SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 12:53

RFM fan – på ny!

Brugernes private spillemaskine- og spil samlinger
  • Forfatter
  • besked

Pharma

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: fre 3. aug 2007 11:30
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

RFM fan – på ny!

Indlæglør 12. feb 2011 23:10

Hey pinballfans!

Var lidt spændt på, om det nu var en god idé at vende tilbage til en RFM, som for år tilbage var min første maskine. Denne RFM gik i en byttehandel med en STTNG, og det bytte har jeg bestemt ikke fortrudt. Der er i mellemtiden kommet et par maskiner til, et par EM, en Space Invaders, STTNG (som aldrig bliver udskiftet) og en Mario Andretti, som jeg fik solgt omkring jul. Men det var som om, jeg ikke helt kunne slippe den karismatiske RFM, når jeg stod og spillede på de klassiske maskiner. Så jeg besluttede, at den skulle have en chance til.

Så i går blev en RFM afhentet hos Brian C i Esbjerg. Maskinen blev monteret op, justeret lidt til og ellers startet op. Har jeg fortrudt??

NEJ, NEJ, NEJ… for fanden hvor den bare holder 100%. Grafikken, lyden, humoren og artwork er bare så gennemført og intenst. Teknikken er også noget for sig selv, fejlsøgning, PF skifte osv. På hvilken anden maskine kan man opleve et slukket PF lys med nedenstående kæmpestore spiral blæsende op i hovedet på en?? (Under Martian Hypno-ball )… eller midt under et intenst multiball opleve, at alt går dødt, de mange bolde drainer mens du hjælpeløst ser til som optakt til en endnu vildere ”Mothership multiball”. A real materpiece!

Ja, undskyld, måske en smule overentusiatisk, men gør jer selv den tjeneste, at opleve denne maskine et mørkt intenst sted. Til dem af jer, som har maskinen… Prøv at slukke lysrøret i bagboksen. Det fjerner et irriterende genskind på PF. Så mangler vi bare, at kunne erstatte det kunstige ekstra ball ”knock” med en mekanisk ”spole mod metal”. Indtil da, vælger jeg at fravælge det enorme skrat i højttalerne.

Respekt til Bally, som fik så meget ud af dette helt nye koncept (Pinball2000)… damn, det kunne have ført meget godt med sig.

/Ole
Vedhæftede filer
Hypno-Beam 01.JPG
Hypno-Beam 02.JPG
Brugeravatar

mammen

  • Indlæg: 1096
  • Tilmeldt: man 7. aug 2006 17:52
  • Geografisk sted: horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: RFM fan – på ny!

Indlægsøn 13. feb 2011 08:41

hej Ole du har helt ret, rigtig fed maskine :P var også glad da jeg havede min :D var også en god pris den stod til ,var også lige ved at køre efter den ,men så kan jeg jo ikke bedstille andet hi hi,,, tillykke med den,,,,,
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: RFM fan – på ny!

Indlægsøn 13. feb 2011 12:22

Ja, RFM er en fangede maskine.

Super lyd, og fed humor blandet med lidt actionpræget gameplay...:)

Pharma

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: fre 3. aug 2007 11:30
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: RFM fan – på ny!

Indlægsøn 13. feb 2011 17:30

... når selv de store pinball pushere melder positivt ind, må der være noget om snakken. I øvrigt dejligt at se, at der arbejdes med alternativer på skærm og PC siden som eks. Nucore. De gamle CRT monitorer og Cyrix boards hænger jo ikke længere på træerne.

Tak til Mammen for IKKE at afhente den 8)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: RFM fan – på ny!

Indlægsøn 13. feb 2011 18:47

tillykke med maskinen. Jeg synes også den er rigtig fed at spille på, og jeg gør ellers ikke meget i flippere.

De har en stående i legelandet.dk i Vejle hvis nogen har lyst til at prøve kræfter med den. :mrgreen:
Brugeravatar

mammen

  • Indlæg: 1096
  • Tilmeldt: man 7. aug 2006 17:52
  • Geografisk sted: horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: RFM fan – på ny!

Indlægsøn 13. feb 2011 20:49

Pharma skrev:... når selv de store pinball pushere melder positivt ind, må der være noget om snakken. I øvrigt dejligt at se, at der arbejdes med alternativer på skærm og PC siden som eks. Nucore. De gamle CRT monitorer og Cyrix boards hænger jo ikke længere på træerne.

Tak til Mammen for IKKE at afhente den 8)

ikke noget at takke for :P man kan jo ikke være alle steder :D

Tilbage til Min samling

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron