SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 23:06

Mame pc krav

Om MAME, Daphne og andre emulatorer samt frontends osv.
  • Forfatter
  • besked

femax

  • Indlæg: 30
  • Tilmeldt: søn 16. dec 2007 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Mame pc krav

Indlæglør 21. jan 2017 14:32

Hej.

Jeg er ved at lave et arcadetable men mangler en pc til at styre mame roms, jeg er ikke klar over hvor meget der kræves af pc.
Jeg har fundet en lille fin en brugt som passer perfekt under bordet, men er den "god nok" ??

ZOTAC ZBOX SD-ID10 mini pc, Intel Atom D510 / 1.66 Ghz, 2 GB ram, 500 gb GB harddisk, Perfekt
som ny mini pc fejl fri med windows 7 pro 32 bit
indbygget trådløst LAN
CPU Intel Atom D510 / 1.66 GHz
Product Model Mini-PC
Type 6 i 1 kortlæser
Understøttede flashhukommelseskort Memory Stick, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, SD hukommelseskort, SDHC hukommelseskort, xD-Picture CardGRAFIK CONTROLLER
Form Factor integreret
Grafik Processor Intel GMA 3150 Dynamic Video Memory Technology 4.0
Video interfaces HDMI, VGA
HDCP kompatibel Ja

Skulle der være en herinde der ved hvor jeg kan købe en komplet samling af mameroms.. alle 6000.. så tager jeg gerne imod et www link
Dem som jeg selv har fundet virker lidt suspekte..

På forhånd tak.
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame pc krav

Indlæglør 21. jan 2017 17:55

Raspberry Pi3 og Retropi, så er du kørende...

men den du skriver om kan da også gøre det....
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame pc krav

Indlæglør 21. jan 2017 19:15

femax skrev:Jeg er ved at lave et arcadetable men mangler en pc til at styre mame roms, jeg er ikke klar over hvor meget der kræves af pc.
Jeg har fundet en lille fin en brugt som passer perfekt under bordet, men er den "god nok" ??


Husk, hvis du vil bruge en billedrørsskærm, så skal du bruge et arcade-grafikkort eller et grafikkort som er understøttet af Soft15khz

femax skrev:Skulle der være en herinde der ved hvor jeg kan købe en komplet samling af mameroms.. alle 6000.. så tager jeg gerne imod et www link
Dem som jeg selv har fundet virker lidt suspekte..


Hvilken mame-version er det til?

Der er iøvrigt ingen grund til at have 6000 roms, for langt de fleste spil gider du alligevel ikke at spille, og du drukner i roms.

Tag hellere og download de roms du reelt har lyst til at spille. 100 spil som man har lyst til at spille er federe at have end 4000 som man ikke gider.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

femax

  • Indlæg: 30
  • Tilmeldt: søn 16. dec 2007 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame pc krav

Indlæglør 21. jan 2017 20:02

Jeg har læst om raspberryPi, men det kan jeg ikke overskue..

Jeg har en arcademaskine i stuen som kører mame via pc, så har tænkt at bygge den op på samme måde med roms på Hd, og et ipac mini kort, knapperne og joystik er jeg ved købe på arcade world.
Jeg har ikke licens til de spil i min egen maskine, så hvis/når jeg skiller mig af med bordet vil køber nok gerne have spillene er anskaffet lovligt.. :-s
Ellers kunne jeg bare tage en kopi af dem.

Har du et link til hele samlingen ??

Det bliver selvfølgelig en fladskærm da det skal sidde i et bord og fylde mindst muligt.. så hdmi connection.

Jeg har købt ovennævnte mini pc, så må jeg se.

Tilbage til Emulering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron