SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 23:01

Pc Spil over Game EX !?

Om MAME, Daphne og andre emulatorer samt frontends osv.
  • Forfatter
  • besked

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Pc Spil over Game EX !?

Indlæglør 23. sep 2006 13:46

Er det ikke muligt at sætte et alm PC spil som f.eks. Virtua Tennis og Crazy Taxi 3 ind i GameEX menu'en ?

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pc Spil over Game EX !?

Indlægsøn 24. sep 2006 11:39

Mick skrev:Er det ikke muligt at sætte et alm PC spil som f.eks. Virtua Tennis og Crazy Taxi 3 ind i GameEX menu'en ?


Som sagt, jeg kender ikke GameEX, da jeg bruger Mamawah. Det kan dog anbales at spørge dette på deres support forum:

http://www.gameex.info/forums/index.php?showforum=2

NB. A en eller anden grund kan man ikke engang søge på PC Games... Trist.

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 24. sep 2006 12:13

Tror jeg vil til at rode lidt med MameWAH, som godt kan have PC Spil ?

GameEX trækker min 1.8GHZ P4 totalt ned så, jeg knapt kan spille Mamespil på maskinen uden at framerate lagger og lyden hakker :<

Det er sq lidt skod, hvis man SKAL have en highend PC ala de nye Mediecentre !! Især nu hvor jeg har betalt for en licens !
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 24. sep 2006 12:51

Du skal bare rode lidt med konfigurationsværktøjet i GameEx, der er det muligt at tilføje PC spil. Jeg har ikke selv rodet med det endnu, så jeg kan ikke sige dig nøjagtigt hvordan.

Her kan du dog få et par tips.

GameEx kører fint på vores 1GHz PC, med 512mb ram og et lidt ældre Radeon 8500 grafikkort.

Hvilket grafikkort har du i din arkade PC? Og hvor meget ram? Det kan måske løses ved at opgradere hardwaren lidt.

Ellers kan du tjekke denne liste, med tips til at få GameEx til at køre mere flydende.

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 24. sep 2006 13:09

Game EX kører uden problemer, det er når jeg går ind i et spil at det lagger lidt. Altså ikke HELT vildt, men nok til at det er irriterende !! For når det bare kører over mame32, så kører det vildt godt !!
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 24. sep 2006 13:24

Den første ting du kan prøve, er at deaktivere Vsync, som plejer at være til at slå fra under skærmindstillinger. Hvis det ikke hjælper, så prøv nogle af de andre ting på listen.

Hvilket grafikkort har du i din PC?

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 24. sep 2006 15:07

Har jeg prøvet.

Nvidia FX 5200 128mb, agp8x

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 24. sep 2006 15:23

GameEX skulle ikke tage resourser, når man spiller mame spil. Det er hellere ikke grafikkortet, der fejler noget. Det lyder som om at der måske er nogle bugs.

Du skal ikke forsøge at kopier instillinger fra mame32 til mame, da dette tit giver problemer. Istedet laves en helt ny mame installation (command line versionen), der ligger i hver sin mappe.

Iøvrigt, Hvordan kører mame commandline version, når du starter det fra prompten (altså uden frontend)? Det er muligt, at du skal lave en mame.ini ved at skrive mame.exe -createconfig, og så selv rette i den.

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 24. sep 2006 16:27

Kan være jeg skal prøve en format c: og så installere alt forfra !! Og så bruge Mame cmdline istedet for Mame32 til Game EX !!
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 24. sep 2006 16:29

Du kan jo prøve med commandline versionen først.

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 25. sep 2006 06:50

jeg tror ikke at mamewah ville være bedre end gameex, whis det gælder problemer med hastigheden.

Jeg opfordrer at oprette en ny mame folder, og flyttes roms/samples/skærmskud folderne dertil (dvs alt, undtagen cfg mappen og hoved mame filerne).

Herefter at prøve. Jeg tror at det er et mame problem, og har intet med frontend at gøre.

Jeg har hørt problemet før, og her var det forbindelse med Mamewah.

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 25. sep 2006 16:47

Tilbage til topic:

Hvor configurerer man GameEX til PC Spil ? Der er en PC Apps under configuration. Meen den er godt nok noget kryptisk sat op !
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 25. sep 2006 16:58

Jeg quoter lige det forumindlæg jeg tidligere linkede til, da jeg ikke selv har mulighed for at teste det lige pt.
Actually, setting up PC games is a cinch in comparison to emulators. You have a bunch of different options to run them to. You can setup a single emulator page, called PC GAMES or similar, then just have all your games' shortcut linked to a "games/pcgames" type folder. Then set your rom filter to look for the lnk files, and it lists all your PC games.

Or, you could use your external applications page and configure each game as it's own application. I'm not to fond of this option, cause you have to go into MORE GAMES PROGRAMS on the start menu, and then after you pick the game, you have to press START THIS GAME twice for it to work. But you do it however you want.

One thing you might run into problems with is running those PC games on your TV set you mentioned you have. Unless they're really old games, ie, late 80's early 90's, you probably won't be able to read any of the text on the screen. The resolution will be so akward on a TV, that the text will be super small, or if you fix the res, they'll be super huge and clipped. Who knows though? You might just be able to get it all working with no problems at all. Just giving you some ideas of things to consider.

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 25. sep 2006 17:33

skal lige sige at lnk filer er genveje. Endelsen er altid skjult.

Altså lav en mappe, og i denne mappe laves alle genveje til hvert pc spil. Hermed skal de så sættes op i GameEX. Det er stort set samme fremgangs måde som man gør i Mamewah. Denne bruger også LNK filer til dette.

Det er samme måde man gør i mamewah.

Tilbage til Emulering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 27 gæster