SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 00:12

Installation af computer i arcadekabinet

Om MAME, Daphne og andre emulatorer samt frontends osv.
  • Forfatter
  • besked

jacob.melin

  • Indlæg: 17
  • Tilmeldt: søn 11. maj 2014 18:16
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Installation af computer i arcadekabinet

Indlægman 29. sep 2014 19:14

Hejsa.

Jeg har for nylig købt et arcadekabinet som jeg vil lave til en mamemaskine. Det er med 19" crt skærm "for the real feel" og alt er fjong. Jeg har lånt en gammel møgspand af en pc og har forbundet diverse med kabler hængende ud af møntskabet, blot for at se at det virker - og det gør det.

Nu skal jeg selv investere i en computer til maskinen og har behov for lidt hjælp. Hvordan gøres det - computeren skal være en oldschool stationær, da den skal kunne rumme mit ArcadeVGA kort, men jeg er i tvivl om følgende:

1. Hvad skal jeg gå efter
- jeg kræver en god performance i de fleste mamespil - jeg tænker på bundkort, processor, ram osv
2. Hvordan monterer jeg det? - smider jeg bare et kabinet ind (kniber med plads) eller monterer jeg bundkortet i siden af kabinettet på nogle pcbfødder eller hvad? Hvad med køling og larm (jeg er emsig mht. larm!)
3. Hvad med strømforsyning - kan man drive crtskærmen og pcen på samme strømforsyning, så f.eks at monitoren tænder sammen med pcen?
4. Jeg har snittet et minijack som sidder mellem lydkort og kabinettets lydtilslutning til monohøjtaleren - lyden er lav. Kan jeg benytte en forstærker og i så tilfælde hvilken?

Hjælp modtages meget gerne!
Brugeravatar

mogensen24

  • Indlæg: 237
  • Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 18:35
  • Geografisk sted: Vestjylland - Holstebro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Installation af computer i arcadekabinet

Indlægman 29. sep 2014 22:29

prøv at google lidt der findes masser af Mame projekter hvor du vil kunne finde hjælp.

du skal nok ikke skaffe dig en pc der er ældre end en Pentium 4 - 3.0Hz

prøv at google noget J-pac eller I-pac alt efter hvad du er til, om kabinettet stadig skal være med Jamma adapter eller ej.
Billede

Tilbage til Emulering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster