SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 09:48

Pinlab - bliv en bedre pinball spiller - hver tirsdag 1900

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtors 26. apr 2018 10:32

@ELK: Hov ja, MUS er slet ikke med på listen..!? :O
Men det er BOM..? O.o

@Rasmus: Jeg tror det med TWS har noget at gøre med, at man vist nok skal spille en vist del af kval spillene for at blive taget med i resultatet...
Og så tænker jeg at SLO's plads i B nok er givet til en anden spiller, hvis han er gået inden slutspillene gik i gang...

P.s. Det kan vel aldrig være en defekt at elske pinball... ;) :D
|×[ED ]×|
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtors 26. apr 2018 10:39

Bo kom og plungede en kugle, for at have været med, så den er god nok... men MUS skal jo ikke snydes! Jeg husker at have set hans skygge...
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtors 26. apr 2018 14:29

RASMUS!!

Hvor er det godt du er vågen. (Du gik også tidligt jo :D ).

(og tak også til ED og PA som kom med på kommentarsporet her efter de er stået op… :D )

Helt kort:
1) RASMUS: Du skal ikke bruge formuleringen "... I kalder jer sportsfolk...". Det hedder VI. Som i "... vi kalder os sportsfolk...". Lad være med at skabe distance på den måde. VI er dine brødre og søstre. Vi er en sportsfamilie.

2) Stress! I har jo helt ret. Indrapporteringen er forkert. Min fejl. Hastværk er aldrig godt. Men vi kan snildt nå at få den korrekt på plads. Rasmus og Thomas Sjølin skal da klart med. I har ligget og gemt jer der som nummer 36 og 37 på Danmarksranglisten. (I er da bedre end det?!) Nå - jeg har herunder postet med fuld deltagerliste. Bedre?

3) Spørgsmålet om 'hvilken placering man får hvis man forlader turneringen i utide'.

(Et brandvarmt spørgsmål i dansk pinball :-) )

Der er tre ret klare principper:
A) GRUNDREGLEN: Man får den samme placering, som hvis man var blevet - men havde tabt alle sine kampe fra det tidspunkt man gik. Kvaller man ind i A-finalen med fire deltagere - og går hjem inden den første kugle er trillet får man stadig en 4.plads.
B) UNDTAGELSEN: Ofte vil man lave den undtagelse, at hvis man fx har en kvalifikation og et slutspil – så SKAL deltagerne møde op til slutspillet for at få sin plads. Primært gør man det, fordi man således kan undgå at have et slutspil med tomme pladser – mens andre holdes fra at deltage. Tænk Danmark der kom med til EM i ’92 eller John Winkler Holm der kom med i B-slutspil i tirsdags. Det er egentlig en uskik – men det er en almindelig undtagelse.
C) TURNERINGSLEDELSEN BESTEMMER ALLIGEVEL: Det er specificeret både i IFPA-reglerne – men også i den officielle text på IFPA’s hjemmeside om netop TNL – Whopper Edition at TD’en har final say. Og fordi man selvfølgelig kan hævde at det er dårlig stil at gå i utide, så kan man med nogen ret beslutte at straffe eller diskvalificere deltagere, der forlader turneringen undervejs. I praksis altså tildele en lavere plads - eller helt friholde af resultatindrapporteringen.
Afhængig af hvordan man vægter ovenstående principper kan man placere AND på enten en 2.-plads eller 3.-plads og SLO på enten en 16.-plads eller en 17.-plads. (Og hvis man bruger reglen ED nævner kunne man sikkert udelukke flere end Bo Mertins – så den venter vi lidt med at implementere.) SÅ - efter grundig overvejelse – og online debat – er mit nye forslag som følger:

1 Peter Andersen
2 Mads Kristensen
2 Andreas Maarbjerg
4 Emil ED Dreiborg
5 Roald Nielsen
5 Janus Falhof
7 Henning Lescher
7 Carsten Fromberg
9 Robert Lau
10 Emil Hassing
11 Martin Christiansen
12 Bjørn Erlend Hellem
13 Jonas Heide
13 Michael S Idemo
15 John Winkler Hansen
15 Kasper Maarbjerg
17 Søren Leig Olsen
18 Michael R Nielsen
19 Rasmus Hansen
20 Nina Christiansen
21 Sasha Lyck
22 Tom Raney
23 Jacob Christensen
24 Thomas Sjølin
24 Bo Mertins
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtors 26. apr 2018 15:15

Det er bare super...
Tak for uddybelsen... :)

Bare så jeg har forstået det helt korrekt...
Vil det sige, at enhver spiller der kommer og signer op til en turnering og spiller mindst én kugle, kan tages med i det endelige resultat..?
Ikke at jeg har noget imod at Bo, eller Thomas for den sags skyld, er med på listen -the more the marrier... ;)
Jeg så bare slet ikke Bo eller hans tag i tirsdag og troede det måtte være en slåfejl... :P

Igen, intet brok...
Jeg prøver bare at forstå reglerne bedre og bedre i denne fantastiske SPORTSGREN, som vi alle elsker -og elsker at hade... :D
|×[ED ]×|

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtors 26. apr 2018 15:44

Tak selv ED!

Reglen om minimums-deltagelse er netop lavet for at undgå at nogen (som i New York Pinball League) laver et format, hvor de fleste af spillerne aldrig reelt har prøvet at kvalificere sig (men bare spiller et enkelt spil eller to.) Fint nok at slå ned på et generelt misbrug - men reglen kan også være lidt træls den anden vej. Sæt nu at folk bare begynder at udvandre efter en dårlig start - for så får de ikke et skidt resultat som del af deres statistik - og så ‘fratager’ de reelt deres konkurrenter lidt point ved ikke selv at tælle med.

Hvis der er et ønske om at vi er meget skarpe på den regel så kan vi godt stramme op for min skyld. Bo Mertins var bare en fejl. Det sker ikke igen ;-)
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtors 26. apr 2018 15:56

Ja, kan godt se at det kan gå begge veje med den regel...
Så længe vi ikke er del af snyd og misbrug har jeg ingen indvendinger... :)
Igen tak for en god lang aften i laboratoriet... ;)
Vi ses igen næste uge, når vi har været nede og indvadere Tyskland... :P
|×[ED ]×|

Rasmus72

  • Indlæg: 50
  • Tilmeldt: ons 16. dec 2015 14:26
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægfre 27. apr 2018 11:40

ELK ELK ELK - du kan noget med ord og pinballregler - både de nedskrevne og de uskrevne.

Jeg er en del af “vi”. Jeg følte mig dog noget distanceret, da jeg ikke var nævnt på listen og hvis det havde været virkelighed, så havde været sølle at forsøge med at gø med hundene!?!

Tak for opmærksomheden og for at lade mig rejoine i søskendeflokken - jeg nyder det

Roger

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtirs 1. maj 2018 08:13

Tak Bro!

I aften går det løs igen i det gamle laboratorium.

Kom og få pudset formen af til Mr. Muscle Challenge - og DM lige om hjørnet...

2000 timer it is!
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtirs 1. maj 2018 08:13

Er der vanlig træningstirsdag på sådan en højheldig politisk drukdag..?
|×[ED ]×|
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtirs 1. maj 2018 08:15

Ah, lige i samme øjeblik skriver The One and Only ELK... ;)
|×[ED ]×|

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtirs 1. maj 2018 23:10

Tak for en hårdt besat træningsaften i The Pinlab!

Det artede sig med et three-player-inferno - og ud på toppen kom: RIL - forfulgt af PA og SLO. I B vandt DOC vist over SLY og TKJ - men det var sidstnævnte, der løb med chokoladen.

Vi sås onsdag aften på Bakken! Husk det gamle slogan:

“Der er noget om snakken. Det er også sjovt i Pinlab - men onsdag er der jo WPPR-points og præmier på Bakken!”
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtirs 1. maj 2018 23:30

viewtopic.php?f=37&t=29789&p=94760#p94760

Tjek lige dette, hvis du har tid og lyst til at være med i VM i Canada om under en måned!!!
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

Danniboy

  • Indlæg: 675
  • Tilmeldt: man 17. aug 2009 18:06
  • Geografisk sted: Easterbronx
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægfre 4. maj 2018 20:08

Konen har lige åbnet Kosmetolog Østerbro så er der nogen tirsdags pinball venner der skal bruge en gavekort til mors dag, så er der 50% på hendes ansigtsbehandling og hårfjerning hvis i køber den store ansigtbehandling giver jeg yderligere en indgang til Pinlab oven i hatten!
Senest rettet af Danniboy søn 17. jun 2018 23:01, rettet i alt 1 gang.
Pins: Aerosmith, Flash, På vej: Iron Maiden
Ejet: Austin Powers, Fish Tales, Pinbot, Millionaire, Embryon, Cherokee
Brugeravatar

Danniboy

  • Indlæg: 675
  • Tilmeldt: man 17. aug 2009 18:06
  • Geografisk sted: Easterbronx
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtirs 8. maj 2018 10:55

det store spørgsmål trænger sig på....

ER DER PINLABS I AFTEN?
Pins: Aerosmith, Flash, På vej: Iron Maiden
Ejet: Austin Powers, Fish Tales, Pinbot, Millionaire, Embryon, Cherokee
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinlab - Spil Pinball hver tirsdag i CPH

Indlægtirs 8. maj 2018 16:21

Kære alle

Vi glæder os til at se en masse spillere i aften varme op til weekendens DM.
Alle er velkomne kl 20.00

Hilsner Pinlab
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 33 gæster

cron