SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 11:04

Projekt 2 Player

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 2. dec 2011 12:55

Det er tin man skal bruge til at lodde.

Angående dit problem med ledningen, så har jeg en ide du kan prøve, hvis du har mod på det...!
Hvis du kigger på det stik du stikker i lampen, så kan du se at der er nogle riller. Normalt er selve stikket lavet af en anden type plast end selv kablet, det betyder at de ikke er smeltet sammen. Hvis du prøver at vrikke lidt med ledningen, kan du se om du kan se en revne melle kabel og stik, hvis det er tilfældet kan du prøve følgende:
Du tager en kniv og skærer rundt ved den sidste rille på stikket. Så vrider du i stik og det du lige har skåret af, så det løsner sig hele vejen rundt. Du må arbejde lidt med det, og vær forsigtig, for det er super vigtigt at du ikke skærer ind i kablet. Kun skære i den "hårde" plastik som stikket er lavet af...
Når det lykkes kan du trække det lille stykke du har skåret af og på den måde flytte det, eller helt fjerne det, og måske giver det lige de to centimeter du mangler for at lampen kan være der...

Husk venligst på at dette er en nødløsning og ikke noget man normalt bør gøre...Og vær meget forsigtig ikke at skære i selve ledningen, og selvfølgelig er dette indgreb på eget ansvar. Inden du begynder bør du se om ikke du kan finde en anden ledning, eller evt en anden lampe...

Ved ikke om det var en dårlig ide at foreslå dette, men det er for sent nu....God jul...
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlæglør 3. dec 2011 18:27

nu har jeg fulgt lidt med i din maskine. er selv ved og lave noget lingende. jeg bygger dog ikke selv mit kabinet. så tomlen op håber du snart får liv i den. :)

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægsøn 4. dec 2011 00:15

ÅrhusC skrev:Det er tin man skal bruge til at lodde.

Angående dit problem med ledningen, så har jeg en ide du kan prøve, hvis du har mod på det...!
Hvis du kigger på det stik du stikker i lampen, så kan du se at der er nogle riller. Normalt er selve stikket lavet af en anden type plast end selv kablet, det betyder at de ikke er smeltet sammen. Hvis du prøver at vrikke lidt med ledningen, kan du se om du kan se en revne melle kabel og stik, hvis det er tilfældet kan du prøve følgende:
Du tager en kniv og skærer rundt ved den sidste rille på stikket. Så vrider du i stik og det du lige har skåret af, så det løsner sig hele vejen rundt. Du må arbejde lidt med det, og vær forsigtig, for det er super vigtigt at du ikke skærer ind i kablet. Kun skære i den "hårde" plastik som stikket er lavet af...
Når det lykkes kan du trække det lille stykke du har skåret af og på den måde flytte det, eller helt fjerne det, og måske giver det lige de to centimeter du mangler for at lampen kan være der...

Husk venligst på at dette er en nødløsning og ikke noget man normalt bør gøre...Og vær meget forsigtig ikke at skære i selve ledningen, og selvfølgelig er dette indgreb på eget ansvar. Inden du begynder bør du se om ikke du kan finde en anden ledning, eller evt en anden lampe...

Ved ikke om det var en dårlig ide at foreslå dette, men det er for sent nu....God jul...


Genialt.. det lykkes :) Det gav lige 1,5 cm. det er stadig ikke helt i midten men klart bedre end før.
Jeg siger tak. og god jul :wink:

Billede

Billede

Sådan. glemte lige billederne.
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægsøn 4. dec 2011 00:35

manta400 skrev:nu har jeg fulgt lidt med i din maskine. er selv ved og lave noget lingende. jeg bygger dog ikke selv mit kabinet. så tomlen op håber du snart får liv i den. :)


Helt sikkert Mamta, jeg havde også tænkt mig at købe den maskine du er gået i gang med, havde tre muligheder i tankerne: den og så en anden maskine og så bygge selv sæt fra nico, det var så det sidste det endte med, kunne lige så god gå 'all in' og lave det hele fra bunden. eller det meste da ;)

glæder mig til at se dit færdige projekt, det skal nok blive godt.
Kan heller ikke vente med at få liv i den.
har kun fået positiv respons fra alle jeg har snakket med og har også tændt gnisten på en enkelt eller to der også er blevet klar på de gode gamle klassiske arkademaskiner. Det er fedt.
Selvom det nu ikke er helt nemt at bygge selv.
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægman 5. dec 2011 13:45

Det har stadig ikke lykkes mig at få computeren til at virke endnu.
Den vil ikke komme på internettet og windows udløber snart.

