Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Boardindeks : Spillemaskiner : Emulering

Forfatter besked
 Titel: gameex hjælp

Geografisk sted: herning
Hej har sat gameex op i min automat via arcade vga og jpac og det virker fint bortset fra at når jeg vælger at bruge gameex så alle vandrette spil som feks bubble bobble ikke fylder hele skærmen ud , de lodrette spil som feks. bombjack ser fine ud. Når jeg vælger at spille direkte fra mameufix så er der ikke noget problem. Har prøvet at rode med gameex config. men kan ikke finde ud af det.
mvh.
Michael

Back to top

Titel: Re: gameex hjælp
Brugeravatar

Geografisk sted: Høje Taastrup
Nu ville det oplagte være at spørge, om skærmen rent fysisk er indstillet i en 4:3 eller 3:4 orientering. Men når du siger at det ser fint ud, når du kører direkte via MameUIFX, så burde det være en 4:3 orientering.

Det der lige umiddelbart slår mig, er om det er bezels der bliver slået til, når du kører spillene via GameEx. Det kan du tjekke i spillets options, når det er startet op. Options menuen tilgås normalt via tabulator knappen, mens spillet kører.

Video Options -> Hide Bezels

Hvis ikke det er det, så prøv at lege med lidt forskelligt under Video Options menuen.

Back to top
 Profil Hjemmeside 

Hej den står til hide bezels, hvis jeg sætter kryds i stretch using hardware så fylder den skærmen ud ,men det er jo ikke den samme originale oplysning.

Nu skriver du noget om skærmen er fysisk indstillet til 4:3 eller 3:4 hvor tjekker jeg det , jeg har en anden automat hvor jeg ikke kan få den til at se ordentlig ud selvom jeg kører direkte via mameuifix.

Har tænkt mig at vende den ene skærm lodret og kan se i gameex config. at man kan vælge at turn monitor , men at det er en funktion som tilhører reg. version men at man kan få lov at prøve i trial versionen, når jeg klikker ja til at vende skærmen så ændrer det ikke noget.

Back to top

Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
mbmoler skrev:
Nu skriver du noget om skærmen er fysisk indstillet til 4:3 eller 3:4 hvor tjekker jeg det ,...

4:3 = vandret
3:4 = lodret

hvis skærmen er lodret så vil et spil som f.eks. bubble bobble have sorte bjælker for oven og for neden fordi det er lavet til vandret skærm.

2Dgaming.net
ShoRyuKen

Back to top

Den er vendt vandret men vil have den vendt til lodret så jeg kan spille bombjack osv i rigtig størelse.

Derfor vil jeg også gerne vide hvordan det fungere med gameex hvis nogen har prøvet at få den til at vise lodret.

Back to top

Brugeravatar

Geografisk sted: Høje Taastrup
mbmoler skrev:
Derfor vil jeg også gerne vide hvordan det fungere med gameex hvis nogen har prøvet at få den til at vise lodret.
Vi har den registrerede version på vores kabinet, der er tabulator bundet til at vende billedet 45 grader. Så det kan vendes på alle leder og kanter. :)

Back to top
 Profil Hjemmeside 

Citat:
Vi har den registrerede version på vores kabinet, der er tabulator bundet til at vende billedet 45 grader. Så det kan vendes på alle leder og kanter.

Tak for det. Det er ellers ved at drive mig til vandvid :) jeg har som sagt 2 maskiner , maskine 1 er den hvor spillene ser ud som de skal når jeg kører direkte fra mameuifix og easy mame men ikke fra gameex. Det er den som jeg vil vende skærmen på, så bare den virker med de lodrette spil så er det jo fint, men den anden maskine driller mig. Jeg bruger samme computer som ved maskine 1 men aligevel så kan jeg ikke få windows skærmen til at være inden for skærmen og når jeg spiller bubble bobble så kan jeg ikke se det sidste af skærmen til højre. Når jeg så ændrer windows opløsning fra 800x600 til 720x480 tror jeg det er , så er skærmen stadig for stor når spiller fra mame , men vælger jeg gameex så ser bubble bobble tæt på perfekt ud, men bombjack er blevet meget meget lille.
I gameex config. under display har jeg 640x288 i stretch x/y kan ikke helt greje om der skal ændres noget der.
Det var en ordentlig remse :)
Håber der er nogen der kan sige hvad der er galt.

Back to top

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Boardindeks : Spillemaskiner : Emulering