SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 12:13

8.2.2014 - ROBO#1 - DENNE TRÅD KAN NU LUKKES

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked

APA

  • Indlæg: 12
  • Tilmeldt: tirs 12. mar 2013 17:03
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlæglør 8. feb 2014 08:41

I'm sorry, but I have to withdraw from this event. Hopefully I'll make it the next time!
/Alvar Palm, SE
Brugeravatar

KimG

  • Indlæg: 629
  • Tilmeldt: tors 18. jul 2013 23:32
  • Geografisk sted: Kbh V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlæglør 8. feb 2014 21:33

Hej gutter,

Tak for en rigtig god aften - minimale maskinproblemer og super koncentreret spil.

Tak fordi i kom så mange, det er kun sjovt fordi vi har en fællesnævner i Pinballen og vi går så meget op i det.

Indenfor et par uger starter tilmeldingen til ROBOCUP #2 og resultaterne fra #1 bliver selvfølgelig postet senere på ugen.

Pinlab er åben på tirsdag - som altid
En bitter taber stempler ud, vi ses.

Bo
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægsøn 9. feb 2014 09:27

Morgen. Lidt kvæstet vil jeg da gerne sige tak for i går, et super hyggeligt arrangement som forløb rigtigt godt, takket Pinlabs utrættelige energi!

Glæder mig til næste gang!
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægsøn 9. feb 2014 16:24

Nu hvor adrenalinen har forladt kroppen, vil jeg også lige dele en kolossal hi-five ud til arrangørerne (både dem der aktivt spillede, og dem der ofrede en hel lørdag uden at spille), det var et virkeligt godt arrangement, og afviklingen var jo nærmest så smertefri som man kan forestille sig, jeg ved selv hvor stort et stykke arbejde det er at administrere scores for så mange spillere der allesammen vil vide alting, hele tiden ;)

Og, lige et ekstra udråb til kokken, lækker mad, og noget der lige gav et godt spark energi halvvejs i turneringen.

Sidst, en lille forespørgsel, vil det være muligt at få scores fra de indledende runder, enten som Excel fil, eller lagt over i et Google Doc?

Glæder mig allerede til Robo #2, selvom det nok bliver svært at gentage succesen ;)
Billede

guitarnørd

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: søn 19. sep 2010 22:34
  • Geografisk sted: Mern ved Præstø Sydsjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægsøn 9. feb 2014 18:06

TAK for igår det var en god aften!!! Tak for de gode spil især vil jeg huske denne aften for mit og Mads (ELK) FH spil Resultatet var jo som det plejer at være men et godt spil og en god kamp det var det sgu :) Søren spillede også rigtig godt igår ! tak for en rigtig god aften.

Vi ses snart igen hvor vi prøver at være endnu bedre !!!!!!

Mvh Sebastian Lilian og mig selv.
FPL PÅ Fyn Stenstrup
PINS: TZ . WW . WH2o . AFM . Stellar Wars .
PINS UNDER RENOVERING: STTNG . TAXI LE . HS . Aladdin's Castle .

guitarnørd

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: søn 19. sep 2010 22:34
  • Geografisk sted: Mern ved Præstø Sydsjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægsøn 9. feb 2014 18:34

IØVRIGT er der nogle billeder her også fra igår. ligger den lige her også så staklerne der ikke Har råd til FB osse kan se dem! https://www.dropbox.com/sh/ojvzeh87o8v09da/6guBM3gyrp
FPL PÅ Fyn Stenstrup
PINS: TZ . WW . WH2o . AFM . Stellar Wars .
PINS UNDER RENOVERING: STTNG . TAXI LE . HS . Aladdin's Castle .
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægsøn 9. feb 2014 20:34

Kære alle

Tak for kommentarerne - fra arrangørsiden er vi glade for den store tilslutning.

Vi åbner nu for ROBOCUP #2.
Her er vi blevet enige om et max deltagerantal på 48.
Vi ramlede ind i Dutch Pinball Open, og derfor var der mange svenskere der ikke kunne være med. Tilmeld jer derfor på denne tråd. viewtopic.php?f=37&t=26795

Her vil resultaterne fra #1 også komme, samt den samlede pointliste hvor de 4 øverste pladser giver adgang til semifinalen for at vinde den legendariske POBOCOP pinball maskine.

Vi ser frem til 12. april - men inden da er der et EM samt en masse tirsdage vi kan øve os på.