Har haft netværkskabel og usb internet i men den vil ikke registrer det, og når jeg prøver at installere en driver til netværkskortet fejler den hver gang.
Har prøvet en masse forskellige og har prøvet et program der finder ud af hvad enhederne præcis hedder, stadig uden held.
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægons 7. dec 2011 14:15

Nu bliver jeg i tvivl hvor jeg skal skrue i-pacen i henne af, så den ikke kommer i vejen, og det ikke bliver noget bøvl år jeg skal til at lodde.

og er det bedre at snørre ledningerne sammen, for det er lidt svært at få de små sko til at passe på switcsne og få begge ledninger igennem og de er heller ikke helt nemme at få ned over knapperne.

ser det ellers rigtigt ud?

Billede

Billede

Billede

Billede
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtors 8. dec 2011 20:55

Hej

Nu har jeg endelig fået min computer til at virke og den er på nettet og det hele, men har fået samme problem som Dennis har i denne her tråd:
viewtopic.php?f=22&t=4648

Kan ikke få spillene til at virke og kan heller ikke se alle spillene og skifte side selvom jeg har smidt dem i rom mappen.

Har hentet den nyeste:
MAME0144b.exe
og har brugt coolrom og rom-world m.fl. for at hente spillene.
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægons 21. dec 2011 00:39

Nu er jeg gået i stå igen. Kan ikke finde ud af hvor i pac'en vil side bedst og er heller ikke sikker på at det er sat korekt op, selvom jeg har læst en del og set både billeder og videoer (måske bare ikke de rigtige) Det ser måske lidt forvirrene ud men håber vi kan om det er det rigtige jeg har gang i.

Billede

Uploaded with ImageShack.us

er ved at hente en mame plus 6000 roms der fylder 18,6 GB så det tager en uges tid, med det net jeg har. Men nogle der har har prøvet det samme og ved om det er noget der virker. eller om der er noget der er bedre, for har virkelig problemer med at få de forskellige spil til at virke og kørre ordentlig.
BilledeBillede

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægons 21. dec 2011 12:45

uden at jeg selv har lavet noget lignende projekt (endnu), så synes jeg det ser rigtigt ud, det du har lavet indtil videre.. Du skal dog lige huske at coin og player 1 knapperne også skal have GND forbindelse - måske derfor det driller dig? :)

mht hvor ipac skal sidde, så er der frit slag for det, bare ledningerne er lange nok ;) .. ellers kan du montere den tæt på, og sætte den fast med sådan her nogen dimser, som både Allan og Dennis forhandler (her vist fra Allan).. Men lignende anordninger kan også bruges :) .. På dit setup ville jeg nok placere ipac under player 2 knapperne, der ser ud til at være noget plads :)

Mht hvilke roms der virker og ikke virker, den er altid svær, nogen roms kræver en ekstra rom for at virke - som jeg har kunne læse mig frem til.. Men der er desværre mange roms, af dem der findes på nettet, som ikke virker :( ... Hvilken front end bruger du? Måske den kan sortere de roms fra der ikke virker?
Jeg har kigget lidt på Mala og den ser ud til at kunne sortere dårlige roms fra på visningslisten, som jeg lige husker det :)

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtors 16. feb 2012 14:26

Her er en lilleupdate på projektet.

Billede

Billede

skal lige have gang i stik saven og savet lidt af siden af så der bliver bedre plads til armen på højre side der hvor joysticket er, det giver hurtigt mærker. Men hvordan får jeg lavet den rille igen til T-mold?.

Fik en pianohængsel til arkadepanelet så jeg kan flippe det op hvis der skulle blive problemer.

Billede
så er højtalerne også monteret og klar til at blive sat i.

Kunne godt tænke mig en 22-23" tommer skærm så venter med at sætte pexiplas i til jeg har fundet en der passer.

Skal have den malet blå som en rigitg donkey kong maskine, den farve ser bare godt ud men har endnu ikke fundet den endnu.

Billede

Billede

Billede

Billede

Havde lige et lille uheld da jeg ikke kunne få hængslen til at passe så skulle hammeren i brug.
BilledeBillede
Brugeravatar

Teddyboyblue

  • Indlæg: 239
  • Tilmeldt: tors 3. nov 2005 19:18
  • Geografisk sted: Ikast
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtors 16. feb 2012 15:27

Der ser rigtig godt ud :-)
Hilsen

JPP AKA TeddyBoyBlue

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægsøn 19. feb 2012 21:28

lige en stak billeder mere af projektet..

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
BilledeBillede

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægman 20. feb 2012 10:14

Ah... nu kan jeg se meningen med farverne på knapperne, du har jo også et par smarte striber som lidt pynt, og det hele skal matche..
Den smarteste detalje er dog din piano hængsel ting, hvis det kommer til at drille :-) .. håber da du snart får fat i skærm, plexi og skærm så vi kan få set det færdige resultat :D

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægman 20. feb 2012 10:50

der er da en skærm i ?
Hilsen Johnny

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægman 20. feb 2012 11:51

Johnny rasmussen skrev:der er da en skærm i ?



Jo der er skærm, men det er en lille 19'' tommer, vil gerne have en der fylder det hele, ca. 22-24''
BilledeBillede
ForegåendeNæste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster