SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 22:01

Visual Pinball 9 hardware

Om MAME, Daphne og andre emulatorer samt frontends osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Visual Pinball 9 hardware

Indlægons 20. okt 2010 18:54

Jeg søger erfaringer med hvordan og hvor godt Visual Pinball 9 kører på jeres hardware. Hos mig kører det overhovedet ikke på en 2,1 GHz Win7, men jeg pønser på at opgradere grafik kort.

Specielt vil jeg gerne anbefales (et minimums krav til) et grafik kort. Jeg har på fornemmelsen, at det er RAM størrelsen, der er altafgørende (min 1 GB). Hvis bare det er opfyldt, så betyder yderligere features ikke så meget. Er det korrekt?

På vpforums kan man sikket finde mange svar. Men forummet er omfattende at finde rundt i. Jeg håber vi kan få en god tråd med anbefalinger af hardware og hints til opsætning.
Brugeravatar

indigocc

  • Indlæg: 222
  • Tilmeldt: ons 30. jul 2008 15:10
  • Geografisk sted: Stenløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Visual Pinball 9 hardware

Indlægons 20. okt 2010 20:40

En ting der hjalp gevaldigt hos mig, var at sætte grafikken til 16 bit.
Og jeg kunne ikke se forskel ud over at alting kørte flydende.

Så prøv det.

/Finn
Flippere: STTNG, TZ, MB, T2, RFM, SM, TRON, BOP, LOTR, TAF, SS, B2K, CV
Har haft: HS2, TOTAN, WCS94, JP, DESW
På ønskelisten: TSPP, FG, F14, PM, TOM
Arcade: Taito Egret II, Compugame kabinet, xxxx-in-1, MAME, Daphne, iCade
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Visual Pinball 9 hardware

Indlægons 20. okt 2010 21:16

Selv 640x480x16 hakker for voldsomt til at være spilbart. Lyden inklusiv.

Hvordan ser din hardware konfiguration ud? CPU clockfreq og grafikkort?

Brug evt. det lille tool CPUz, hvis du er i tvivl.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Visual Pinball 9 hardware

Indlægtors 21. okt 2010 03:01

soren skrev:Specielt vil jeg gerne anbefales (et minimums krav til) et grafik kort. Jeg har på fornemmelsen, at det er RAM størrelsen, der er altafgørende (min 1 GB). Hvis bare det er opfyldt, så betyder yderligere features ikke så meget. Er det korrekt?

Ved du hvilken processor (CPU) du har i computeren? Enten Pentium 4, Celeron, Athlon, Sempron, Core Duo eller Core 2 Duo/Quad for at komme med nogle eksempler.

Hvilket grafikkort har du i øjeblikket? Onboard på bundkortet eller et indstikskort? I så fald hvilket?

Jeg har selv en Core 2 Duo 2.4GHz pc, med 4 GB ram og et 2-3 år gammelt GeForce 9600 GT grafikkort. Det kører både Visual Pinball og Future Pinball flydende.

Vores arkadekabinet i klubben kører i øvrigt både VP og FP rimelig hæderligt og det er en Pentium 4 2.4GHz pc med 1 GB ram og et gammelt GeForce FX5600 med 256MB ram såvidt jeg husker.

Ram på grafikkortet er ikke udelukkende ensbetydende med god performance, slet ikke hvis grafikkortet "låner" af systemrammen.

Du kan evt. prøve at lede efter "Vertical Sync" i grafikkortindstillingerne og slå det fra, eller se om du kan slå AA (Anti-Aliasing) fra et sted i indstillingerne i VP og se om det hjælper på dit nuværende setup. Hvis du har et nyere grafikkort, skal du sikre dig at din strømforsyning leverer nok strøm til grafikkortet. Eksempelvis kræver nogle nyere grafikkort at du som minimum har en 500W strømforsyning.
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Visual Pinball 9 hardware

Indlægtors 21. okt 2010 08:25

Jeg har en Pentium Core2 Duo 2,1 GHz/4 GB ram. Grafikkort er GeForce 7600GT/256 MB ram. Windows 7. Strømforsyning er fin nok.

Du skriver "Visual Pinball", men jeg vil gerne være sikker på, at du mener version 9. Version 8 kører fint nok, men jeg vil have 9'eren i sving.
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Visual Pinball 9 hardware

Indlægtors 21. okt 2010 12:04

Jeg gjorde mig selv den tjeneste at opdatere til version 9.0.8, og det viste sig at være en ret god ide. Det kører markant bedre på mit setup.

Husk at sætte compabillity til WinXP/SP3.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Visual Pinball 9 hardware

Indlægtors 21. okt 2010 12:21

Det setup burde være fint til VP9, så det er godt du fik løst det. Hvis ikke du har prøvet det endnu, kan jeg varmt anbefale Future Pinball.

Tilbage til Emulering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 30 gæster