SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 00:55

Gem windows og boot direkte til frontend (shell)

Om MAME, Daphne og andre emulatorer samt frontends osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Gem windows og boot direkte til frontend (shell)

Indlægsøn 8. aug 2010 20:30

Her kommer en nem guide til hvordan man gemmer windows og bruger instant sheller til at boote direkte til sin favorit frontend på sit arcade kabinet.

OBS! Ved at gøre dette er der ingen vej tilbage til normal boot. Så huske at tage backup af emulatorere, roms osv. inden du går igang, og sørg for, og dobbelt check, at ALT er som det skal være inden du bruger Instant Sheller

download instant sheller her:
http://www.gameex.net/download/instantsheller.zip

pak filen ud på C:\Instant sheller

Kør Instant Sheller.. (se skærmbillede)

Application To Shell: her vælger du hvilken frontend som Instant Sheller skal boote direkte til. Hvis du bruger MAMEUI, så peg på der hvor MAMEUI.exe ligger.
f.eks. C:\MAMEUI0137\MAMEUI.EXE

Boot Logo: her kan du ændre det billede som bruges når windows starter op. Normalt er det windows logoet, men det kan nu ændres til f.eks. et MAME logo eller lignende, bare det har det korrekte format og størrelse.

Replace Cursor with Dots: muse pilen bliver erstattet af 3 prikker, så den er så godt som skjult.

Turn Off Windows Even Sounds: Det er alle windows lydene som f.eks. det dumme "PING" der kommer når noget går galt.

Hide Startup, Login, Shutdown Screen and Set Auto Login: her fjernes log ind skærmen i starten hvor man normalt skal vælge bruger og taste et password, og erstattes herefter af auto log ind.

Set Backgrounds and Wallpapers to Black: Alle baggrunde sættes til sort, så arcade illusionen ikke bliver ødelagt af den dumme windows xp mark landskab.

Når man er sikker på at alt er 100% klar med emulatorere osv. så klikker man "I am ready! Do it!", og så skulle alt windows gerne være skjult ved næste boot, og man kommer direkte ind i frontenden.
Vedhæftede filer
InstantSheller.gif
(4.99 KiB) Downloadet 919 gange
Brugeravatar

Superfrogi(DK)

  • Indlæg: 72
  • Tilmeldt: tors 17. sep 2009 05:38
  • Geografisk sted: Haderslev
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gem windows og boot direkte til frontend (shell)

Indlægman 9. aug 2010 08:50

Lyder super godt. Men du skriver at der ikke er nogen vej tilbage. Jeg bruger maximus til min og hvis jeg holder "delete" knappen nede i 5 sekunder, quiter den Maximus. Vil man så ikke være i stand til at ændre på de ting man mangler, som f.eks. nye roms, screenshots osv.?
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gem windows og boot direkte til frontend (shell)

Indlægman 9. aug 2010 10:25

Superfrogi(DK) skrev:Lyder super godt. Men du skriver at der ikke er nogen vej tilbage. Jeg bruger maximus til min og hvis jeg holder "delete" knappen nede i 5 sekunder, quiter den Maximus. Vil man så ikke være i stand til at ændre på de ting man mangler, som f.eks. nye roms, screenshots osv.?


ikke så vidt jeg ved.

Kan dog læse på hyperspin-fe forum at man kan lave en 'wrapper' som kan 'mappes' til en knap, og når man trykker den knap loader den windows istedet for at lukke frontenden og windows ned.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gem windows og boot direkte til frontend (shell)

Indlægman 9. aug 2010 17:10

Jeg tror stadig at du kan trykke Ctrl+Shift+Escape for at starte joblisten/task manageren og klikke på "Nyt job..."/"New Task..." under Programmer/Applications fanebladet og skrive "explorer.exe" for at få startmenuen og windows stifinder frem igen.

Alternativt kan der trykkes Ctrl+Alt+Delete og derefter "Start jobliste"/ "Start task manager".

Bemærk at jeg har en engelsk version af Vista, så jeg har gættet mig lidt frem til den danske ordlyd.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gem windows og boot direkte til frontend (shell)

Indlægman 9. aug 2010 17:39

Creek skrev:Jeg tror stadig at du kan trykke Ctrl+Shift+Escape for at starte joblisten/task manageren og klikke på "Nyt job..."/"New Task..." under Programmer/Applications fanebladet og skrive "explorer.exe" for at få startmenuen og windows stifinder frem igen.

Alternativt kan der trykkes Ctrl+Alt+Delete og derefter "Start jobliste"/ "Start task manager".

Bemærk at jeg har en engelsk version af Vista, så jeg har gættet mig lidt frem til den danske ordlyd.


det er korrekt

sisse

  • Indlæg: 69
  • Tilmeldt: lør 27. nov 2010 08:32
  • Geografisk sted: hammel
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gem windows og boot direkte til frontend (shell)

Indlægman 14. feb 2011 20:09

er der mulighed for at komme ud i windows igen hvis man bruger install sheller. eller er det en formatering der skal til af harddisk? i så fald hvordan kommer man i windows igen.

ps. skal lige siges at det er windows 7

sisse

  • Indlæg: 69
  • Tilmeldt: lør 27. nov 2010 08:32
  • Geografisk sted: hammel
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gem windows og boot direkte til frontend (shell)

Indlægtirs 15. feb 2011 09:30

sisse skrev:er der mulighed for at komme ud i windows igen hvis man bruger install sheller. eller er det en formatering der skal til af harddisk? i så fald hvordan kommer man i windows igen.

ps. skal lige siges at det er windows 7




slet ingen der har prøvet det med windows 7. som har en løsning ???
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gem windows og boot direkte til frontend (shell)

Indlægtirs 15. feb 2011 09:37

sisse skrev:
sisse skrev:er der mulighed for at komme ud i windows igen hvis man bruger install sheller. eller er det en formatering der skal til af harddisk? i så fald hvordan kommer man i windows igen.

ps. skal lige siges at det er windows 7




slet ingen der har prøvet det med windows 7. som har en løsning ???


har ingen erfaring med windows7, men hvis man stadig kan få 'joblisten' frem ved at trykke ctrl+alt+delete, så burde man kunne starte explorer.exe op?

Men ved ikke om isntant sheller virker med windows7, for de ting den lukker ned for, automatisk, ligger nødvendigvis ikke de samme steder i alle windows versioner.

sisse

  • Indlæg: 69
  • Tilmeldt: lør 27. nov 2010 08:32
  • Geografisk sted: hammel
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gem windows og boot direkte til frontend (shell)

Indlægtirs 15. feb 2011 12:29

1up skrev:
sisse skrev:
sisse skrev:er der mulighed for at komme ud i windows igen hvis man bruger install sheller. eller er det en formatering der skal til af harddisk? i så fald hvordan kommer man i windows igen.

ps. skal lige siges at det er windows 7




slet ingen der har prøvet det med windows 7. som har en løsning ???


har ingen erfaring med windows7, men hvis man stadig kan få 'joblisten' frem ved at trykke ctrl+alt+delete, så burde man kunne starte explorer.exe op?



okay tak for svar,må se om der er andre der har prøvet det med windows 7. for tør sku ikke lige at prøve for hvis jeg ikke kan skal jeg jo slette hele min hd :-(

Men ved ikke om isntant sheller virker med windows7, for de ting den lukker ned for, automatisk, ligger nødvendigvis ikke de samme steder i alle windows versioner.

Tilbage til Emulering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 29 gæster