SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 07:11

Skal du på landsholdet? - BRONZE TIL DANMARK!!

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 299
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægtors 25. jul 2013 07:42

meget flot Mads ... må man også stille med et D-landshold ... hvis der altså bliver 16 deltagere som du omtaler - det ku da være fedt når nu man ligger og roder nede på plads 23 på ranglisten :D ?

Robert

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægtors 25. jul 2013 08:26

Naturligvis Robert! :-)

(D-landsholdet bliver vores hemmelige våben.)
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 299
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægtors 25. jul 2013 08:31

haha - fedt Mads ... jamen så er alt jo bare i gear :D ..... så håber jeg på at vi bliver 16 deltagere ... har du de resterende navne
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægtors 25. jul 2013 08:55

Fantastisk engagement Mads - lidt betænkeligt du kan skrive så lange indlæg med dårlig forbindelse og familietur i de svenske skove med "trangiesæt" (og hvad er nu det, og er det mon stavet korrekt).

Anyway - jeg ved noget allerede har forskubbet sig kraftigt og som endnu ikke er opdateret. Nemlig Dennis og Lilians turnering i Mern. Husk på at Glenn med sin førsteplads i sideturneringen (igen) stryger op ad listen. Som jeg regner det ud har han pt. sikret sig en B-landsholds plads.

Men men, hvad mon der sker hos HBC den 31.8, mon ikke der igen sker forskydninger i ranglisten, og mon ikke du LAU (igen), flyver godt fremad.

Spændende spændende...

Hermed på Mads´s opfordrende indlæg melder jeg mig til holdturneringen :-). Og lige meget om det bliver på E-landsholdet vil jeg glæde mig til min første holdturnering.

BOM
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægtors 25. jul 2013 15:29

Tak for jeres fine kommentarer!

Det er vitterlig et drømmescenarie med alle de gode spillere, der melder sig under fanerne og giver den ekstra gas i tiden op til EM.

Og til dig Robert. På min top hemmelige D-landsholds-liste står der følgende mulige navne (udover dit):
Rune 'Big Guns' Raaschou (18)
Lilian 'Killer' Larsen (20)
Katrine 'Ice' Thomsen (40)

Jeg har dog endnu ikke hørt om de kan overtales til at repræsentere Danmark i holdturneringen. Afbud kan indkomme - og nye spillere kan jo også komme til og ændre billedet. Og hvem ved - jeg ser gerne et deep, deep undercover E-landshold også! ;-)
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 299
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægman 29. jul 2013 10:01

så faldt det hele på plads ... jeg kommer med til Stockholm :D .... så mangler bare fly og hotel ... nogen der vil dele værelse ?
det kan være både Dialog, Månen (som ligger lige så tæt på ) eller på Langstay Hotel eller Mercure Hotel Stockholm South( begge 2 KM) ... giv gerne hurtigt lyd

mvh
Robert

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægman 26. aug 2013 05:34

Så er registreringen endelig åbnet! :-)

https://www.europinball.org/registration/

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet?

Indlægsøn 8. sep 2013 21:58

LANDSHOLDENE NU OFFENTLIGGJORT

Så kom det hele på plads. Efter omhyggelig korrespondance med IFPA om den korrekte rangliste på vores cut off dato den 2. september - og efter at have handlet med spillerne og deres daglige klubber - er det med stor glæde at Danmarks A- og B-landshold nu kan offentliggøres.

Til grund for udvælgelsen og afgørende for spillernes indplacering på de to hold har været tre forhold:
1) Spillerne har skulle være tilmeldt EM inden 2. september 2013
2) Spillerne er placeret efter Danmarksranglisten den 2. september 2013
3) Spillerne skal have givet udtryk for at de ønsker og har mulighed for at repræsentere Danmark ved EM i Stokholm 14. sep

13 danske spillere er tilmeldt EM (wauv!) af dem har fire givet udtryk for de ikke var til landstrænerens disposition. Derfor har vi fået følgende landshold (placering på den danske rangliste 2. september i parentes):

LANDSHOLDET
Mads Kristensen (1) Kaptajn
Mikkel Sjølin (2)
Carsten Fromberg (4)
Bo Mertins (6)

B-LANDSHOLDET
Lars Ørskov Jensen (7) Kaptajn
Glenn Bech (8)
Torben Jacobsen (12)
Rune Raaschou (18)

Som super sub er Robert Lau (21) klar til at træde ind ved sene afbud eller skader.