BOM
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægman 10. feb 2014 11:14

Boyz and Girlz

Tusind tak for jeres deltagelse i den første nogensinde afholdt ROBOCUP turnering :)
Jeg har sovet siden lørdag kl 03.00 !

Here are the Final Results from the ROBO Team Jury

A række
1. Mikkel MIK
2. Søren ZTT
3. Rune RUN
4. Martin MMM

B række
1. Peter FLY
2. Morten MEN
3. Morten M P
4. Niels Henrik NHP

Side turnering
1. Mattias M J SE
2. Mads ELK
3. Christian CGS
4. Martin MMM

For de lidt mere analyserende kan man se de efterfølgende kampe efter Main her...

A række http://live.brackelope.com/t/l63nf/ (tryk på results så kan du se din placering)
B række http://live.brackelope.com/t/mi3l7/ (tryk på results så kan du se din placering)

Som Bo skrev kan i allerede nu tilmelde jer til ROBOCUP 2 den 12 april !
Der er kun 48 pladser og der bliver ikke flere !
Det har vi vurderet efter ROBO 1... så der stadig er plads til spil og hygge for alle...

Tilmeld dig straks på http://www.spille-maskiner.dk/forum/vie ... 37&t=26795 (23 pladser tilbage i skrivende stund !)

Ligeledes bliver der ændret lidt i turneringsafviklingen efter main !
Det er ikke fedt at slutte kl 02 hvor alle er trætte og 90 % er taget hjem når der bliver spillet finaler...
Så det gør vi bedre næste gang :)

Inden længe kan i følge jeres placering i den samlede ROBOCUP
Det bliver i starten af hver ROBO tråd...

Jeg er sikker på at vi hører fra vores IFPA man Mikkel når der er kommet point !

Her kan i se jeres score i de indledende...
Vedhæftede filer
Turnering - ROBOCUP #1.xlsx
(27.53 KiB) Downloadet 389 gange
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægman 10. feb 2014 13:32

Som en lille service til dem uden Excel, en hurtig konvertering til Google Docs

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... sp=sharing
Billede
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægman 10. feb 2014 13:55

Tak for kampen. Og afviklingen. Det var rart at Mads var klar på at køre nogle beslutninger, da det blev nødvendigt i finalen. Særlig tak til REX.

Poseidon skrev:Ligeledes bliver der ændret lidt i turneringsafviklingen efter main !
Det er ikke fedt at slutte kl 02 hvor alle er trætte og 90 % er taget hjem når der bliver spillet finaler...
Så det gør vi bedre næste gang :)


Hvis jeg må komme med et par forslag.

1

Lad elimination-bracket kampene foregå hurtigere end bedst af tre (for eksempel blot et enkelt spil). Der er op imod dobbelt så mange runder i elim end i main.

2

Kør single elimination med 24 spiller og bye på en runde for kval 1-8. Man kan stadig lade de 4 semikvalificerede afgøre det som en 4-spiller finale. Det vil også give finalespil til alle mand (A og B på 24 = 48). Ved mindre end 48 deltagere kan man få det til at gå op ved at regulere antallet af bye-pladser i B.
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægman 10. feb 2014 14:24

Hey - et input herfra;

Mange af os er jo relativt nye, og vil gerne være med "hele" aftenen - så for mig passer det fint at dagen ikke forløber; Første 4 spil, så aftensmad, så et spil og så hjem, at det derimod er lidt spændende at man lige går videre til dbl elim; Især fordi det er bedst ud af 3 bliver spændingen virkelig høj - og man føler man har en chance - selvom man er oppe imod en der nok er bedre.

Men hvordan man så løser det - godt spørgsmål - hvad med bare at starte tidligere, og måske indføre en regel om at man SKAL tage sit spil på side turneringen, efter man har spillet sin første maskine, ell. lign. For meget af den tid der bliver brugt der (specielt for de gode spillere) forsinker jo også den/de grupper de er i.

Jeg tror løsningen er et bedre flow, og ikke at ændre på formatet for meget, hvis det giver mening.
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægman 10. feb 2014 20:22

Nu har jeg gået og brugt eftermiddagen på at tænke lidt på tids problematikken, og, til at starte med vil jeg lige kommentere at jeg synes formatet var rigtigt fint, primært fordi at det garanterer en hel del spilleri for de fleste spillere, hvilket jo egentligt er det vi allesammen er kommet for.

