SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 07:53

skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Rune R

  • Indlæg: 240
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 21:24
  • Geografisk sted: Sjælland - Stevns
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægsøn 15. dec 2013 10:01

Nu kender jeg ikke fuldstændig tilmeldingssystemet men dette er min opfattelse.

Efter små 10 timer er der registreret 141 spillere, hvor af 6 er fra Danmark.

Der kan kun være 192 så det er med at skynde sig.

Lisa og jeg er tilmeldt og klar
Maskiner i min samling : TAF WH2O RS STTNG TZ GOTG-LE IronM-LE GoT WoZ
Maskiner under renovation : HGOT Pinbot Diner
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægsøn 15. dec 2013 11:19

Er der andre end mig der tænker "helt håbløst" om det setup for et (officielt) EM. Det ser ud til, at stolte flippernationer som Belgien og Østrig har været hurtigt ude og sat sig på en væsentlig del af kagen.

Også interessant, at det på en eller anden måde fremgår som sovset ind i IFPA. Hvilket da vist ikke er helt korrekt. Og åbning for tilmelding er da heller ikke annonceret på IFPA websiden.

Hvorfor ikke lave fri tilmelding med en skæringsdato i hammer god tid. Og så sætte en pris der sikre, at man kan stable det på benene. Skaleret efter det deltagerantal, der måtte vise sig.

Alternativt. Fordelingsnøgler efter nationalitet og rangering. Samt en stak wildcards som kan vindes via en kvalifikationsturnering.

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægsøn 15. dec 2013 13:18

Kære Danske Pinball Players!

Det er fuldstændig rigtigt. Vi er blevet fanget i en lidt uheldig situation.

VIGTIGST: Er der den mindste chance for du vil stille op til EM i italien den 21.-23. marts 2014 så meld dig til straks på dette link:

https://www.europinball.org/

Det koster ikke noget - og det reserverer din plads til senere.

Baggrund - efter bedste evne:

1) Itallienerne som arrangere næste års EM har tænkt sig at sætte en begrænsning på antallet af deltagere ved EM (lige nu er denne grænse sat til 192 pladser - ca. det samme antal som endte med at spille sidste år i Stockholm).

2) Af disse 192 pladser har man valgt har valgt at reservere de 64 til landsholdsspillere (16 lande med fire deltagere fra hver).

3) Der er altså 128 'frie pladser' som bliver besat med de først tilmeldte.

4) Registreringen til EM åbnede i nat kl. 00:00 Der har allerede været godt gang i registreringen således at der - i skrivende stund - er registreret 168 spillere.

5) Det er uklart hvor mange af disse 168+ spillere der er landsholdsspillere (da deadline for tilmeldning af landsholdsspillere først er den 31/12).

Derfor gælder det simpelthen bare om at melde sig til hurtigst muligt - landsholdsspiller eller ej - således at man kan være (nogenlunde) sikker på, at have muligheden for, at komme afsted.

Jeg medgiver at denne situation/proces ikke er optimal - af en række grunde. Og det er i særlig grad uheldigt, at de her rammer først bliver helt klare inden for de seneste dage. Og jeg tror det er sansynligt, at man ændre på nogen af beslutningerne efterfølgende. Men - som det er nu - så er det bare med at skrive sig op på siden, for at have muligheden senere.

Bedste hilsner

Mads / ELK
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægsøn 15. dec 2013 16:51

"Reserveret til landsholdsspillere". Reserveret og reserveret...

Som jeg læser det, er der resereveret 4 pladser til hvert af de europæriske lande, der har en IFPA landechef. Så de lande kan deltage i en teamkonkurrence.

Jeg tror ikke det er det samme som at sige, at man d. 30/12 eksempelvis kan tilmelde sig som den 12. dansker under påskudet "Jeg er landsholdsspiller". Hvis pladserne i øvrigt er taget.

Men det kan jo være at jeg tager fejl.
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægsøn 15. dec 2013 20:23

Kære Pinball friends

En sort dag for dansk Pinball. Aldrig har der været større tilslutning fra dansk side, og vupti, de fleste af os på venteliste.

Jeg har brugt min søndag aften på lidt "optælling" i forbindelse med ventelisten.
Det er således, at 64 pladser er reserveret til 16 landshold (Som Mads allerede har nævnt). Hvis man kigger nærmere på tilmeldingen til EPC2014, vurderer jeg 35-40 af disse pladser allerede er besat af de tilmeldte. Måske flere.

Det betyder, at vi altså kommer langt ned på ventelisten. På nuværende tidspunkt altså 35-40 pladser ned. Roald, der f.eks er nummer 35 på ventelisten er dermed rimelig sikker på en billet til EPC2014.
Er man derimod nummer 53 som JOX, skal der lidt afbud til. Jeg vurderer chancerne som rimelige.
Er man nummer 69 som Thomas Sjølin, tror jeg ikke chancerne er ret gode. MED MINDRE, man tager derned hvor der kommer til at være en del no shows. Men det er langt at tage på en chance :-)

BOM
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægsøn 15. dec 2013 21:22

Registration works on a first come, first served base till the limit of 192 is reached. Altough IFPA Italia will keep reserved 4 spots (Those 4 players who compete in the team competition) for those country with country director (Austria, Belgium, Denmark, Finland, French, Germany, Hungary, Italy, Netherlands, Norway, Poland, Romania, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom) until December 31st.

Ikke for at være sortseer. Men som jeg læser ovenstående, så reserveres der fire pladser til spillere fra hvert af de anførte lande. I så fald vil der ikke være mere at komme efter for danske spillere. Tværtimod, med en enkelt tilmeldt fra Finland, som eksempel, kan yderligere tre derfra skrive sig ind. Hvilket vil rykke folk endnu længere ned af ventelisten.

Mon ikke der kommer et stort pres for at deltagerantallet hæves. De kan jo veksle med færre kampe pr. spiller i runde 1. Og hvem vil ikke sige ja tak til de ekstra entreindtægter.
Brugeravatar

Rune R

  • Indlæg: 240
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 21:24
  • Geografisk sted: Sjælland - Stevns
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlæglør 21. dec 2013 20:42

Der er lige annonceret 48 pladser mere så vi er oppe på 240
Maskiner i min samling : TAF WH2O RS STTNG TZ GOTG-LE IronM-LE GoT WoZ
Maskiner under renovation : HGOT Pinbot Diner
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlæglør 21. dec 2013 21:07

Så er man pludselig med i det fine selskab :)
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægman 23. dec 2013 14:40

Husk at betale til EM - fristen udløber 15.1, hvorefter billetterne overgår til ventelisten.
Der er betalt herfra, og jeg tror på bred dansk deltagelse :).
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

pompeq

  • Indlæg: 341
  • Tilmeldt: tirs 29. dec 2009 22:47
  • Geografisk sted: Malmö, Sverige
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægtirs 24. dec 2013 08:45

Vi lutar åt att boka på Serena. Mer info kommer när svenskarna har svarat.

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægtirs 24. dec 2013 12:25

Tak PQ. Fornemt du holder os i loopet.

MMartin

  • Indlæg: 133
  • Tilmeldt: tirs 11. sep 2012 15:30
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægtirs 24. dec 2013 12:40

pompeq skrev:Vi lutar åt att boka på Serena. Mer info kommer när svenskarna har svarat.


Ifølge Google translate betyder det PQ skriver: Vi er tilbøjelige til at bestille på Serena. Mere info vil komme, når svenskerne svarede

Tak google for at få os til at forstå de svenskere::))

Og rigtig god jul til PQ og alle jer andre:)

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægtirs 24. dec 2013 14:35

Ja det er efterhånden kun JOX der er på ventelisten, men han ønsker jo heller ikke at deltage i noget der foregår om søndagen fordi han bor så langt væk.. Ha ha..

pompeq

  • Indlæg: 341
  • Tilmeldt: tirs 29. dec 2009 22:47
  • Geografisk sted: Malmö, Sverige
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægons 25. dec 2013 14:48

Jag skulle bli mycket glad om Torben skulle komma till EM.
Det finns andra danskar jag hellre skulle se på reservlistan...

;-)

Jox

  • Indlæg: 405
  • Tilmeldt: tors 12. nov 2009 20:04
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: skal du med til EM. så få fingeren ud og tilmeld dig

Indlægons 25. dec 2013 16:49

Hehe, tak Pontus, jeg gir en øl hvis jeg kommer med derned, men ingen til dig Glenn :lol:

/JOX
Næste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 155 gæster