SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 11:05

Rookie-spørgsmål…

Køb og salg af MAME og dele til MAME
  • Forfatter
  • besked

Bombjack

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: ons 28. dec 2016 21:42
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Rookie-spørgsmål…

Indlægtors 29. dec 2016 11:14

Hej alle,

Har igennem længere tid gået og drømt om at anskaffe mig en arcade-maskine til mit legeværelse.

Har i et par år leget med MAME på min PC, men fornemmelsen er bare ikke helt den samme som på grillbaren i 80’erne og 90’erne, så drømmen er at få et fullsize 2-player kabinet installeret.

Nu har jeg så brugt noget tid her i juleferien på at læse igennem en række posts, kigge på en masse websites, videoer på youtube osv. og har ud fra det et par spørgsmål som jeg håber I erfarne og kyndige brugere på forummet kan hjælpe med svar på.

MAME eller Pandoras Box?
Som nævnt ovenfor har jeg gennem flere år leget med MAME og synes det giver en rigtig god emulerings-oplevelse. Men er det bedre og/eller billigere med et arcade-kabinet med Pandoras Box installeret? Og hvilken af de to løsninger er rent spiloplevelses-mæssigt den bedste? Ud fra de ting jeg har læst og set om Pandoras Box er der ingen tvivl om, at det er en billig og kvantitetsmæssig god løsning, men det ser ud til at kvaliteten på flere spil er noget tvivlsom?
I den MAME-samling jeg har på PC’en (0.134) er der ca. 7.000 ROMS, så det er selvfølgelig noget flere end de 600 der er i en Pandoras Box.

Byg-selv eller købe?
Well, for mig er det sådan set givet, da mine hænder absolut fungerer bedre med et joystick i hånden end med værktøj :-) Ingen tvivl om, at det klart fedeste ville at lave sin egen custom maskine og kabinet, men jeg ved også, at jeg vil dø undervejs i sådan et projekt, så det er ikke lige en mulighed.

Men det reelle spørgsmål er så: hvor køber man – og hvad er bedst? Kan se at der er danske sider (arcademaskiner.dk, flippermaskinen.dk og arcade-mekanikeren.dk (som vist også er aktiv herinde)) og også en række udenlandske (bl.a. http://www.tinyarcademachines.com/ ) der tilbyder maskiner. Ligeledes er der også flere der sælger brugte maskiner, hvilket jeg vil være mere end åben for.

Hvad er en god pris?
Nu er arcade maskiner jo ikke ligefrem billigt legetøj, så hvad er en god pris på f.eks. et 2-player kabinet med en MAME-maskine, skærm etc. der er ready-to-go ud af boksen?

Lad mig høre hvad I tænker her på forummet, takker på forhånd for alle input og svar.

Fortsat god juleferie og godt nytår til jer alle.
Brugeravatar

jesperjuks

  • Indlæg: 165
  • Tilmeldt: tors 18. okt 2007 07:28
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rookie-spørgsmå

Indlæglør 7. jan 2017 22:17

Hejsa

Har selv en gammel CG kabinet med 2 player, monteret en LCD skærm i, koblet et J-Pac mellem kabinet og en ældre PC. Har installeret programmet : Maximus Arcade (som kører ovenpå MAME)... Nemt og hurtigt og virker fint :)

Men hver sin lyst og evne - Held og lykke med dit nye/kommende projekt!!
Hold dig i form, Spis sundt og tro på dig selv!!
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rookie-spørgsmål…

Indlæglør 7. jan 2017 23:06

Uanset hvad, så sørg i hvert fald for st bygge det med JAMMA-interface og en CRT-skærm, så der også kan tilsluttes rigtige arcade-PCBer. Det bliver du gladest for i længden };-P

Bombjack

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: ons 28. dec 2016 21:42
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rookie-spørgsmål…

Indlægsøn 8. jan 2017 21:09

Tak for input indtil videre, det er noteret til når engang der skal rykkes på projektet :-)

Tilbage til MAME

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron