SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 16:56

Mame Arkade før - Arcade Pinball nu.

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Mame Arkade før - Arcade Pinball nu.

Indlæglør 16. sep 2017 18:36

Dette var det helt gamle arkade, som jeg engang også forsøgte at sælge for et par år siden, uden det blev til noget. Nu er den så siden skiftet fra at være et MAME kabinet til nu at være et ren fokuseret (for nu) Pinball Arcade & Pinball FX 2 kabinet i stedet for (med alle baner til begge). Jeg fik så lige lavet et mini frontend til formålet (som skal forbedres lidt, da vinduer ikke altid bliver aktiveret korrekt, når Steam updateres under baggrunden, noget der ikke er et problem ved offline mode).

Maskine til højre er et kabinet som jeg fik fra Henrik fra Bakken. Den er dog 100% Jamma, og har ingen planer at lave noget PC ombygning. Ikke andet eventuelt et Jamma2Pi projekt.

Sådan kan man også lave pinball....... Nu to ret forskellige maskiner.

https://www.dropbox.com/sh/vcv0cp6bav6h ... gBfQa?dl=0

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame Arkade før - Arcade Pinball nu.

Indlægtors 29. nov 2018 13:00

ved godt det er meget specielt med et pinball i sådan et cab, men havde ikke regnet med at skulle have et arkade kabinet mere i sin tid, og har begrænset plads. Jeg ville ikke have to alt for ens kabinetter. Så gerne have dem ret forskellige.

Derfor blev den til en visual pinball projekt istedet for. Jeg kan dog enhvert tid at kunne konverterere den tilbage til en 1PL kontrolpanel (mener også at have et meget tomt 2PL kontrolpanel til kabinettet også), hvis det var. Lige nu er det dog pinball. Jamma interface er dog ikke længere mulighed at konverterere tilbage, og nøglen til mønt indkast blev dog også knækket, dog har en anden plade sat i som det kan ses, sådan kabinetet ser ud idag.

Sådan ser den ud idag:
https://www.dropbox.com/s/5p5twqexe20nx ... .27.50.jpg

Og nej, intet perfekt og ja, har også spillet Pinball VR. Det er også ret sjovt.

Den anden maskine kører idag netop Pi2Jamma, dog desværre på en fladskærm. Det giver dog mulighed at spille verticalle spil som BombJack. En dag vil jeg den gerne have skiftet tilbage til et arkade billedrørs skærm. Men det tør jeg dog ikke pille og lege med det selv. Jeg savner nemlig PuzzLoop, som tilsyndelande ikke er med på pi mame.
Vedhæftede filer
2018-11-29 15.27.50.jpg

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster