SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 20:23

Virtuel Pinball kabinet spørgsmål

Køb og salg af MAME og dele til MAME
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

rodclemen

  • Indlæg: 18
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2020 09:06
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Virtuel Pinball kabinet spørgsmål

Indlægtirs 22. sep 2020 20:02

Hej!

Jeg er ny her på boardet og i mame/pinball verdenen, men er mere eller mindre færdig med at sætte min arkade maskine op som jeg gerne ville have den (købt færdig fra bitcade UK, men opsætningen af hyperspin var forfærdelig så jeg startede helt forfra med Launchbox/Bigbox, så jeg har lært en masse om den del gennem hele processen)

Nu har jeg fået overbevist mig selv om at jeg ikke kan leve uden en virtuel pinball maskine :) og har kig på et byg selv kabinet fra gameroomsolutions.com og tænker at det kan blive mit vinter projekt.

Er der andre som går med samme tanker. så kunne man måske slå hovederne sammen og hjælpe hinanden - jeg tænker at der også skal monteres solenoids og knocker, og 3 skærme (medium kabinettet kan åbenbart ikke have en DMD pga størrelsen og jeg er i tvivl om det er en ulempe eller ej)

jeg kan sagtens finde en masse videoer osv. men syntes det kunne være mere hyggeligt at gøre det i samarbejde med andre.

Så hvis du allerede har bygget din egen virtuel pinball, er jeg selvfølgelig også interesseret i at høre fra dig :) så jeg kan få nogle tips til ting jeg skal tage højde for, eller tricks til ting man skal undgå at købe osv. :)

Hilsen
Rod
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtuel Pinball kabinet spørgsmål

Indlægons 23. sep 2020 21:57

To gode links at starte med:

“Biblen”
http://mjrnet.org/pinscape/BuildGuideV2 ... from=legal
Læs lidt op inden du køber.

Er selv ved at bygge, og det er væsentligt mere bøvlet end arcade/MAME. Mulighederne er tilgengæld uendelige.
Virtual pinball junkies på FB er en virkelig god gruppe og min anden anbefaling. Især faq’en er god at læse igennem.

I det hele taget: læs op på det inden du hopper ud i det - så ved du hvor du skal finde hjælp efterhånden som det begynder at drille. For det vil det 100%. Men sværere er det heller ikke. Mange ærgerlige timer kan spares med lidt Indledende godnatlæsning.

Sæt i gang
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran

julianlegind

  • Indlæg: 33
  • Tilmeldt: tors 5. apr 2018 11:22
  • Geografisk sted: Odense M
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtuel Pinball kabinet spørgsmål

Indlægtors 24. sep 2020 11:53

Evt. kan jeg sælge dig et tomt pinball kabinet hvis det kan have din interesse og vi kan komme overens med en pris.
ring eller sms evt. på 26 63 65 28 hvis det bliver aktuelt

Mvh Julian
Pinballs: Bram stokers Dracula-Fish tales-Radshow-Cirqus Voltaire-Iron Maiden, White Water-DR Who-No Fear-High speed II-Whirlwind-Demolition Man-The Shadow-007-Walking Death-Game of Thrones-No Good Goofers-World Cup Soccer 94-Elvira and the party monsters-Addams Family-Theatre of Magic-Black Knight 2000-Revenge from Mars-Who Dunnit-Champions pub-Twillight Zone, Gottlieb spider man-Mystic, bad cats-hook-TFTC-GOTG-FH, SW-CFTBL-Dr.Who-Stargate-Addams family
Brugeravatar

rodclemen

  • Indlæg: 18
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2020 09:06
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtuel Pinball kabinet spørgsmål

Indlægtors 24. sep 2020 21:02

Jeppedk skrev:To gode links at starte med:

“Biblen”
http://mjrnet.org/pinscape/BuildGuideV2 ... from=legal
Læs lidt op inden du køber.

Er selv ved at bygge, og det er væsentligt mere bøvlet end arcade/MAME. Mulighederne er tilgengæld uendelige.
Virtual pinball junkies på FB er en virkelig god gruppe og min anden anbefaling. Især faq’en er god at læse igennem.

I det hele taget: læs op på det inden du hopper ud i det - så ved du hvor du skal finde hjælp efterhånden som det begynder at drille. For det vil det 100%. Men sværere er det heller ikke. Mange ærgerlige timer kan spares med lidt Indledende godnatlæsning.

Sæt i gang


Tak for det link, der er til en masse gode aftener :)
Brugeravatar

rodclemen

  • Indlæg: 18
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2020 09:06
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtuel Pinball kabinet spørgsmål

Indlægtors 24. sep 2020 21:04

julianlegind skrev:Evt. kan jeg sælge dig et tomt pinball kabinet hvis det kan have din interesse og vi kan komme overens med en pris.
ring eller sms evt. på 26 63 65 28 hvis det bliver aktuelt

Mvh Julian


Det har jeg lige i tankerne!

germsen

  • Indlæg: 1
  • Tilmeldt: søn 21. feb 2021 23:41
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtuel Pinball kabinet spørgsmål

Indlægsøn 21. feb 2021 23:45

Hej

Jeg går også i tankerne om at lave en virtual pinball. Jeg er godt nok gammel medlem men kan ikke huske mit login og er derfor blevet nød til at oprette et nyt og som ny bruger kan man ikke skrive privat. Kan du sende mig en besked hvis du er interesseret ?

Kim

Tilbage til MAME

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 5 gæster

cron