SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 08:18

Skal du på landsholdet? - BRONZE TIL DANMARK!!

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Skal du på landsholdet? - BRONZE TIL DANMARK!!

Indlæglør 15. jun 2013 13:07

Hello Ladies!

Den 13. - 15. september afholdes Europamesterskab i pinball i Stockholm. Det lader til det bliver 'åben registrering' - hvilket betyder at alle har mulighed for at deltage – så længe man er lidt vaks og får meldt sig til i en ruf når registreringen åbner. Håber virkeligt at mange vil give sig selv fornøjelsen af at spille med nogle af verdens bedste pinball-spillere - og give sig selv chancen for at blive den nye europamester! :-)

Ved siden af det individuelle Europamesterskab vil der også blive spillet et EM for nationale hold. Det betyder at Danmark skal stille med mindst et hold på fire pinball-spillere.

Skal du på holdet?

I Danmark er der tradition for at landsholdet består af er de fire højeste placerede danskere på verdensranglisten. Men valgt alene blandt dem, der stiller op. Så reelt er det sjældent top fire vi stiller med – men vi går videre ned af ranglisten, indtil vi finder de fire højest rangerede, der rent faktisk stiller op. Stiller der fx kun fire danskere op til EM er det de fire, der udgør landsholdet - uanset ranglisteplacering.

Forhåbentlig er der flere end fire danskere, der tager med til EM i år. Og derfor bliver der måske ligefrem lidt kamp om landsholdspladserne. Måske nogen ligefrem kunne finde på at tage med, hvis de vidste, de var en del af det danske landshold? Derfor sætter vi en dato for udtagelse af landsholdet, der er nogle uger før turneringen. Så folk kan planlægge rejsen osv. Og så det er også tydeligt for alle hvilke turneringer, der tæller med i kampen om landsholdsdeltagelse. Derfor:

VIGTIGT: Cutoff datoen for at repræsentere landsholdet til EM i Stockholm er 2. september 2013.

Landsholdet vil altså blive sat på baggrund af ranglisten den 2. september – og hvem der er tilmeldt EM (og ønsker at repræsentere Danmark). Er det noget for dig, er det med at komme igang:

1) Spil dig til en god placering på Verdensranglisten
– se den aktuelle danske rangliste her http://www.ifpapinball.com/country.php
2) Tilmeld dig EM
(Registreringen er ikke åben endnu – men bliver det formentlig på dette link: http://www.europinball.org/2013/)

3) Skriv gerne her at du regner med at stille op
– så andre kan følge med (og måske kan vi arrangere en Camp Denmark eller noget… :-))

Fem udvalgte turneringer, som kan give WPPR-points til ranglisten inden EM:
22. juni – Lørdag – København: Balls to the wall (FULL WPPR) – Stadig pladser
29. juni – Lørdag – Korsberga/Sverige: Småland Open (FULL WPPR) – Venteliste
20. juli – Lørdag – Mern: Sommer Pinball Party (FULL WPPR) – Stadig pladser
8. aug – Torsdag-Søndag: PAPA World Championship (FULL WPPR+) – Stadig pladser
30. aug – Fredag-søndag – Helsinki: K15 Open (FULL WPPR) – Stadig pladser

Derudover er der Månedsturneringer:
Chassis Arcade er den sidste lørdag i hver måned - den næste er: 29. juni – Lørdag – København
Lund Pinball Academy er den første søndag i hver måned – den næste er: 7. juli – Søndag – Lund/Sverige

Og så er der jo også rygter om at der kommer en eller flere nye danske turneringer i august…

Det korte af det lange: Kom ud og spil noget pinball! Landsholdet needs you! :-)

Mads / ELK / Kaptajn

PS. Hvorfor ikke begynde allerede nu på lørdag når dørene åbner til det sagnomspundne Pinlab…
Senest rettet af ELK man 16. sep 2013 07:41, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

spilleman

  • Indlæg: 1271
  • Tilmeldt: lør 9. aug 2008 12:51
  • Geografisk sted: 4735 Mern
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlæglør 15. jun 2013 13:32

Hey Mads

Super flot indlæg :-)

Det er da helt klart en turnering jeg/vi skal med til;-)

Camp Denmark lyder super
Ved ikke hvad i tænker på, men vi tænkte fly tidlig fredag morgen og hjem Mandag Morgen
og så er det jo sjovest hvis vi bor på samme hotel....

Hilsen
Dennis og Lilian

Måske du skulle lave en liste over dem der deltager
Senest rettet af spilleman lør 15. jun 2013 15:49, rettet i alt 1 gang.

MMartin

  • Indlæg: 133
  • Tilmeldt: tirs 11. sep 2012 15:30
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlæglør 15. jun 2013 13:49

mads. Mesteren med ord:) Skide godt skrevet! Katrine og mig tager med og kører derop i bil. Vi er ikke de bedste spillere men vi gør vores bedste:)
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlæglør 15. jun 2013 15:36

Kære Kaptajn, med DLA meldt til, og næsten med sikkerhed også HBC og MIK er Danmarks hold jo næsten på plads. Jeg skal selvfølgelig med, og det er allerede i kalenderen :). Vil gerne følge Dennis og Lilian med fly og gør hvad jeg kan i den individuelle konkurrence. Ses
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlæglør 15. jun 2013 15:36

Nb: super initiativ :)
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlæglør 15. jun 2013 20:06

Enig, og er hermed gjort til en bekendtgørelse, så alle ser denne tråd...:)

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægfre 21. jun 2013 22:03

Så sker der ting og sager! :-)

Tre hurtige nyheder for de landsholdsorienterede:

1) Den svenske Country Director - Patrik Bodin - har nu postet lidt yderligere info om Europamesterskabet her på spille-maskiner.dk Vigtigste oplysning er at det bliver en turnering uden et max deltagerantal. Og alle danskere kan derfor stille op (!) Derudover skriver han, at det ikke er afgjort, om et land kan stille med flere landshold. Så super gode nyheder. Læs hele tråden her: viewtopic.php?f=37&t=26222

2) Flere pointgivende turneringer! Der er virkelig gang i pinballen her hen over sommeren. Blandt andet er der dukket nye turneringer op. Mest interessant for os danskere er nok at der nu igen er pinball på den legendariske bar Interpool i Malmö (der tidligere har huset DM i 2009 - hvilket fantastisk DM i øvrigt ;-) ). Og Interpool sparker tingene igang med en turnering med FULL WPPR den 13. Juli. Læs mere her: viewtopic.php?f=37&t=26092

3) Sponsor til landsholdet?! Den sidste og måske bedste nyhed er vedvarende rygter om at der bliver arbejdet i kulissen på at skaffe sponsor til landsholdet. Nu er det jo ikke verdens største sportsgren - så man skal nok ikke forvente det store :-) Men det er Glenn - manden der bankede Pinball Park op - så man ved jo aldrig! Tænk hvis der bare kommer lidt lidt hjælp til rejseudgifterne eller sådan. Hvem havde troet det? Herligt at nogen giver det chancen. Tak!

Husk at skrive her hvis du overvejer at tage med til EM i Stockholm.

Det bliver stort! :-)

CAR

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: man 19. nov 2012 18:29
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlæglør 29. jun 2013 18:37

Jeg vil rigtig gerne med til EM og også gerne kæmpe for landsholdet ...hvis jeg ellers kan holde DLA og LAJ bag mig...?! Samtidig er jeg er stor tilhænger af FLERE danske landshold (jo flere jo bedre). Hvis nogen vil dele tranportudgifter/ophold i forbindelse med EM så giv et praj på 26 35 33 12. Stay on top. CAR.
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 299
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægman 1. jul 2013 08:21

EM i Stockholm er lige noget for mig - jeg arbejder pt på at blive klar mht familie, arbejde m.m. ...og forventer at komme med .....
Er helt enig med Carsten ... lad os få nogle flere landshold :D

Hilsener
Robert

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægtors 18. jul 2013 22:45

Så nærmer europamesterskabet sig med raske skridt. Det er blevet tid til at intensivere træningen. Og få transporten på plads. I skrivende stund er der 15 danskere - jeg har kendskab til - som planlægger at tage til EM i Stockholm. 

Af dem har ni allerede købt flybilletter. 

Hvis nogen overvejer at tage afsted - og har lyst til at følges med andre danske spillere -  er her flytiderne for mindst seks mand (heriblandt to/tre landsholdsspillere ;-))

Fra København fredag den 13. september kl. 1335  (med SAS) 
Hjem fra Stockholm søndag den 15. september kl. 2010 (med Norwigian)

De fleste kommer til at bo på HOTEL DIALOG som er lige i nærheden af spillestedet. 

Tak til Den Gamle Champ og EM deltager - Lars LAJ Ørskov - for at udvise rettidig omhu og sikre at transportkoordineringsprocessen kom i gang (fik jeg nævnt at manden et tidligere 3-4 gange danmarksmester). Og tak til DAPA Formanden DLA for at udvise fleksibilitet og overskud - så tingene falder på plads. 

Skriv blot her, hvis du vil bo på samme hotel og kigger efter nogen at dele værelse med. :-)
Brugeravatar

spilleman

  • Indlæg: 1271
  • Tilmeldt: lør 9. aug 2008 12:51
  • Geografisk sted: 4735 Mern
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægfre 19. jul 2013 09:51

Rune, Lilian og Dennis vores flytider

Fra København fredag den 13. september kl. 1140 (med Norwigian)
Hjem fra Stockholm søndag den 15. september kl. 2010 (med Norwigian)
og bor på Hotel Dialog som Mads er så super flink at bestille ;-) (Han er jo også nærmest halv Svensk)
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægtirs 23. jul 2013 22:05

Hej Mads, som det ser ud, kan jeg læse vi må stille med flere landshold. Hvordan ser kaptajnen et B og et C landshold skal samles?? Hilsen Bo
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 299
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægons 24. jul 2013 07:51

hej alle

jeg er ved at få det til at gå op med familie osv så jeg regner stærkt med at deltage

mvh
Robert

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægtors 25. jul 2013 01:03

Hvor er det cool Robert hvis du også kommer med! I øjeblikket er der 15-16 danskere der har tænkt sig at tage afsted. Det er jo fornemt. Og hvilken drømmesituation for en landsholdskaptajn! :-)

Hvilket bringer mig til Bo's spørgsmål ang. de forskellige hold. Umiddelbart tænker jeg det er simpelt. Som tidligere skrevet udgøres det danske landshold af de fire højest placerede danskere på verdensranglisten (der deltager ved EM). Nu er det blevet offentliggjort at der til EM også vil være en 'secondary team tournament'. Det betyder med andre ord, at man kan stille med flere landshold - og at de øvrige landshold deltager i en anden turnering end A-landsholdet. 

Jeg mener selvfølgelig vi skal gå efter at vinde 'secondary team tournament' - også! :-)

Derfor tænker jeg, at vi skal stille et B-hold (og evt. et C-hold) efter samme princip som A-landsholdet. De fire bedste udgør landsholdet. De næste fire udgør B-landsholdet. De næste fire udgør C-landsholdet osv. På den måde undgår vi også diskussioner og at nogen føler sig forbigået. 

For at komme på et landshold skal man altså:

1) Være tilmeldt EM inden cutoff datoen den 2. september
 (Registreringen kan åbne hvert minut nu på ).
2) Have tilkendegivet at man gerne vil repræsentere Danmark (også på et evt. B- eller C- landshold). 

Den 2. september er datoen hvor landsholdene sættes. Her vil man så simpelthen kunne sammenholde deltagerlisten til EM med Verdensranglisten - og se hvem der kommer på hvilke landshold. (Med det lille men at vi i praksis måske lige må vente et par dage, til verdensranglisten er opdateret med alle resultater fra før 2. september).

Det står selvfølgelig enhver frit for ikke at ønske at stille op i holdturneringen (eller stille op på et andet hold evt. med nogle tyskere eller noget) - men som landsholdskaptajn kan jeg kun håbe, at alle de gode pinballspillere, som tager til EM, også vil repræsentere Danmark :-) Men virkelig - det står alle frit for. 

Og for nu at skære det helt ud i pap (og for at motivere bruttotruppen maksimalt :-)) så ville holdene - hvis vi gør, som foreslået - og de skulle sættes i dag - som ranglisten ser ud nu - og med min begrænsede viden om hvem, der påtænker at deltage - se ud som følger: (DK-Rang i parentes).

A-LANDSHOLDET
Mads ELK Kristensen (1) (CAP)
Mikkel MIK Sjølin (2)
Hans Brian HBC Christensen (3)
Carsten CAR Fromberg (4)

B-LANDSHOLDET
Lars LAJ Ørskov (5) (CAP)
Dennis DLA Larsen (6)
Bo BOM Mertins (7)
Morten M P Petersen (8)

C-LANDSHOLDET
Torben JOX Jacobsen (9) (CAP)
Glenn GAS Bech (10)
Martin MMM Mortensen (13)
Anja Katrine B. Nielsen (16)

Dette er altså IKKE DE RIGTIGE LANDSHOLD - men et omtrentlig bud på hvordan de kunne se ud, hvis man tog den rangliste vi har pt (der bl.a. ikke er opdateret med resultater fra lørdagens turnering). 

Jeg forventer dog der vil blive kæmpet om pladserne frem mod den 2. september! :-)

Kuglerne er jo som bekendt runde - og alt kan ske - men to steder er der særlig spænding. Tre mand ligger uhyre tæt og kæmper om den fjerde danske landsholdsplads på A-landsholdet. Mindre end 10 point skiller Carsten (4) , Lars (5) og Dennis (6) på ranglisten. Og hvem ved - måske den fremadstormende Bo  (7) også kan gøre sig gældende?

På samme vis er det ikke til at sige hvem der snupper de sidste to pladser på B-landsholdet. Det er mindre end 10 point der skiller Bo (7), Morten (8), Torben (9) og Glenn (10). Gode præstationer i de sidste turneringer kan betyde alt. 

Håber det var svar nok. Og vigtigst: Kom ud og spil noget pinball. Landsholdene needs you! :-)

Mads / ELK / Kaptajn

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægtors 25. jul 2013 01:36

Så kan tingende ikke være mere romantiske...

Lige efter mit hjerte Mads..

Glenn
Næste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 146 gæster