Tillykke til disse danske landsholdsspillere! :-)

Det er ingen hemmelighed, at der har været hård kamp om pladserne. Særligt vil jeg fremhæve kampen om de sidste pladser på A-Landsholdet. Hans Brian Christensen (3) og Dennis Larsen (5) måtte desværre melde afbud - men så blev der ellers kæmpet til den bitre ende - og det blev super spændende. Under 3 ranglistepoint endte med at skille Danmarksranglistens nummer 6 og 7 - og dermed afgøre hvem der kom på A-landsholdet. Og under 10 point skiller de fire spillere fra nummer 5 til nummer 8 på Danmarksranglisten (Dennis, Bo, Lars og Glenn). Uhyggelig tæt og hver enkel turnering kunne ændre alt (til sammenligning er der over 300 rangliste point mellem Danmarksranglistens nummer 1 og 4).

Flot kæmpet af alle og et ekstra tillykke til Bo Mertins og Glenn Bech der begge kom fra placeringern langt nede på listen for få måneder siden.

Så er det bare at gøre arbejdet færdigt og hive nogle gode resultater hjem til Danmark på næste lørdag i Stockholm!

Game on!

Mads / Landsholdskaptajn

PS. Et screen shot af Danmarksranglisten som den så ud opdateret 2. september 2013 kan ses her:
http://i.imgur.com/qOUSs0a.jpg

PPS. Se de andre 10 nationers landshold og andre detaljer om det forestående EM på
https://www.europinball.org/national-teams/

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet? - BRONZE TIL DANMARK!!

Indlægman 16. sep 2013 07:44

BRONZE TIL DANMARK!

Tak! Det blev et forrygende europamesterskab for det danske landshold. Med en 3.-plads opnåede Danmark den bedste placering nogensinde i europæisk sammenhæng. Sverige blev europamestre på hjemmebane med et hold bestående af fire spillere alle hentet inden for verdensranglistens absolutte top. Men Sverige fik det sværere end beregnet. I semifinalen var det undertippede danske hold kun et skill-plunge fra at knock oute svenskerne 2-0. I stedet slap svenskerne med skrækken. De vandt spillet og vandt også det efterfølgende spil - på sidste kugle - gik så videre til finalen med 2-1 over Danmark. I finalen vandt svenskerne ubesværet over UK. Danmark vandt 2-1 over Polen i bronzekampen og humøret var højt på et hold der altså kæmpede sig til et fornemt resultat gennem glimrende taktiske oplæg ;-) helhjertet fight - og så selvfølgelig en holdånd ingen andre nationer kan matche! :-)

Med til historien hører, at mange stærke nationer som Italien og Frankrig faldt undervejs i den stærkt besatte turnering. Det hæderkronede hollandske hold med kroyfære som Paul Jongma og Albert Nomden tabte til Danmark i omspillet fra kvalifikationen. 

Særligt varmede de danske medaljer selvfølgelig også til et EM hvor de individuelle resultater udeblev for de fleste af de danske deltagere. Bedste dansker i hovedturneringen blev Mikkel Sjølin. Bedste dansker i sideturneringen (ældre maskiner) blev Glenn Bech. 

Den samlede resultatliste for EM for hold 2013 kan ses her:

https://www.europinball.org/standings/t ... nt-finals/

Her kan det også ses at det danske B-landshold tillige gjorde en glimrende figur i den åbne holdturnering. Det blev til nogle meget tætte semifinale opgør og en decideret uheldig 4.-plads efter et nedbrud på en finalemaskine og iskold udnyttelse af reglerne fra modstanderne. Men B-landsholdets rutinerede kaptajn Lars Ørskov Jensen sørgede for at humøret var intakt og udtrykte glæde over de mange individuelle kvaliteter der havde vist sig undervejs fra både Glenn Bech, Torben Jacobsen og Rune Raaschou. 

Spændende om Danmark kan fastholde den store opbakningen til landsholdene og de gode præstationer når vi skal til EM i Italien næste år!

Tak for denne gang!

Mads / Landsholdskaptajn

BONUS INFO 1: Vinderne - svenske Jorian Engelbrektsson, Jörgen Holm, Mats Runsten og Magnus Hugossen - er alle  i Top 20 på verdensranglisten (Jorian vandt i øvrigt det individuelle EM). Det danske hold med Mads Kristensen, Mikkel Sjølin, Carsten Fromberg og Bo Mertins måtte bruge 371 af verdensranglistens pladser for at blive fuldtallige. Danmarks sidste mand - Bo Mertins - som kvalificerede sig til landsholdet på sidste dag før udtagelsen - viste sig så tilgengæld pladsen værdig, og kan uden tøven udråbes til holdturneringens største positive overraskelse. 

BONUS INFO 2: B-landsholdet vandt 2-1 over A-landsholdet i den klassiske og uhyre vigtige interne kamp om æren - og øl! :-D
 
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Skal du på landsholdet? - BRONZE TIL DANMARK!!

Indlægman 18. nov 2013 22:16

Tak for gode indlæg og underholdende læsning.
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran
Foregående

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 140 gæster