SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 22:54

JK-kabinet ombygget til MAME...

Brugernes private spillemaskine- og spil samlinger
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

bigshooter

  • Indlæg: 19
  • Tilmeldt: fre 9. sep 2011 08:34
  • Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

JK-kabinet ombygget til MAME...

Indlægman 12. sep 2011 22:16

Min første maskine som jeg overtog fra Dennis fra ArcadeAction. Planen var oprindeligt at beholde maskinens indre konfiguration med 2-slot MVS og to NEO-GEO carts og ellers bare male den og sætte nyt glas i etc. Den er født som 1-player maskine og jeg ville ombygge til 2-player. Men sådan gik tingene ikke, for jeg så et par videoer med MAME-maskiner og besluttede at starte fra scratch.

Magstik-joysticks, 2-player encoder og marquee fra GameOnGrafix. Ventileret med indsugning foran og mulighed for at slukke lyset i LED-knapperne.

22'' JVC CRT-skærm købt på DBA for 50 kroner. Prøvede først med en TFT, men det virkede helt forkert. Den idé skrottede jeg øjeblikkeligt. Skal det være den rigtige arcade-fornemmelse er CRT vejen frem :) I starten havde jeg bøvl med at fjernsynet tændte på kanal 1 i stedet for AV, men det løste jeg ved at lodde et par wires på TV'ets print så jeg nu kan bladre i kanalerne med en button på panelet. Det virker så kunstigt at tage fjernbetjeningen frem :)

Lyden kommer fra et Creative subwoofer-system med fjernbetjening.

Det hele styrer jeg med et lille trådløst touch keyboard fra Sandberg, men som udgangspunkt bruger jeg kun buttons.

So far har jeg kun MAME og ZSNES installeret.

Jeg har forresten fundet en smart vej udenom den ret velkendte exit-black-screen-bug i Maximus hvis nogen kan bruge det til noget.
Vedhæftede filer
_9126865.JPG
I mørke. Super Double Dragon :)
_9096836.JPG
Kontrolpanel. Det børstede stål er i virkeligheden beregnet til at dække over gamle skruehuller, men egentlig synes jeg det ser vildt fedt ud.
_9096835.JPG
Totalbillede.

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: JK-kabinet ombygget til MAME...

Indlægfre 16. sep 2011 10:28

sweeeet... det er du sluppet meget godt fra !! :P ..
Det er faktisk blevet til en ret fed maskine *savle* ..
Irriterende, jeg ikke selv har plads til et fullsize kabinet :-/ men har en og anden ide om hvordan jeg kommer udenom det problem..

Men det er rigtig lækkert at se hvordan du har fået udnyttet og shinet det gamle kabinet. Det er jo ikke til at se det er hvad?? op imod 30 år gammelt? :D .. Jeg er vild med.. men han kalder sig Loke herinde? han har koenigs.dk.. han har lavet beslag til usynlig montering af joystick, men din løsning er også rimelig fed! Giver det der old-school look :D

Hvordan styrer du led i knapperne?
Brugeravatar

bigshooter

  • Indlæg: 19
  • Tilmeldt: fre 9. sep 2011 08:34
  • Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: JK-kabinet ombygget til MAME...

Indlægfre 16. sep 2011 11:30

Ret low-tech faktisk. Inde bag døren hænger en almindelig kontakt købt for 20 kroner i BILTEMA.

Ja, skrev til JK-automater og oplyste serienummeret som stadig sidder på maskinen. Kabinetter er bygget i 1987.

Man kan da altid lave plads :) Så meget synes jeg heller ikke maskinen fylder. Hvad havde du da ellers tænkt dig at gøre?

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: JK-kabinet ombygget til MAME...

Indlægfre 16. sep 2011 20:20

bigshooter skrev:Ret low-tech faktisk. Inde bag døren hænger en almindelig kontakt købt for 20 kroner i BILTEMA.

Ja, skrev til JK-automater og oplyste serienummeret som stadig sidder på maskinen. Kabinetter er bygget i 1987.

Man kan da altid lave plads :) Så meget synes jeg heller ikke maskinen fylder. Hvad havde du da ellers tænkt dig at gøre?


Hehe, troede du havde et styre print af en art til lyset :) .. men lyder til du har en ok løsning selv :P ..

Aha, så kabinettet er kun 24 år, stadig en god alder.. De holder de gamle CG kabinetter :P ..

Hehe, min lejlighed er et bitte hummer på knap 40m2.. såå, der er ikke så meget plads.. Har en og anden ide om at bygge et smalt kabinet, altså et der ikke er ret meget mere end ca 40 cm i dybden, det kan jeg lige have :P .. CG er typisk 65+ cm i dybden, derfor jeg vil have lidt pladsproblemer :)

Tilbage til Min samling

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster