SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 22:18

20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægtors 18. sep 2014 22:15

Det er nu engang sådan seedning fungerer, når du har et højt seed bliver du placeret så du spiller mod nogle der ikke har, netop for at du som en seedet spiller har en fordel.

For hvorfor skulle man ikke belønne de folk der har brugt tre år på at opbygge en god placering på ranglisten?

Jeg ser intet galt i format, inddeling eller andet, og jeg har det ligeledes fint med at de spillere der er højt rangerede på IFPAs liste, på grund af hårdt spil og gode indsatser i tidligere turneringer, får en fordel ifht os andre der endnu ikke er nået derop.

At vi i Danmark er så få spillere som vi er, gør jo bare at der er (personmæssigt) kort fra top til bund, så derfor vil lavt rangerede spillere oftere løbe ind i eliten, og det er jo bare et vilkår.

Glæder mig, det bliver fedt, og jeg skal nok slå ELKen en dag ;)
Billede
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægfre 19. sep 2014 00:03

Men..

du misser jo lidt min pointe?

Og for lige at tage din egen først; Hvorfor skal dem der har spillet i 3 år ikke belønnes; THATS MY POINT =) Det bliver de ikke ved at blive smidt i en gruppe med folk, hvor halvdelen er random placeret. Hvorfor? Fordi det betyder noget. Hvis eks elite_spiller_1 og elite_spller_2 har et indbyrdes opgør og de ligger side om side i point, og en af dem kommer i en gruppe hvor der er flere "hårde" end den andens, så har vedkommende en fordel, uanset hvordan du vender og drejer det - og hvad betyder det så at vedkommende har arbejdet i 3 år for den seedning?

Hvad hvis man til næste turnering "kun" seeder de 5 bedste? osv.

Det betyder også noget i forhold til hvem der eks. starter på en maskine - der er mange små detaljer som går tabt, og meget gejst der ryger ud af at få at vide "hey, i er ikke vigtige nok til vi gad sætte jer i rækkefølge, det har ingen betydning" - det er da lidt fesent er det ikke - især taget i betragtning af hvor nemt det er at gøre - og ISÆR i betragtning af hvor mange kampe, og hvor meget tid mange af os ofrer på det her ( for slet ikke at nævne økonomien! ) ...

Det er ikke pointen om de er højt seedede- selvfølgelig skal man placeres efter seed. Det skal vi _alle_ - det er det jeg ikke forstår. Hvorfor stopper seedningen ved de 12 bedste? Så vidt jeg ved seeder man normalt alle i turneringer, medmindre vi taler 250 deltagere ( og selv der plejer de at gøre det så vidt jeg har forstået ) - så hvorfor gør vi ikke det samme?

Ja Mads skal belønnes for han er fynsk mester - men jeg, og du, og andre skal da ligeledes belønnes for vores præstationer? Så kan det godt være det er lidt i andres øjne, men det er vel ligegyldigt - eller er "reglen" at man skal have spillet pinball i 3+ år før man får lov at blive seedet, eller at man skal være top 20 i danmark?

Det holder jo ikke, og det var mere det jeg gerne ville høre ind til.

For som det ser ud nu, så betyder det at min placering på IFPA listen, først kan betyde noget når jeg er i top 20 i danmark - og selvom det da er opnåeligt, så betyder det jo også lidt indbyrdes.

Eksempelvis ved jeg da at vi som er forholdsvis nye går indbyrdes for sjov og checker om man nu lige har hoppet forbi den anden på listen - fordi det er spas, og fordi der er noget konkurrence element i os alle. Det føler jeg bliver minimeret fuldstændigt hvis vi aldrig rigtigt får brugt den ranking til noget.

Jeg vil gerne have oplevelsen af at jeg til en turnering er seedet og placeret over dig - ligesom jeg ved en anden turnering pludseligt ser du er seedet over mig. For når nu jeg personligt ikke er blandt top 20, jamen, så er "min" kamp jo med dem der er fra top 20 til top 50 - det er der konkurrencen er for mig. Hvem kan jeg hoppe forbi på point, og hvem kan jeg håne lidt over, og hvem håner mig.

Men, hvis det kun er gældende for top 20, så har jeg da udsigten til at få lov at prøve det om ca 2 år, hvis jeg er heldig at de 12 rangerede i denne turnering iøvrigt holder op med at spille - eller bare spiller jævnt dårligt, næsten uanset hvor godt jeg klarer mig.

Det handler ikke KUN om seedning, det handler om at holde gejsten oppe, og kæmpe for noget - og når det "noget" er langt ude for rækkevidde, så er det da sjovt at kæmpe om noget der er lidt tættere på.

Det gør vi jo alligevel når nu kampen er ovre - "Se jeg røg forbi dig" - hvorfor så ikke også mærke at det betyder noget i kampene, til turneringerne.

Jeg er bestemt ikke en regelrytter i forhold til de her ting normalt, jeg syntes blot det var underligt, og føltes lidt elitært at man beslutter sig for kun at seede halvdelen af folk til et arrangement med 24 mennesker, som iøvrigt er arrangeret af selvsamme "klub" som vi alle går i, og hvor vi bliver opfordret til at deltage i flere og flere turneringer.

Men det er så åbenbart bare mig.

- og nej, jeg er ikke vred, skuffet, sur - jeg mener bare mit og sårn er det. I får alle sammen smadder på lørdag uanset hvordan den her samtale forløber. :mrgreen:
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægfre 19. sep 2014 07:10

Hey Mik

Du har sikkert ret i mange punkter !
Kort og helt ind til knoglen... så spil det BEDSTE du lært....så kan du ikk gøre mere....lige meget hvem du møder....
Lige pt er der i min bog kun 2-3 stk som skiller sig ud fra os andre... Vi andre slår hinanden på kryds og tværs når vi har en god dag eller den anden fucker op ! Jeg har nogen i min bog som jeg MEGET gerne vil slå hver gang jeg møder dem... Men det lykkedes ikk altid....
Som FLY skrev er vi i DK kun en lille skare...Så der er ikke så langt fra top til bund....jeg tror du stresser for meget op om hvem du møder...
Jeg slog ham der Alvar (eller hvad han hedder) i det gamle PL og Poul Jungma ell lign til EM og får at vide at de er langt oppe på ranglisten... Super tænker jeg og så videre...
Koncentrer dig om dit eget spil og ikke hvem du møder uanset om det Jürgen anybody eller Little Luke :)

Så har jeg ikke flere vise ord ;)

U know who

PS. Og du FÅR smadder i morgen... Og du skylder mig en sodapop
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægfre 19. sep 2014 08:12

Hej REX og co

Gode indlæg REX, og dejligt det hele betyder så meget for dig. Gjorde det ikke det, kunne det hele jo være lige meget, og så ville det i øvrigt nok ikke komme nogen og øve sig i Pinlab hver tirsdag.

Du har helt ret i flere af dine antagelser, så her kommer det officielle svar fra os arrangører.

1. Det kan ikke laves om på nuværende tidspunkt. Reglerne, antal seeds, fordelingen mm. er besluttet og meldt ud. Nogle er måske glade andre bekymrede. Men nu er det meldt ud at det er reglerne i ROBO3, og vi bliver slagtet hvis det laves om.

2. Metoden kan altid diskuteres, vi har lært denne metode fra Dennis (tidligere ihærdig pinballsjæl og udråbt uofficiel formand for DAPA). Dennis startede sammen med Mikkel i høj grad konkurrence pinball i DK. (Altså det har været der længere med LAJ og ELK, men lad os sige i nyere tid i hvert fald).
Dennis lavede ofte turneringer med 50/50 seed, og resten i en tilfældig opdeling.
Det kan godt gøres bedre, og jeg vil opfordre dig og andre til at lave nogle turneringer og udvikle fairness som inspiration for andre.

3. For at komme dette til livs skal der laves et egentligt forbund der bestemmer reglerne for turnerings pinball i DK. Indtil da er det arrangøren som bestemmer det.
Helt personligt ville jeg elske hvis nogen havde lyst til at skabe et sådant forbund - selvom der i dag jo findes DAPA, som Pinlab er blevet spurgt om vi vil køre videre (hvilket ærligt nok ikke kommer til at ske).

4. MED STORT SMIL FOR HELE DENNE DEBAT
2 spillere yderligere har meldt sig til - Christian Skov og Cecilie Nielsen. Da Christian bliver seedet kommer alt til at forskubbe sig, og grupperne ender ud helt anderledes. De bliver lavet efter samme metode hvis der måtte være tvivl om det.


Her til sidst - tilmelding lukker i dag kl. 14.00. Efter dette bliver grupperne lavet og låst.

Tak for de gode indlæg, hold nogle turneringer og lav nogle gode regler. Lav et forbund, en kælder med maskiner e.l. og inspirer os arrangører til at gøre det bedre.

P.s. - Jeg har i øvrigt kun spillet i 2 år, så den med 3 år behøves ikke hvis man har talent nok ;) (VOGT DIG LAJ - Muhaha)

Bo
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægfre 19. sep 2014 09:25

Jeps, jeg ved det - og jeg har også tænkt mig bare at spille mod hvem der kommer og gøre mit bedste, det er slet slet ikke det.

Den eneste mand i DK jeg frygter er HBC, og det har primært noget at gøre med billeder af ham i en Hans Lyn dragt til hans fødselsdag på facebook.

Bo:

Lad mig lige slå fast med syvtommersøm at jeg IKKE forsøger at lave problemer; jeg syntes bare det er underligt.

Ligeledes forstår jeg heller ikke helt at du skriver det ikke kan laves om nu, for i bliver slagtet hvis det bliver lavet om, men i samme åndedrag laver du om på begge grupper i forbindelse med at cecilie og christian skov melder sig til sent.

Dvs en gruppe vil nu have 7 seedede og en gruppe vil have 6 seedede? Er det så ikke nemmere at seede os alle, fremfor at finde en kreativ løsning på den situation?

Anyway.. det må i rode med, - gider ikke diskutere den mere her for det fører vist ingen vegne. Jeg glæder mig til på lørdag - og jeg vil tage en snak med Mikkel om hvad der skal til for at få DAPA op at stå igen.

No hard feelings, its just pinball bitches!
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægfre 19. sep 2014 09:50

Top20 skrev:3. For at komme dette til livs skal der laves et egentligt forbund der bestemmer reglerne for turnerings pinball i DK. Indtil da er det arrangøren som bestemmer det.
Helt personligt ville jeg elske hvis nogen havde lyst til at skabe et sådant forbund - selvom der i dag jo findes DAPA, som Pinlab er blevet spurgt om vi vil køre videre (hvilket ærligt nok ikke kommer til at ske).


For lige komplet at deraile trådens originale emne, så var dette også oppe og vende i snakken om hvor DM skal afholdes, og hvorom jeg synes det er en rigtigt god ide, af rigtigt mange årsager, så tror jeg bare ikke rigtigt på det vil komme til at fungere, af flere årsager.

Først og fremmest er det et røv utaknemmeligt hverv at bestride, i udpræget grad fordi vi er så få aktive spillere i sporten, hvilket meget hurtigt kan lede til at en beslutning bliver fulgt med en personlig konfrontation fordi nogle måske har følt sig uretfærdigt behandlet. (Jeg snakker ikke tæsk eller noget, men blot at man bliver uvenner med nogle, da det vil være en komplet umulig opgave at gøre alle glade i en given situation)

Dernæst, igen foranlediget af at vi er så få spillere, og endnu færre der rent faktisk bestrider en maskinpark der gør turneringer mulige, hvis der træffes en "skæv" beslutning, og den person så "tager sin bold og går hjem".

Alt i alt tror jeg det er en fin måde at gøre det på som vi gør nu, turneringsafholdere er end-all-be-all for format, layout, regler og deslige, hvilket man selvfølgeligt bør forsøge at få lagt ud så tidligt som overhovedet muligt, således at spillere kan beslutte om de kan forlige sig med dette inden de tilmelder sig. (Eller, giver muligheden for at melde sig fra, hvis forholdene omkring en turnering viser sig at være helt uspiselige for den givne)

Men, jeg tror måske vi skal oprette en ny tråd, hvis en diskussion om dette skal fortsætte, så vi ikke drukner en Event tråd i snak om noget langt mere overordnet :)
Billede

KPT

  • Indlæg: 7
  • Tilmeldt: tors 1. aug 2013 00:41
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægfre 19. sep 2014 14:00

Hej Bo.
Hvis det stadig kan nåes I sidste øjeblik, vil jeg gerne tilmelde:
Jan Madsen (JMA)
og mig selv Katrine Thomsen (KPT). :)
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægfre 19. sep 2014 14:05

Det er okay - så det tids nok på Mobile pay :).

Og så er der lukket :).

28 spillere er dermed klar til i morgen - vi ses

Bo
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

KPT

  • Indlæg: 7
  • Tilmeldt: tors 1. aug 2013 00:41
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægfre 19. sep 2014 14:07

Super, Tak :)

uhajoja

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: man 15. aug 2011 13:42
  • Geografisk sted: Nordsjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægfre 19. sep 2014 19:40

Hatten af for jer arrangører. Det er et kæmpe arbejde at stable en turnering på benene og ikke mindst afviklingen af den. Stor ros herfra, at I har arrangeret så mange turneringer, som vi andre kan få lov til at deltage i for et beskedent beløb og få en fed dag ud af det.

Jeg glæder mig til i morgen til endnu et besøg i Pinlab :)

Mvh
Anja
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlæglør 20. sep 2014 07:58

Hvis nogen er i tvivl - dørene åbner 11.50.
Vi starter sharp 12.05 :).

Vi glæder os til at se 28 spillere til dyst

Bo og Roald
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægsøn 21. sep 2014 01:09

Tak for en super smoooth Botoxcop! Roald og Bo - you rock!

Tillykke til vinderne!

A CHAMP: Lars LAJ
B CHAMP: Rune RUN
SIDE CHAMP: Hans Brian HBC

Glæder mig allerede til fjerde og sidste akt af dette legendariske drama!
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægsøn 21. sep 2014 20:38

Kæmpe tillykke til vinderne, godt spillet, og en endnu større tak (igen) til Bo og Roald for deres utrættelige arbejde med at skabe en fed turnering for alle os pinheads at komme og nyde.

Jeg vil lige give en kæmpe ros for den næsten perfekte afholdelse af tidsplanen, som jeg oplevede det var årsagen til den lille forsinkelse en del omspil, og den slags er jo svært at planlægge sig ud af, stort bifald for at der blev givet kort snor omkring spil, og der blev udstukket nogle fornuftige og klare retningslinier som, den slags fungerer altså, jeg følte helt klart at vi spillere også satte stor pris på den stringente afholdelse.

Og, jeg synes også lige der skal løftes på hatten for udvalget af maskiner, det er fedt at der kom nye "translites" i samlingen, og også at der var en rød tråd igennem maskingrupperne (en Stern, en WB, en Sys11 mm), det er den slags små detaljer der virkeligt sætter de små hjerter over i'erne ;)

Set herfra, så godt som fejlfri turnering, det var en fornøjelse at være med som spiller, glæder mig allerede meget til 4'eren, hvor jeg håber at slå Mik med 2 point :P

Og på en sidenode var mine forældre lige forbi og hente deres bil jeg havde haft lånt, og tog et kig ned for at se hvor vi hænger ud, de var begge ganske imponerede over det fede setup Pinlab har stablet på benene :)
Billede
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægsøn 21. sep 2014 20:40

Kære alle, tak for en lang og sjov dag i går.

Resultater kommer i morgen hvorefter de straks bliver sendt ind til IFPA.

Ud over resultater fra i går bliver stillingen i selve ROBOCUP også opdateret.
Altså, meget mere i morgen.

Stort tillykke til LAJ, det skulle jo komme med det spil :).
Bo
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

flipperlaj

  • Indlæg: 110
  • Tilmeldt: man 12. okt 2009 20:05
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 20.9.2014 RCS4 - Uphold the law

Indlægman 22. sep 2014 08:18

Kære fellow pinheads,

Jeg vil gerne starte med at takke for kokos på toppen, cookies (sponsoreret af BOM :-)) og en spændende dag med saftige dueller i kuglehulen.

Det er ret vildt hvad der er sket med niveauet i dansk pinball - folks værktøjskasser bugner jo af lækre tricks og ruleset + vindermentalitet ligger på rygraden. Tordenskjolds soldater er blevet til en hær af kugleskøre entusiaster man skal forbi for at kunne løfte trofæet.

Dommertrioen havde en usædvanlig udfordrende dag og arrangørerne leverede en super struktureret turnering med lækkert traktement - tak!

..og før jeg glemmer det ...tillykke til HBC med Toblerone

Ønskes: en stk 'smadder' tatovering af en elg der brøler MMMMAD på min højre balle som minde for en god aften

LAJ
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 24 gæster

cron