Der er to steder hvor jeg umiddelbart kan se en optimeringsmulighed, den første er at finde/udvikle noget software der kan håndtere en A/B turnering med én maskinpulje, så man minimerer åbne maskiner, og folk der står og venter på hinanden, hvilket er lidt dumt hvis der er maskiner man kunne spille på.

Det er nok en rimeligt realistisk mulighed. (Jeg ville synes det var rigtigt spas at lave noget der kunne håndtere det, og som også kan finde ud af at slutte med en 4 player finale, istedet for 2 ;))

Den næste er sværere, da det er den menneskelige faktor, og at der er nogle spillere der har behov for, skal vi sige, perfekte omstændigheder før de sætter gang i deres spil.

Dette er nok svært, for ikke at sige umuligt at gøre ret meget ved fra et organisatorisk standpunkt, udover kraftigt at opfordre til at man mander/kvinder sig og går til maskiner så snart de er ledige.

Måske kunne man lave nogle "vinduer" for sideturneringen så man f.eks. tildelte gruppe 1 12-13.30 osv, og hvis scores ikke var indleveret inden deadline var det en automatisk DNF.

I det store hele vil det nok ikke være helt urimeligt at lægge nogle "checkpoints" ind hvor nogle delmål skulle være nået, f.eks. 1 spillet maskine i ens gruppe i timen (som i, begge spil), jeg mener, Champions League kampene starter altid 20.45, også selvom Messi ikke lige "føler" det ude i omklæderen, så tror jeg nok også at vi pinheads vil kunne komme til en maskine og få afviklet et spil i timen.

Men, ovenstående vil næsten altsammen give mere administrativt arbejde (dette kunne afhjælpes af software ;)), hvilket jeg er fuldt forstående for der ikke er tid eller lyst til når man som arrangør spiller med selv, så, realistisk set vil det nok være nødvendigt enten at skære bedst-af-3, eller double-elimination.

Dette synes jeg personligt vil være ærgeligt da begge er med til at resultatet for turneringen ender med et mere korrekt billede af niveauet for hele feltet på den givne dag.
Billede
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1131
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægtirs 11. feb 2014 00:20

Giver Mik ret, det er lækkert man får spillet så mange spil og forskellige maskiner over hele dagen, det gør at man ikke falder fra, bare fordi man er uheldig i et enkelt spil eller to...
Følte selv at der virkelig var spænding på drengen i bedst ud af 3, da man ved en score på 1-1 vidste at NU var det satme om at tage sig sammen!

Og så skal folk blot være bedre til at få spillet deres maskiner, så der ikke er så meget spildtid.
Når maskinen er ledig spiller man, og venter ikke på at dem ved siden af en er færdige, bare fordi maskiner står som de gør, stram op folkens (eller smid nogen ørepropper i og solbriller på) ;)

Jeg hjælper gerne til hvor jeg kan, har dog desværre ingen programmering skills eller det der ligner, men med praktiske ting og lign. hvis det skulle have interesse på noget tidspunkt. Man er jo fanget i Pinlab nu!!!
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 8.2.2014 - ROBO CUP SUPER FOUR - Serve the public trust

Indlægons 12. feb 2014 21:33

Hermed resultater MAIN

1 Mikkel Sjølin
2 Søren Worre
3 Rune Raaschou
4 Martin Mortensen
5 Mads Kristensen
5 Peter Andersen
7 Hans Brian Christensen
7 Kim G
9 Carsten Fromberg
9 Jacob Petersen
9 Johannes Nøhr Pedersen
9 Roald Nielsen
13 Bo Mertins
13 Frederik Frost
13 Glenn Bach
13 Lars Ørskov
17 Peter Reinholdt
18 Morten Nielsen
19 Morten Petersen
20 Niels Henrik
21 Robert Lau
21 Torben Jacobsen
23 Katrine Thomsen
23 Mattias Jeppsson
25 Anja KB Nielsen
25 Hans Skov
25 Henrik Dartoft
25 Mik Dahl-Nielsen
29 Christian Skov
29 Jonas Heide
29 Martin Prien
29 Ole Rudsted
33 Aino Holmberg
34 Thomas Sjølin
35 Jorma Lindgren
36 John Andreasen
37 Lasse Franklin
38 Sebastian Larsen
39 Lilian Larsen
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 142 gæster