SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 14:40

20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægtirs 9. sep 2014 07:53

Mads ELK kunne ikke lade være.... En revanche på hjemmebane mod kometen HBC er nu en realitet.

Har desuden hørt flere fugle synge om deres ankomst. Det hører vi meget gerne om...

Pt. 26 tilmeldte, husk vi spiller om en Pinball maskine og fulde WPRR points.
Desuden er der chili con carne og kolde øl på menuen :-)
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægtirs 9. sep 2014 13:20

Jeg er på!

Peter Andersen P A # 21932
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægtors 11. sep 2014 18:46

Gentlemen - så er det snart tid til 3. Runde af den berygtede ROBOCUP.
3. deltager til finalen om Robocop Pinball maskinen i december skal findes, der skal deles WPRR points ud, der skal spises chili con carne, drikkes og spilles en masse Pinball.
Vi er derfor stolte af at præsentere maskinerne og ikke mindst det valgte format.

Maskinlisten: LUCI, STARTREK, MUSTANG, Indy500, MB, FH, CFTBL, TZ, T2, IJ, POP, JM, STTNG samt 3 overraskelser fra Roalds lager.

Format:
Kval i 2 maskingrupper - 6 maskiner i hver - 2 spil på hver
Alle spillere videre i A og B division

Mad - kl 17.00

Mellemrunde - Alle mod alle - 2 grupper i A og 2 grupper i B

Semifinaler - Sin City - 8 tilbage i A og i B - 3 maskiner

Finaler - Sin City - 4 tilbage - 3 maskiner

Sluttid - max 23.30


Sideturnering køres som 50/50 på 2 nye Stern og afvikles primært under kval.

Vi glæder os til at se jer, hvor vi har "lånt" Pinlab til formålet :).

HUSK nu, at der er rigeligt plads til at få flere med, tag en ven under armen, eller kom ind i kampen. Det bliver en god dag med masser af hygge og spil :)

Hilsner
Bo og Roalf
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

KimG

  • Indlæg: 629
  • Tilmeldt: tors 18. jul 2013 23:32
  • Geografisk sted: Kbh V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægtors 11. sep 2014 19:35

LUCI ! MB ! ELK !!
Jeg glæder mig helt vildt.
KIM

Jox

  • Indlæg: 405
  • Tilmeldt: tors 12. nov 2009 20:04
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægtors 11. sep 2014 21:27

Hej Roald og Bo

Er desværre forhindret i at deltage, hvis det er muligt kan i give pladsen til en anden

Mvh
Torben/JOX
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægtors 11. sep 2014 21:35

Hey JOX, modtaget, vi savner dig allerede.

I øvrigt skal jeg huske at nævne vi åbner kl 12.00 og starter kval 12.30
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

KristianMAD

  • Indlæg: 70
  • Tilmeldt: tors 30. jan 2014 14:08
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægtors 11. sep 2014 22:23

Hej bo.

I må sige til hvis i har brug for hjælp før arrangementet. Kan både hjælpe fredag og lørdag.

Hilsen Kristian.
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægfre 12. sep 2014 08:36

Hej Kristian - det vil vi meget gerne sige ja tak til :).
Kan du være der lørdag kl 10.00??

Hilsner Bo
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlæglør 13. sep 2014 18:52

Hep hep - service meddelelse herfra.
M P og JOX er blevet forhindrede. Jeg har til gengæld hørt, at CGS og Finn nok indfinder sig i turneringen.

Måske i kan købe billetterne direkte fra M P og JOX, det vil sikkert glæde dem.

Alle er velkomne, men ligegyldigt om vi, pga. BPO i Sverige, bliver en begrænset skare på 30 mand, gør vi alt hvad vi kan for en spændende og hyggelig dag.

Vi ses om en uge. Dørene åbner kl 12. Turnering starter 12.30.
Alle skal spille 12 kvalspil + sideturnering, så der er nok at se til.
Som tidligere skrevet spiser vi kl 17.00 og er færdige senest 23.30.

Vi ses om en uge
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

mope

  • Indlæg: 108
  • Tilmeldt: tors 12. maj 2011 22:04
  • Geografisk sted: kbh
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlæglør 13. sep 2014 20:45

Jeg sælger da gerne min hvis der en der har interesse?
Brugeravatar

KimG

  • Indlæg: 629
  • Tilmeldt: tors 18. jul 2013 23:32
  • Geografisk sted: Kbh V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægman 15. sep 2014 20:59

Top20 skrev:
Maskinlisten: LUCI, STARTREK, MUSTANG, Indy500, MB, FH, CFTBL, TZ, T2, IJ, POP, JM, STTNG samt 3 overraskelser fra Roalds lager.
Hilsner
Bo og Roalf


Hvad er POP ? - Popeye widebody ?
KIM
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægman 15. sep 2014 21:30

Tænkte det samme Kim ;)
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægman 15. sep 2014 21:35

Jeps - og inden lørdag kommer de 2 fulde maskingrupper.

Spillerne deles ind i 2 hold efter seed, hvilken maskingruppe man kommer i bliver afgjort efter lodtrækning kl 12.15 på dagen.

Vi ser frem til en god dag
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægons 17. sep 2014 23:13

Venner - så er der delt ind i to spillergrupper efter følgende metode.
24 deltagere

12 spillere er seedet i nedenstående rækkefølge:

Mads Kristensen
Mikkel Sjølin
Hans Brian Christensen
Bo Mertins
Martin Mortensen
Lars Jensen
Carsten Fromberg
Roald Nielsen
Søren Worre
Robert Lau
Kim G
Rune Raaschou

De øvrige 12 er sorteret alfabetisk efter fornavn - de 6 første i gruppe 1 og de 6 sidste i gruppe 2
De seedede er fordelt efter klassisk princip - gruppe 1 seed 1,4,5,8,9 og 12 - gruppe 2 seed 2,3,6,7,10,11

Det giver følgende spillergrupper

1.
Mads Kristensen
Bo Mertins
Martin Mortensen
Roald Nielsen
Søren Worre
Rune Raaschou
Anja Lindgaard
Brian
Janus
Jonas Heide
Kristian Madsen
Lilian Larsen

2.
Mikkel Sjølin
Hans Brian Christensen
Lars Jensen
Carsten Fromberg
Robert
Kim G
Michael
Mik Dahl-Nielsen
Morten Egholm Nielsen
Peter Andersen
Peter Reinhold
Thomas Sjølin

De to grupper spiller som tidligere nævnt kval på 6 maskiner. Der er 2 maskingrupper, og der trækkes lod kl. 12.00 om hvilken gruppe man spiller i. Der spilles på 2 spil på hver maskine hvor bedste score tæller.
Vinder man maskinen tildeles man 1 point, taber man 12 point.
De 6 bedste i hver gruppe går videre til slutspil i A (altså 12 spillere). De 6 dårligste videre i B.
Ved pointlighed spilles der et spil om med 3 kugler. Det betyder, at der ikke tages hensyn til bedste placeringer på maskiner mm. point lighed mellem f.eks nummer 6 og 7 i gruppen betyder omspil.

I mellemrunden spilles der EM format - alle mod alle i 4 grupper (2 i A og 2 i B) - altså 5 spil i hver gruppe

8 går videre i A og 8 i B til semifinalerne - Sin City 3 maskiner point 4,2,1,0

Final 4 i A og B - Sin City 3 maskiner point 4,2,1,0


Lidt om seeds videre i turneringen - A og B efter samme princip:
fra maskingruppe 1 - nummer 1,3,6 og fra maskingruppe 2 - nummer 2,4,5 (disse udgør A1)
fra maskingruppe 1 - nummer 2,4,5 og fra maskingruppe 2 - nummer 1,3,6 (disse udgør A2)

I B er det 7,9,12 og 8,10,11 og så fremdeles

I semifinalerne er det nummer 1 og 4 fra den ene gruppe og 2 og 3 fra den anden gruppe (disse udgør A1)
og omvendt i den anden semifinale - altså 2 og 3 fra den ene gruppe og 1 og 4 fra den anden (som udgør A2)

I B er det det samme

Og så er det ellers final4. :-)

Måske det er lidt besværlig læsning, men det giver mening og er fair for alle. Vi forklarer selvfølgelig undervejs.

NB.: Ved konflikter eller regelafgørelser har vi et dommerpanel bestående af ELK, ROA og BOM. Hvis én eller to af os er involveret indtræder MIK og TWS. Således kan de 3 dommere stemme ved uenighed mellem de 3.

You follow :-)

Ses til et brag af en pinball fest på lørdag - be there sharpe kl. 12.00 - ikke før, ikke efter...
Vi har et smukt, og til dels ukendt, line up til jer.

ROBOCUP komiteen
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægtors 18. sep 2014 20:55

nu bliver jeg nødt til at spørge lidt dumt her.

- og lige indskyde at mit indlæg intet har at gøre med den gruppe jeg er i, eller hvordan jeg ser andre spillere - ej heller er det fordi jeg vil have en fordel ell. lign, men fordi jeg syntes det bør være som jeg beskriver herunder. Det kan være jeg tager fejl, men så må i oplyse mig om hvorfor :)

Jeg forstår formatet, selvom jeg undrer mig lidt over hvorfor man ikke bare siger alle spiller ET spil på alle 12 maskiner, og så kæmper vi dermed alle mod alle? I min optik er det klart sjovest, og mest fair da man ikke risikerer at få en favorit eller en hade gruppe - jeg forstår vigtigheden af at seede folk korrekt. Det jeg ikke forstår er hvorfor man efter seedingen så bare losser de resterende folk i grupper efter alfabetisk rækkefølge?

Du skriver selv det er fair for alle - men det er det overhovedet ikke - lad mig forklare;

To grupper har hver 6 spillere som er højest seedet - de 6 spillere står umiddelbart som dem der vinder deres gruppe og ryger videre i A, men - hvis jeg eks kommer i en gruppe med 12 spillere, hvoraf de 6 øverste er "de hårde" og de 5 andre, foruden mig, er ifølge mit syn nogen jeg føler jeg kan spille bedre end, så har jeg en ret god chance for at komme i A, fordi der er rig mulighed for at fejle, og for at lige komme forbi en af de hårde i toppen.

Men, hvis jeg alfabetisk, bliver smidt i en gruppe hvor stortset hele feltet er ret hårdt, så er mine chancer forringet - så skal jeg ikke blot være heldig at en af de øverste 6 spillere har en off-dag, jeg skal også være heldig at de resterende 5 som er i "bunden" med mig også spiller dårligere end de plejer.

Derfor mener jeg, hvis vi skal gøre det fair, og hvis vores point fra andre turneringer og alt vores relativt hårde arbejde skal belønnes, burde opdele grupperne 100% efter seedning.

Dette burde ikke være et problem, da vi ikke er så mange til turneringen, og i tilfælde af folk der er udenfor seedning, kan disse tilsidst blive placeret i bunden af hver gruppe.

For som det ser ud nu, så bliver man kun belønnet hvis man er i top 12 i den her konkurrence - og det syntes jeg måske er lidt tørt, da top 12 seedningen her ikke kun stammer fra i år, men fra mange turneringer, over lang tid og en masse akkumulering af point; det gør at vi "nye" spillere føler os hensat til "nårh ja dem der, dem kaster vi bare ind i mixet" og det er vel et lidt dumt signal at sende når nu vi bruger så meget tid på det her?

I bund og grund, vil jeg mene at enhver turnering bør tilstræbe at der er så lidt overladt til tilfældigheder som muligt. Jeg ved det ikke altid er praktisk, og ofte umuligt, men når det kan lade sig gøre burde man gå efter det.

I den her turnering kunne man sige alle spillede et spil på 12 maskiner. Det ville løse alt, da ingen så spiller mod sin gruppe, men alle spiller mod alle - og dermed undgår man "årh nej jeg kom i den gruppe", eller "årh nej, ikke de maskiner".

- Det er min mening. Glæder mig til lørdag uanset hvad, men ville da glæde mig lidt mere hvis det hele var lidt mere balanceret!
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 18 gæster

cron