SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 11:19

CG standardkabinet fra 1982

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

CG standardkabinet fra 1982

Indlægtirs 8. nov 2016 18:30

Nyeste skud på stammen:

Blev kontaktet af en fyr som ville sælge sin gamle arcademaskine.

Fik at vide at den virkede, og at der medfulgte et par defekte spilprint. Fik tilsendt det vedhæftede billede af den, vi talte lidt pris og aftalte efterfølgende en afhentningsdato. 4-5 dage senere kørte jeg ned og hentede maskinen, da jeg alligevel var på kanterne (ca. 40 minutters kørsel fra Århus).
Vedhæftede filer
001.JPG
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: CG standardkabinet fra 1982

Indlægtirs 8. nov 2016 19:13

Da jeg synes det er synd at gøre for meget ved maskiner, uanset om det er dedikerede eller standardkabinetter, så prøver jeg på at gøre dem så tæt på originale som muligt inden for rimelighedens grænser og uden at det bliver for dyrt eller besværligt.

På denne skulle der, efter en grundig nedvaskning (indvendig som udvendig), en original marquee på, de ekstra huller som var boret i kontrolpanelet blev dækket af med blinddæksler, det elektriske møntindkast erstattet af to mekaniske, forkromede lister pudset fri for rust, låse boret ud og nye isat og ny møntkasse produceret og isat.

Lidt rep. i den sorte maling, en bezel i bedre stand, lidt spartling og slibning da møntlåge og baglåge havde været brudt op, rensning af joysticks og knapper.... og det var det. Billede vedhæftet. Hehe, og synes selv den så bedre ud med Penta-bezel, men indtil jeg får fat i et Penta-pcb så gemmer jeg den.
Vedhæftede filer
002.jpg
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: CG standardkabinet fra 1982

Indlægtirs 8. nov 2016 19:32

Og så til det som egentlig er grunden til at jeg poster dette her.

Vi ved jo sjældent ret meget om de standardkabinetter som vi får, men på denne er der for en gangs skyld lidt data:

Af dokumentation udfyldt på papirer påklistret indvendig i møntlågen fremgår det at:

Maskinen er testet af CG d. 8/7-1982
Tællerstand herefter på 16

19/1-83:
Tællerstand 16368

12/7-83
Tællerstand 33363

16/12-83
Tællerstand 43228

23/2-84
Tællerstand 51188

Tæller klikker én gang op pr. spil hvor der ikke er blevet brugt serviceswitch. Dvs at ét klik er 2 kr maskinen har tjent ind. Bortset fra de 32 kr. der er blevet brugt til at teste tæller og møntindkast.

--------------------

Det fremgår ikke af dokumentationen hvilket/hvilke spil der har siddet i kabinettet fra tællerstand 0-42982

Fra tællerstand 42982 har maskinen kørt Jungle Hunt/king/boy

Fra tællerstand 61660 har maskinen kørt Penta (bootleg af Pengo), og der må den jo så have fået marqueen.

Dvs. da der stadig var spil fra årgang 1982 i maskinen, og knap to år efter (1984) produktionen af den, havde den allerede indspillet ca. 122.000 kr.

Herefter ophører dokumentationen på maskinen, og der var ikke tæller i da jeg fik maskinen.

Jeg ved ikke hvornår maskinen er blevet udvidet til at kunne køre neo-geo, men det må jo være efter 1990, så jeg ved ikke hvor mange gange kunder har haft spillet på den efterfølgende.

Men fra 1984 og frem til mindst 1990 har den vel også tjent det møbeltræ ind som den er lavet af.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: CG standardkabinet fra 1982

Indlægtirs 8. nov 2016 22:26

De defekte print der fulgte med var iøvrigt Snow Bros. og Wonder Boy 3. Begge byttes gerne væk for nogle af de print der står i min signatur, om de virker eller ej.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster