SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 08:27

Pinball 2014 - It´s crazy - DENNE TRÅD KAN NU LUKKES

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Pinball 2014 - It´s crazy - DENNE TRÅD KAN NU LUKKES

Indlægons 11. dec 2013 21:59

Hi Guys

For et år siden var der blot 100 danske registrerede IFPA spillere - det tal er nu 234.
Det er en stigning på 130% på bare et år.
Vi er dog fortsat et langt stykke fra svenskerne, der har 4 gange så mange spillere som Danmark.

En af de ting vi har manglet er en organiseret turneringsplan man kan følge og deltage i. Det har altid været lidt fra gang til gang, og har ligget på meget få skuldre.

Vi er nogle stykker, i og udenfor Pinlab, der prøver at gøre noget ved det i 2014.

Nogen vil måske tænke, at vi tager en masse gode datoer for afholdelse af turneringer på dansk grund. Til det, vil vi sige, at der er MASSER af plads til flere turneringer, og vi vil elske at arrangører som Glenn og Hans Brian stadig laver deres turneringer. Jo flere der vil afholde noget, jo mere udbredt kan Pinball blive.

Med de forord kommer her et overblik og en efterfølgende beskrivelse:

• Lørdag 8. februar – ROBO CUP SUPER FOUR
• Fredag - søndag 21. marts til 23. marts – EM Italien
• Lørdag 12. april – ROBO CUP SUPER FOUR
• Lørdag og søndag 26. og 27. april LPA Open
• Lørdag 24. maj – DM
• Lørdag 20. september – ROBO CUP SUPER FOUR
• Lørdag 25. oktober – DPO
• Lørdag 15. november – Ramløse Pinball Rumble
• Søndag 28. december – ROBO CUP SUPER FOUR

Alle turneringer vil få deres egen tråd her på Spillemaskiner. Alle et par måneder inden afholdelse.

Første lancering bliver "ROBO CUP SUPER FOUR". 4 arrangører er gået sammen om denne serie. De to hovedarrangører er ROA og BOM - derved navnet. ROBO CUP.
Temaet bliver 4 forskellige turneringer med hver deres eget format og arrangører. Alle med fuld WPPR points, præmier og pokaler.
Særligt bliver det, at der bliver en SAMLET vinder af ROBO CUP 2014 - vinderen får naturligvis en ROBOCOP pinball maskine der lige nu bliver klargjort hos Danmarks førende mekaniker i Ringe. Den kommer til at stå skarpt og bliver et værdigt minde til vinderen.

Når vi lancerer ROBO CUP, vil man kortvarigt kunne købe billetter til alle 4 turneringer med rabat. Max deltagerantal bliver 64, og den bliver også lanceret i Sverige.

EM i Italien - Mon ikke Kaptajn ELK samler et landshold der med følge tager turen til Italien. Sidste år var vi 13 danskere og kom hjem med en 3. plads for landshold. Ingen mindeværdige enkeltpræstationer, det kan gøres bedre.

LPA Open - Den skal nævnes, fordi vores svenske venner laver nogle fantastiske arrangementer, og fordi den foregår i Lund.

DM - Vi lægger hermed officielt billet ind på at stå for DM i Pinlabregi. Vi har rigtig gode faciliteter, og vi vil meget gerne.
Vi er indforståede med at andre kan byde ind på at afholde DM. I det tilfælde hører vi meget gerne fra jer og tager en god debat.
Der bliver ingen max antal, og der kan naturligvis kun deltage danskere.

DPO - i 2013 lavede vi DPO med 4 af verdens TOP10 spillere. Det var et arrangement i særklasse, hvilket har medført at DPO nu er kommet med i den europæiske tour (Se IFPA´s hjemmeside). Det betyder at mange internationale spillere vil komme og deltage. Vi har store krav til Pinlabs engagement til denne turnering, og der kan forventes en international turnering med fokus på den mindste deltalje.
Vi havde et max på 64 spillere sidste år. Vi har dette år mulighed for at øge dette antal.

Ramløse - Roald og Thomas gentager succesen. Et udsolgt arrangement med 80 deltagere blev afviklet fornemt i november. Vi er mange der er glade for denne turnering igen er en realitet.

Så glæd jer og få slået nogle krydser i kalenderen. Der venter hundredevis af spændende kampe, ære og trofæer forude.


Her til sidst - kom gerne med bemærkninger, ros og ris. Alt bliver der lyttet til.
Vi håber dog at i tager godt imod det overordnet. Vi har brug for at kunne mødes og dyste lidt mere organiseret end i dag, og det er rart vi som et arrangørhold på 8-10 stykker har kunne koordinere og lave en så lang liste af spændende events i 2014.

Rygterne siger, at Glenn kommer med noget stort i 2014. Han har Danmarks bedste samling, og det lugter af vi får muligheden for at se hans skat i 2014.
Andre rygter taler om et nedlagt pizzaria på Fyn hvor den store HBC holder sommeråbnet for deres samling
Og så er der den store ELG (eller ELK), der på rygteplan vil lave en spændende turnering i Amerikansk format.

Med alt dette, kan man vel kun tro det bliver et stort år. Spørgsmålet er om ELK og MIK igen tager det hele, eller der bliver året hvor top10 bliver maltrakteret af alle de nye dygtige spillere....

Time will show. And more to come soon.
På vegne af en samling arrangører i DK
Bo
Senest rettet af Top20 fre 31. jan 2014 11:02, rettet i alt 2 gange.
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

KimG

  • Indlæg: 629
  • Tilmeldt: tors 18. jul 2013 23:32
  • Geografisk sted: Kbh V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægons 11. dec 2013 22:16

Den Robocop-maskine kommer til at se godt ud, når den står her i lejligheden ved siden af Xenon-pigen !!
Stærkt indlæg Bo, - jeg glæder mig allerede til det hele.

Kim
KIM
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1131
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægons 11. dec 2013 22:28

For helvede hvor bliver 2014 et klasse år!!!

Glæder mig til at være med i de fleste af turneringerne :D
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægons 11. dec 2013 22:59

Wauv! Wauv! Wauv!

Landsholdskaptajnen her! Drømmer jeg eller er jeg vågen?! For hylen hvor er det stærkt!

2014 ligner allerede det vildeste år for turneringspinball i Danmark nogensinde. Hvor bliver man glad. Lækkert Bo. Og sandheden er jo at det ikke (kun) er på grund af pinballgale entrepreneur-typer som Bo, Roald og Glenn. Det er alle de - unge som gamle - pinballspillere der helt konsekvent har meldt sig på banen de seneste år. Det er deres solide opbakning. Det er dem, der gør alle turneringer velbesøgte, med god stemning og spil på højt niveau. Tak for syv sytten for at vi kan se frem til sådan et craaaazy godt år for konkurrence-pinball.

Tak!

Man kan kun håbe/frygte at Bo også får ret i at 2014 også bliver året hvor nye stjerneskud tager nogle store sejre.

Let's Play!

ELK
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægtors 12. dec 2013 08:56

Som nystartet pinballspiller, med kun Ramløse under bæltet, glæder jeg mig rigtigt meget til at komme ud og spille flere turneringer i 2014, og programmet ser jo helt igennem fantastisk ud.

Jeg bemærker dog at der er en konflikt mellem den første ROBO CUP og retroarkaden der holder åbent hus (første lørdag i februar), mest fordi jeg har sat gang i jungletrommerne og fået nogle endnu ikke konverterede pinball spillere til at vise interesse for at tage med ud og "føle på vandet" ;)

Ellers har den brede tusch været fremme og sætte et par solide krydser i kalenderen.
Billede
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægtors 12. dec 2013 09:24

Godt set FLY

Det er en fejl, da vi havde flyttet datoen til 8. februar af samme årsag.

Datoen er rettet :-) i øverste indlæg.

Tak
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægtors 12. dec 2013 09:28

Troede egentlig DM altid var første lørdag i maj?
Brugeravatar

Sumez

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: søn 9. jan 2011 22:42
  • Geografisk sted: København NV
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægtors 12. dec 2013 09:35

Spændende. Hvad er planerne for oversigten og overskueligheden af turneringerne? Sankker vi blot forumtråde her på spille-maskiner, eller er der noget større under opsejling?
Sig til hvis I skal bruge en erfaren webudvikler og/eller serverplads, jeg er superfrisk på at støtte initiativet ;)
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægtors 12. dec 2013 10:29

Jeg har smidt events ind i en Google Calendar, til dem der gør brug af dette, og jeg vil gøre mit bedste for at holde events løbende opdateret når der kommer information ud om dem. (Forum/Web placering, tidspunkter, lokation etc)

Hvis du permanent vil tilføje den til dit eget Google Calendar view, kan du trykke på den lille + ikon nederst til højre på kalenderen.

Dansk Pinball Kalender 2014

Og, hvis du gerne vil have tilføjet en event, skriv en PM til mig, så tilføjer og/eller opdaterer jeg gerne. (Sig endeligt til hvis du også gerne vil have adgang til selve kalendere, hvis du selv ønsker at vedligeholde et/flere events)
Billede

pompeq

  • Indlæg: 341
  • Tilmeldt: tirs 29. dec 2009 22:47
  • Geografisk sted: Malmö, Sverige
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægtors 12. dec 2013 11:30

Annars kan man använda det som redan finns, och där all planering utgår från:
http://www.ifpapinball.com/calendar.php?c=42

MMartin

  • Indlæg: 133
  • Tilmeldt: tirs 11. sep 2012 15:30
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægtors 12. dec 2013 11:34

Godt gået! Det bliver simpelthen så overdrevet!! Bare skriv mig op til det hele med det samme!;)
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægtors 12. dec 2013 13:31

pompeq skrev:Annars kan man använda det som redan finns, och där all planering utgår från:
http://www.ifpapinball.com/calendar.php?c=42


Jo, men, den viser jo ikke en turnering før den er registreret hos IFPA :)
Billede
Brugeravatar

Rune R

  • Indlæg: 240
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 21:24
  • Geografisk sted: Sjælland - Stevns
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægtors 12. dec 2013 17:56

Jeg skal også gerne bede om 1 af det hele
Maskiner i min samling : TAF WH2O RS STTNG TZ GOTG-LE IronM-LE GoT WoZ
Maskiner under renovation : HGOT Pinbot Diner

CAR

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: man 19. nov 2012 18:29
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlægtirs 17. dec 2013 00:22

BOM, du er et power-house - og ROA er rock-steady-action. I sætter overlæggeren højt ...og det er helt på sin plads! Dansk pinball har nu endegyldigt aflagt sig det barnlige, overalt springer lidenskaben og kompetencen i øjnene. GAS har et helt arsenal af Stern-maskiner...?! Programmet for 2014 er en sensation ...trods at det er helt realistisk at det kan fyldes ud. Jeg husker at der stod 18 maskiner på Vesterbro i 1994, men det er intet at regne mod de fremtidsudsigter der her er præsenteret. Grandiost. Muskuløst. Verdensklasse.
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball 2014 - It´s crazy

Indlæglør 21. dec 2013 12:58

Kære alle - rygterne er nu så stærke. Der er arrangører i Vest der ønsker at afholde DM. Det har altid været DAPA's ønske at DM afholdes på skift i landet. Derfor er det en stor styrke for Pinball, at DM ikke skal afholdes i Pinlab, og noget vi ser meget positivt på.
De gode arrangører melder selv ud i Januar. Både sted og dato. Rygterne fortæller det bliver den samme lørdag i maj som først annonceret den 24.5

Vi er mange der glæder sig til et flot DM i vest :)
Hilsner Pinlab
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Næste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 167 gæster