://www.killscreen.dk - Spilblog om public gaming, arcade, pinball og events!

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 14:46

De damer! Tak for i går!

Jeg er på alle måder enig i, at vi er for dårlige til at rapportere på ongoing turneringer - særligt de store som fx Danmarksmesterskabet. Live stream osv Kunne være cool - men et par kortere statusopdateringer kunne jo også gøre det. Lige denne gang er jeg nok ikke den rigtige til at give en fyldestgørende rapport. Men jeg vil gerne her på bagkant dele nogle af de high lights jeg fik med (mens vi venter på de officielle resultater):

- vi ankom til en super stemning i det forhåndværende Nevada Pizza og en stærk samling af maskiner i rigtig fin stand (ingen maskinpark er naturligvis af en sådan kvalitet at det ikke altid er maskinens beskaffenhed når man har et rigtig skidt spil ;-)

- den stærke arrangør-trenighed fra Fyns Pinball Leagues med Lillian, HBC og Lars forkælede spillerne med et format hvor man i første runde fik et spil på samtlige maskiner i hovedturneringen. God stil - særligt for at give alle et feel for det hele. 36 deltagere, langt størstedelen tilrejsende.

- sideturneringen blev holdt i baglokalet på tre sprit nye top maskiner. AC/DC, Star Trek og Transformerst. Alle i den dyre Limited Edition version. Holy makrell.

- og for at det ikke skulle være løgn var der også en Winner Takes All Turnering på en legendarisk fint spillende Captain Fantastic - and the Brown Dirt Cowboy!

- efter første runde i hovedturneringen blev samtlige spillere seedet på baggrund af deres resultater. Det kom nok ikke som den helt store overraskelse at nummer 1 blev HBC - Dansk pinballs unge hvide håb - og noget af det fineste der er kommet ud af Den Fynske Pinball Skole. Skræmmende stærk og på forhånd udråbt til favorit på hjemmebane.

- Faktisk var der ikke de store overraskelser efter kvallen. Det var primært kendte navne i top 8 - dog med en enkelt rigtig overraskelse. Ind på 2.-pladsen kvallede Per FLY. Javel - for dem der kommer i Københavns Pinlab til tirsdagsturneringerne (Tuesday Night Live) kommer det nok ikke bag på nogen at FLY kan spille - ligesom P A der kvallede ind som nummer 5 - men alligevel flot at sætte 34 spillere af efter spil på 14 maskiner - heriblandt etablerede navne som M P, LAJ, CAR, ELK og BOM - alle fra Top 10 på Danmarksranglisten. Var det også en overraskelse at Niels Henrik NHP kvallede ind som 3'er? Nøh - det kan godt være han ikke baldrer meget med det, men det er kun et par år siden manden fik bronze til DM, og han kom i vanlig underspillet stil også langt i år. Efter bedste hukommelse: Top 8 efter første runde:
S1: HBC
S2: FLY
S3: NHP
S4: M P
S5: PA
S6: LAJ
S7: CAR
S8: ELK
Nå ja - lidt overraskende var det måske også, at man skulle helt ned til 13.-pladsen for at finde Bo BOM Mertins - Danmarksranglistens nummer 4 - og helt ned på 23.-pladsen for at finde Roald TAX aka The Slapmeister. Han kom nu også meget godt igen som aftenen skred frem ;-)

- efter første runde fortsatte turneringen i et klassisk Doubles Elimination format. Kampene var bedst af tre på en tilfældig maskine - og man skulle tabe 2 kampe før man skulle forlade turneringen. Herfra mistede jeg naturligvis totalt overblikket og fokuserede kun på egne kampe. Vi får sikkert snart det fulde resultat fra Turneringsledelsen. Men lidt fik jeg da set ud af øjenkrogen:

- generelt spillede alle rigtig rigtig godt. Jeg er enig med Bo Mertins - der er virkelig sket noget med niveauet de seneste år. Der var ingen lette kampe - og stemningen var sitrende intens i alle de opgør jeg så.

- Lillian LIL kom rigtig langt og slog undervejs rigtig stærke spillere inklusiv Kristian MAD der ellers kom med en frisk sejr i A-rækken fra tirsdagens TNL. Roald TAX fik kun lige med nød og næppe det bedste af Lillian i en nervepirrende 2-1 kamp.

- og så selvfølgelig den helt store overraskelse Michael ORF der gik hele vejen til finalen uden nederlag. Undervejs nedkæmpede han HBC og i finalen tabte han 2-1 efter en spændende kamp.

- Selv var jeg heldig i en række afgørende situationer, og grundlæggende bare gammeldags overrasket over hvor gode spillere som POP og HHC faktisk er. Der skulle virkelig trækkes noget super spil ud af ærmet for at overleve. Og nå ja - jeg fik så udover de to glæden ved at prøve kræfter med HSK, BOM, NHP, TAX, HBC og ORF. Alle spændende kampe - virkelig - udover finalen står opgøret med BOM på Creature meget klart i erindringen. Hvis man da ikke lige skulle komme til at tænke på de to drabelige opgør med HBC. Først i 16.-dels finalen hvor HBC vandt. Derefter i semifinalen hvor jeg trak det længste. Men pheeeewww! Det er jo en vanvittig historie jeg har med den mand. VI har mødt hinanden i 6-7 semifinaler nu.

- Sideturneringen vandt jeg efter positiv coaching af min gamle ven og 8-9 gange Danmarksmester Lars LAJ (som i øvrigt selv endte på 2.pladsen tror jeg).

Slutstilling Main:
ELK
ORF
HBC
TAX

- REX vandt en vanvittig intens konkurrence på Captain Fantastic og gik hjem med en tobaksdåse fyldt med dalere og lidt til.

- manglede der noget? Nøh! - Men et par af de store danske pinballpersonligheder var selvfølgelig savnet. Fx havde man måske ventet at det var i år Martin MMM skulle bryde igennem, at Torben JOX skulle vinde nogle money games eller at Glenn GAS skulle melde sig rigtigt ind og forsvare sin plads på Landsholdet. Og selvfølgelig. Mikkel MIK Sjølin var savnet. MIK der ubetinget er en af Danmarks bedste - og Danmarksmester tre år i streg fra 2011 til 2013. Alle glæder sig til snart at have ham tilbage efter hans pinball sabbat.

Kæmpe tak til arrangørerne - men også til alle de super cool spillere, der med deres herlige laid back / super seriøse indstilling er med til at gøre DM til en stor dag for konkurrencepinball i Danmark.

Krammer

ELK :-)
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 158 gæster

cron