SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 09:35

Hjælp til byg-selv projekt (Jamma)

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

mic

  • Indlæg: 1
  • Tilmeldt: man 29. dec 2014 23:43
  • Geografisk sted: Gelsted, Fyn
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hjælp til byg-selv projekt (Jamma)

Indlægtirs 30. dec 2014 00:57

Kære alle
Jeg har besluttet mig for at kaste mig ud i et byg-selv projekt af en full-size arkademaskine...

Jeg er total nybegynder og tænkte at dette ville være et godt sted at få lidt pointers og gode råd.

I forhold til kabinettet er jeg - som flere andre - blevet inspireret af Rasmus Kønigs mame maskine, og tror jeg vil går lidt i den retning. Det er dog ikke en mame med pc jeg er interesseret i, så efter at have surfet rundt på nettet har jeg fundet ud af, at det må være et standard Jamma setup jeg skal have.

Og nu begynder hårrødderne at klø lidt, for jeg er lidt usikker på helt nøjagtig hvilke dele det setup kræver. Kan se at fx arcadeshoppen.dk har multigame PCB'er, Jamma ledningsnet osv. Mht. skærm tænker jeg at det kunne spare lidt plads i dybden at bruge en computerskærm. Så er der strømforsyning, knapper, joystick og sikkert flere ting jeg ikke har tænkt på...

Så det jeg lidt efterlyser er en opskrift på de elementer, der skal bruges som indmad i maskinen. Det kan også være at nogen ligger inde med links til andre gode ressourcer inden for Jamma opsætning...

Al hjælp er værdsat - glæder mig til at kigge videre her i forum'et:-)

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron